bilkoorden deken bij hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

bilkoorden deken bij hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:41

Ik wil "straks" met dekens beginnen bij m'n hengst.
Nu dacht ik eens hoe dat zit met de bilkoorden Nagelbijten / Gniffelen
Moeten die er af of heeft hij daar geen last van?

AaronYve

Re: bilkoorden deken bij hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:43

Ik heb ook een hengst en heb ook bilkoorden.
Heb ze niet te los en niet te strak en hij heeft er geen last van. Je moet gewoon zelf kijken of het ''past'' Haha! En anders kan je ze er toch afhalen.
Had een deken met elastieken bilkoorden en die heb ik er af gehaald, meneers zaakje werd afgekneld.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:44

niet te los doen en ook zeker niet gekruisd voor de rest gig het goed bij die van mij

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:46

Ja klopt ikke20 heeft gelijk, zeker niet gekruisd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:48

AaronYve schreef:
Ik heb ook een hengst en heb ook bilkoorden.
Heb ze niet te los en niet te strak en hij heeft er geen last van. Je moet gewoon zelf kijken of het ''past'' Haha! En anders kan je ze er toch afhalen.
Had een deken met elastieken bilkoorden en die heb ik er af gehaald, meneers zaakje werd afgekneld.

moet er niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:51

Ja of die waren gewoon erg kort. Maar die zijn meen ik vaak wat korter omdat ze kunnen worden uitgerekt, maar ja bij hengsten niet echt zo'n super idee Haha!

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:43

Waarom niet gekruist als ik vragen mag?

Als mijn hengst met een fleece dekentje een uurtje staat, dan is het wel gekruist, maar lees nu dat het niet mag? Volgende keer maar aan denken, maar zijn zaakje is niet zo groot Tong uitsteken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 16:45

Stardust0 schreef:

Als mijn hengst met een fleece dekentje een uurtje staat, dan is het wel gekruist, maar lees nu dat het niet mag? Volgende keer maar aan denken, maar zijn zaakje is niet zo groot Tong uitsteken

lijt me niet moeilijk te bedenken dat daar z'n zaakje tussen kan zitten, zeker als ze gaan liggen.

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:47

superwoman schreef:
Stardust0 schreef:

lijt me niet moeilijk te bedenken dat daar z'n zaakje tussen kan zitten, zeker als ze gaan liggen.

Dan zal het wel aan mij liggen, maar meneer ligt niet in dat uurtje maar staat te eten, en ze zitten best wel los bij mij, maar de volgende keren zal ik het niet meer gekruist doen Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:50

Je moet zelf weten wat je doet hoor Haha!
Maar onze hengsten staan langere tijd met dekens dus gaan zich wel liggen en ze lopen op wei, dan gaat het behoorlijk schuren als het te strak zit. Maar als jou paard er verder geen last van heeft, why not?

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 02:28

Hmm de mijne heeft al 8 jaar dekens op, soms zelfs 3 tegelijk. Altijd met gekruisden bilkoorden, soms dus meerdere, nog nooit gemerkt dat hij last had van zn zaakje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:10

Ik had ze altijd gewoon gekruist bij mijn hengst hoor. Heb hem nooit horen mopperen Knipoog. Uiteraard zat de boel niet aangesnoerd Tong uitsteken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:12

Heb ze inderdaad ook altijd gekruist

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:19

Wel bilkoorden bij mijn hengst maar nooit gekruist, met liggen kan het toch gaan knellen en tis natuurlijk niet zo dat hij de volgende dag even tegen je zegt; hee luister baas doe die koorden eens ff anders Clown ze klagen niet zo heel snel maar het kan gewoon heel naar zitten Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:45

wahha weet je dat ik daar werkelijk nog nooit over heb nagedacht terwijl Ro behoorlijke mango's heeft. Maar ik heb westerndekens, dat zijn de enige die hij qua hals past. Daar zitten riemen ipv koorden op en daar heeft hij nooit last van.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:20

Wij gebruiken ook gewoon bilkoorden en nee zeer zeker niet gekruisd(we heben 1 keer mee mogen maken welk effect het heeft gehad iemand anders had de deken omgedaan en bilkoorden gekruisd, was best zielig, maar moesten ook wel lachen om eerlijk te zijn, dus ook maar heel snel de bilkoorden weer goedgedaan) owja en de reactie die we kregen het was een volleerd rodeopaard Ach gut

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:49

Hey die van mij heeft ze enkel bij zen buitendekens en dan wel gekruist. Idd moet er niet aan denken dat het gekneld zit :-(
Dus eigen keuze, maar de meeste dekens blijven goed liggen uit zichzelf

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:57

Heb er nooit bij stil gestaan en ook nooit gemerkt dat hij er problemen mee heeft. Zitten wel redelijk los.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:05

Misschien een knullige vraag hoor, maar hoe weten jullie zo zeker dat ze er geen last van hebben??? want praten kunnen ze nog steeds niet, en er lopen nogal wat harde bikkels rond die niet altijd pijn tonen

suusharland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:43

ik heb een bilkoorden trauma.

mijn paard is hier afgelopen winter in verstrikt geraakt en had daardoor z'n griffelbeentje gebroken.
Gelukkig kon het goed geopereerd worden, maar hij was toch een half jaar uit de roulatie!

Ik gebruik alleen nog maar elastieken bilkoorden nu. Die nylon koorden zijn zo sterk, dat het veel moeite kost om die kapot te krijgen.
Elastiek gaat sneller stuk, dus veiliger. En ik doe ze ook niet te los.
Maar ik kan me voorstellen dat een elastiek zou kunnen knellen bij een hengst.
Daar heeft mijn je-weet-wel-hengst geen last van!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:43

[quote="superelf"]!

Ik gebruik alleen nog maar elastieken bilkoorden nu. Die nylon koorden zijn zo sterk, dat het veel moeite kost om die kapot te krijgen.
quote]
Dan zijn onze paarden supermanpaarden, want we eindigen nooit een winter met bilkoorden er nog aan. Lachen

suusharland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:40

ow.. ja, bij mij waren de koorden uiteindelijk nog heel, maar zijn ze losgegaan op het stiksel. Echt goed spul die koorden!!
Mijn paard heet wel Super Elf, maar bezit blijkbaar geen Superman krachten!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:23

haha nouja bij ons het is ook eerder aan de stiksel waar ze afscheuren, net als de buiksingels, de naden vanvoor,... Eigelijk heb ik de voorbije jaren geen enkel deken heelhuids de winter uit zien komen. Haha! Buiten staan ze iig niet meer samen met deken op. Lachen Ik heb het ook wel meer voor de elastische singels enzo. Ik heb toch de indruk dat die iets langer meegaan.