Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_Guppie_ schreef:Hoihoi!
Hoe doen de mensen met precies genoeg land die niet hooien het dan? Kopen jullie voor de winter elders hooi? En hoeveel geld besteed je daar dan aan?
Groetjes, Inge
dan hebben ze lekker de ruimte
Ik hoop zó dat hij accoord gaat... maar land wordt schaars, dus ik weet het niet... Op dat stukje land staan overigens in de winter soms ook paarden van kennissen van ons, dus voor de winter zal dat waarschijnlijk wel kunnen, maar dan in combinatie met die kennissen en dan is het dus te weinig... _Guppie_ schreef:Mijn vriend en ik zijn er inmiddels over uit dat we pas een veulen nemen als we de toezegging hebben van één van de boeren bij ons in de buurt dat we in de winter een hectare land van hun mogen gebruiken (en dan niet voor één jaar, maar voor meerdere jaren). Liefst zouden we een hectare land permanent huren, zodat we ook nog wat kunnen hooien en een schuilstal op het land kunnen zetten.
Ik ga dus hard op zoek naar weiland in de omgeving. Op 600 m afstand van ons huis ligt een heel mooi stuk weiland omringd door bomen, waar ook een vervallen schuurtje staat (waar we een schuilstal voor in de plaats zouden kunnen zetten....). Dit land is van een boer een paar huizen verderop waar we wel een goede verstandhouding mee hebben. Hem gaan we binnenkort maar eens uitnodigen voor een borrel![]()
Ik hoop zó dat hij accoord gaat... maar land wordt schaars, dus ik weet het niet... Op dat stukje land staan overigens in de winter soms ook paarden van kennissen van ons, dus voor de winter zal dat waarschijnlijk wel kunnen, maar dan in combinatie met die kennissen en dan is het dus te weinig...
whisperramse schreef:_Guppie_ schreef:Mijn vriend en ik zijn er inmiddels over uit dat we pas een veulen nemen als we de toezegging hebben van één van de boeren bij ons in de buurt dat we in de winter een hectare land van hun mogen gebruiken (en dan niet voor één jaar, maar voor meerdere jaren). Liefst zouden we een hectare land permanent huren, zodat we ook nog wat kunnen hooien en een schuilstal op het land kunnen zetten.
Ik ga dus hard op zoek naar weiland in de omgeving. Op 600 m afstand van ons huis ligt een heel mooi stuk weiland omringd door bomen, waar ook een vervallen schuurtje staat (waar we een schuilstal voor in de plaats zouden kunnen zetten....). Dit land is van een boer een paar huizen verderop waar we wel een goede verstandhouding mee hebben. Hem gaan we binnenkort maar eens uitnodigen voor een borrel![]()
Ik hoop zó dat hij accoord gaat... maar land wordt schaars, dus ik weet het niet... Op dat stukje land staan overigens in de winter soms ook paarden van kennissen van ons, dus voor de winter zal dat waarschijnlijk wel kunnen, maar dan in combinatie met die kennissen en dan is het dus te weinig...
Nou geloof mij; ken vele boeren en met een borrel, wat gel*l en een flesje jenever als dank krijg je veel gedaan hoor
Dat geeft weer hoop!!!!
friesiszwart schreef:Je doet het zo goed. Bemesten en strookbegrazing is het beste om en goed gras te houden en voldoende (mits het weer ook mee wil werken).
Wij hebben gemiddelde een groep van 10 paarden op het land staan (2 hectare) en ook voldoende hooibalen voor de winter van het land kunnen halen.

Wij hebben ze dus ook 24/7 op het land staan, ook in de winter. Rnd februari gaan ze er 2 maanden van af, dan komen ze op een klein stukje, wordt er geinjecteerd en kan het gras bijkomen.