hoeven uitkrabben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 10:48

heej

op onze manege staat een pony die zich erg lastig laat poetsen
laat staan hoeven uitkrabben, ze gaat dan namelijk naar je slaan of je bijten
ze heeft daar waarschijnlijk vroeger een trauma van opgelopen. Boos!
nu worden haar hoeven dus niet zo vaak gekrabt.
ik probeer dat altijd wel te doen , het hangt een beetje van haar bui af of dat lukt. Bloos (ik heb namelijk toestemming om die pony te poetsen enhet gaat de laatste tijd steeds beter, ze probeert niet meer me , zodra een borstel op haar vacht komt te bijten Pling )
dus ik vroeg me af of jullie daar tips voor hebben
verder is ze trouwens een ontzetten lieve pony, Lovers
(ps ik ben daar maar 1x per week)

lissisanne

Re: hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:06

niemand Huilen

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:21

sja wat doe je der aan... vroeger hadden bij ons ook veel manègeponies zo'n kuren, maar als je daar maar 1x per week bent en er intussen tientallen andere kinderen gepasseerd zijn, ga je dat niet zomaar oplossen.

je kan wel elke keer je tijd nemen om de hoeven te doen. prop je zak vol biks of kleine (!) snoepjes en maak zo duidelijk dat voetje opheffen goed is en een snoepje verdient. Probeer hem niet meteen lang vast te houden en uit te krabben, maar begin desnoods met voetje aanraken en als hij dat al laat doen beloon je.
kan zijn dat je elke keer weer van voren af aan moet beginnen, maar misschien valt het kwartje na een paar weken proberen wel al iets sneller.

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:49

Mijn eigen ponyding had ook een hoef probleem, en doormiddel van VD heb ik het op kunnen lossen. maar dit kan je waarschijnlijk niet oplossen, ivm je er maar 1 keer per week bent..

Gieslaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:54

ik denk dat je op deze manier toch wel al super goed bezig bent,
anders had ze je wel weer gebeten Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:55

Denk dat het eerder nukkigheid is dan een trauma. Paarden leven in het hier en nu, en een trauma van jaren geleden met voeten krabben zal dan wel meevallen. Daarbij zou ze dan elke keer lastig moeten zijn en niet af en toe. Denk dat het eerder brutaliteit is, en dat ze soms gewoon geen zin heeft. Had die van mij in het verleden ook. Dan is het een kwestie van volhouden. Paarden hebben over het algemeen minder geduld dan wij Knipoog .

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 20:23

het was ook erke keer lastig maar het word langzaam minder

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:41

Ik denk dat daar maar 1 goede oplossing voor is.
Gewoon blijven vasthouden en doorbijten.
Als ze te minste wel gewoon in evenwicht is , en als ze er wel aan gewen is en het pure vervelend heid is.

* ik dut in , GAAPGÁÁP. Gaaaap *
Laatst bijgewerkt door HorsesWoman op 24-08-08 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:43

Pony eerst aan je handen laten wennen door ze rustig langs haar benen te halen en dan pas voetje vragen. Er vooral NAAST een been staan en niet er achter, dan kun je gewoon loslaten wanneer ze probeert te slaan.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:45

Vroeger toen ik op een manege reed reed ik ook op een pony die tegen iedereen lastig deed. Door gewoon te laten merken dat je het bese met haar voor hebt (of hij) komt het wel. Na een maand ofzo kon ik alles, behalve toen ze voer had:P dan was ze echt zo gemeen. Eerst gewoon voor proberen en later ook achter. (op de een of andere manier is dat altijd mindeer eng ofzo, terwlijl ze als je naast haar staat van achter eigenlijk ook vrij weinig kan gebeuren.)