Stalling A pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aims

Stalling A pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:29

Halo,
ik heb een vraagje Lachen

Wij zijn aan het rondkijken naar een a welsh pony, nu alles bijna rond is zijn wij aan het kijken voor een stalling en hebben een leuke op het oog bij een boer.
Deze stalling heeft een buitenbak, longeerbak, land waar ze dagelijks op kunnen en mogen.
Het voeren en binnen/buiten zetten wordt gedaan

Nu moet ik overleggen met hem hoeveel een redelijke prijs is, aangezien ik er zelf niet helemaal uit kom.
Daarom ben ik wel benieuwd wat jullie voor de stalling betalen van jullie a pony en wat jullie zelf moeten doen en wat er gedaan word, zodat ik een beeld kan krijgen van wat er over het algemeen betaald word.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Lachen
Alvast erg bedankt !

Groetjes, Amy.

rooz1993

Re: Stalling A pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:31

€150,
die van mij staan aan huis dus ik kan geen schatting geven voor u

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:32

Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met de grote van je pony..hij eet wat minder oke..ik rij op een stal waar een buitenbak (mini binnenbak) weides, wasplaats etc aanwezig is! Hier betalen de mensen 185eur incl. stal/voer/ontwormen, heel redelijk in mijn ogen!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:01

Ik heb hier een grote Shet in pension staan. Zomers staat ze dag en nacht in een goede paddock met schuilstal en wordt bijgevoerd en 's winters komt ze 's nachts op stal. Volledige verzorging, incl. hooi/stro/wormenspuit/hoefsmid (bekappen)/gebruik rijbaan betaalt ze 75 euro voor bij mij.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:04

ik vind €100 een redelijke prijs.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 23:17

Bedankt voor jullie reacties! Lachen Richting de prijs €100 denk ik ook te gaan Ja .

@ Jeanine84, bij veel stallen betaal je wel een verschil tussen paard en pony. Soms nog verschil bij shetlanders Lachen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:11

Mijn Shet staat ook op een boerderij..In de zomer op het land('snachts binnen) ze worden 's ochtend gevoerd en naar de wei gebracht. 's avonds doet iedereen 1 x in de week het binnenhalen en voeren. In de winter staan ze dag en nacht op stal. Dan ook iedereen 1x in de week voeren. Uitmesten moet je ook zelf doen.

Er is bij ons beschikking over een kleine buitenbak van ong. 20x20. Deze is voornamelijk om los te gooien en te longeren/grondwerken enz. Er wordt door sommige wel in gereden, maar voor Zorro is dat toch echt te zwaar.
We hebben 2 spuitplaatsen. En iedereen heeft beschikking over een kastje, rekje voor dekjes, stang voor dekens enz.

Ik betaal in de winter 45, zomer 30. (1/3 deel van het bedrag van de paarden)
Dit is inclusief hooi en stro. Krachtvoer moet zelf geregeld worden.
Deze bedragen gaan bij ons ook op voor de A-pony's. Deze staan in een 'kleinere stal'(is nog steeds een stal van 2,5x3 Clown ) En krijgen minder hooi en stro.
Nu moet ik zeggen dat Zor behoorlijk goedkoop staat als je het vergelijkt met de rest van de omgeving.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:24

Aims schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Lachen Richting de prijs €100 denk ik ook te gaan Ja .

@ Jeanine84, bij veel stallen betaal je wel een verschil tussen paard en pony. Soms nog verschil bij shetlanders Lachen

Jaa heb je wel gelijk in! Bedacht ik me later ook Lachen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:20

als ze snacht wel op stal staan zijn de kosten wel wat hoger denk ik, dus 150 euro ofzo??

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 13:33

Jeetje Diel_Zor, wat een super prijzen betaal jij! Jammer genoeg niet zo dicht bij Clown

Als ik het allemaal red met tijd ga ik zondag bellen of ga ik even langs. Ik laat het jullie weten Ja

kelly1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:45

ik ga mee met de rest 150 euro is een mooi bedrag

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:25

175

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:32

Hier betaal je 100 euro. Moet je zelf binnen en buiten zetten en mesten. Maar wel volop weide, 2 binnenbakken en een buitebak.