vieze staart --> niet schoon te krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

vieze staart --> niet schoon te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 08:42

heey allemaal
ik rij wedstrijden op een behoorlijke vieze haflinger, dat wil zeggen hij houd er van om zichzelf lekker vies te maken Tong uitsteken
ik krijg hem altijd schoon, de sokjes soms niet spierwit maar wel wit.
alleen de staart is een probleem
ik heb alles geprobeerd, zomerblond en langer fris van andrelon, equishine (beetje er dooreen gooien), gewone shampoo, vanish, witte reus, groene zeep maar niks helpt.
de vieze dingen zoals poep en modder enz gaan er wel uit maar de staart blijft oranje :S
wat moet ik doen?
een vriendin van me heeft al dierenshampoo voorgeschreven een ander meisje betadine shampoo
maar dat ga ik nog uitproberen.
heeft iemand anders nog andere dingen of tips dan hoor ik dat graag

Liselot

Re: vieze staart --> niet schoon te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:44

ik was witte delen altijd met betadine shampoo, dan wordt het echt wit.

bij de sokken moet je de shampoo op een borstel doen en dan even goed schrobben.
de staart desnoods 2 of 3 keer wassen, maar met betadine shampoo wordt het uiteindelijk wel echt wit Ja

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:44

Dan toch meer groene zeep in de staart doen, of anders biotex.
Of bleekmiddel?

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:51

Betadine werkt als de beste Lachen
Maar wat jij beschrijft is wel heel drastisch...
Dat is hetzelfde als die kleine witte hondjes die hebben ook van die vieze monden, dat komt omdat het constant vuil is... Dan trekt het op een of andere manier in het haar en gaat het er niet meer uit!

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:52

Elliebelle schreef:
Dan toch meer groene zeep in de staart doen, of anders biotex.
Of bleekmiddel?

Bleekmiddel lijkt me niet echt verstandig.... ?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:53

Er zijn speciale shampoos voor schimmels, die werken wel redelijk goed. Eerst met babyshampo of betadine shampoo, dan die andere en minstens 10 minuten laten intrekken.

De staart van mijn haf blijft ook een beetje geel. Dit werk het best.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:55

corientjuhh schreef:
heey allemaal
ik rij wedstrijden op een behoorlijke vieze haflinger, dat wil zeggen hij houd er van om zichzelf lekker vies te maken Tong uitsteken
ik krijg hem altijd schoon, de sokjes soms niet spierwit maar wel wit.
alleen de staart is een probleem
ik heb alles geprobeerd, zomerblond en langer fris van andrelon, equishine (beetje er dooreen gooien), gewone shampoo, vanish, witte reus, groene zeep maar niks helpt.
de vieze dingen zoals poep en modder enz gaan er wel uit maar de staart blijft oranje :S
wat moet ik doen?
een vriendin van me heeft al dierenshampoo voorgeschreven een ander meisje betadine shampoo
maar dat ga ik nog uitproberen.
heeft iemand anders nog andere dingen of tips dan hoor ik dat graag

ik gebruik voor de witte delen of blonde delen in jouw geval; biotex; werkt geweldig!!
doe een behoorlijke hoeveelheid biotex in een emmer; vul deze met lauwwarm water en laat de staart hier zo n 10 min in weken
let maar eens op; je staart is helemaal schoomn

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 08:58

ik gebruik voor de witte delen of blonde delen in jouw geval; biotex; werkt geweldig!!
doe een behoorlijke hoeveelheid biotex in een emmer; vul deze met lauwwarm water en laat de staart hier zo n 10 min in weken
let maar eens op; je staart is helemaal schoomn[/quote]

biotex heb ik al geprobeerd maar helpt niet

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:58

eerst met van die paarse shampoo voor grijs haar en daarna met blauwe biotex, wel even flink laten weken voordat je het uitspoelt en misschien een paar keer, dit doen ze voor keuringen ook, dus dit moet zeker lukken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:00

-> VSW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:00

Staartzak kopen na het grondig wassen met bijv Cowboy Magic, dat is de beste manier om een lichte staart schoon te houden. Cowboy magic heeft Shine in, Yellow out wat erg goed werkt tegen viezige staarten. Maar om het dan schoon te houden is ook moeilijk. Je vind het leuk of je vind het afschuwelijk maar handig is het zeker. Bij ons op stal staan veel paarden met een staartzak, zeker de palomino's ed. Het zijn echt heel effectieve dingen en ze zijn er ook in erg leuke kleurtjes Haha! Via IJp hier op bokt kan je ze ook bestellen, als je graag een speciale kleur/patroon wilt kan ze dat (indien mogelijk) voor je regelen [EA-CO] Staartzakken te koop.

Zo ziet een staartzak bij een paard eruit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-08 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:02

corientjuhh schreef:
let maar eens op; je staart is helemaal schoomn

biotex heb ik al geprobeerd maar helpt niet[/quote]

echt niet?? raar zeg
tja dan weet ik het ook niet meer
is de kleur die je dan in de staart ziet niet gewoon de echte kleur?? want met biotex krijg ik altijd alles spierwit

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:05

echt niet?? raar zeg
tja dan weet ik het ook niet meer
is de kleur die je dan in de staart ziet niet gewoon de echte kleur?? want met biotex krijg ik altijd alles spierwit[/quote]

nee de staart is wit
de bovenkant is altijd wit geweest

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:11

Meerdere keren wassen met groene zeep (tricel uit zo'n potje) werkt bij mijn gigantisch smerige haf altijd wel. De gele gloed onderaan krijg ik vaak ook niet weg.
Misschien is het een idee om daar dan vlak voor de westrijden wat witte talkpoeder op te strooien. Zo lijkt de staart alweer wat witter. En inderdaad de staart in een vlecht of in een staartzak (lijkt me niet handig wanneer het paard in een kudde staat) is een optie.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:15

Ik heb een poosje bij een haflingerfokker gereden en ook keuringen meegedaan. Wij begonnen altijd een week tevoren met het wassen van de staarten van de paardjes. Met biotex, elke dag. Wel goed Cowboy Magic erin na het wassen en een vlecht erin of staartzak. Als je dat een aantal dagen achter elkaar doet ga je echt verschil zien! En idd, het Shine In Yellow Out van CM doet ook wonderen. De paarden hadden allemaal mooie witte staarten op de keuringen dus volhouden vooral denk ik.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:19

weet iemand hoe duur betadine shampoo ongeveer is

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:21

blauw shampoo(ouwe lu**en shampoo Haha! )
en een staartzak!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:22

corientjuhh schreef:
weet iemand hoe duur betadine shampoo ongeveer is

www.paardendrogist.nl kijk zelf maar Clown

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:23

Naast de eerder genoemde biotex, betadine en zilvershampoo gebruik ik tegenwoordig ook wel eens de blauwe shampoo van Stubben (stubben care shampoo) voor de witte staart van mijn tinker. Als ik het regelmatig was en behandel met Riders Magic blijft het hiermee goed schoon.

Verkrijgbaar bij Paardendrogist http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=143&intSubgroepID=146&intProductID=35414

Er staat niet specifiek bij dat het helpt bij gelige staarten maar nadat ik het als tip had gelezen in het blaadje van het tinkerstamboek ben ik het gaan proberen met goed resultaat.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:32

Miss_Montana schreef:
Staartzak kopen na het grondig wassen met bijv Cowboy Magic, dat is de beste manier om een lichte staart schoon te houden. Cowboy magic heeft Shine in, Yellow out wat erg goed werkt tegen viezige staarten. Maar om het dan schoon te houden is ook moeilijk. Je vind het leuk of je vind het afschuwelijk maar handig is het zeker. Bij ons op stal staan veel paarden met een staartzak, zeker de palomino's ed. Het zijn echt heel effectieve dingen en ze zijn er ook in erg leuke kleurtjes Haha! Via IJp hier op bokt kan je ze ook bestellen, als je graag een speciale kleur/patroon wilt kan ze dat (indien mogelijk) voor je regelen [EA-CO] Staartzakken te koop.

Zo ziet een staartzak bij een paard eruit:
Afbeelding

vind het niet echt paardvriendelijk als ie de hele dag met zonbelachelijk ding in zn staart moet lopen:P
vooral in de zomer met al die vliegen enz.

ik denk dat gele staarten altijd een probleem blijven (mijn paard heeft het ook erg) ook bij de hakken en de knieen.
zilvershampoo, biotex en betadine shampoo werken het best, en dan herhalen herhalen herhalen....
ik denk dat als je het nooit doet en dan opeens wel dat je het niet schoon krijgt,
de kleur trekt namelijk in haren en dan krijg je een permanente vlek die je er nooit meer uit krijgt.
vooral bijhouden dus denk ik...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:03

weken met biotex en warm water, daarna 2x wassen met betadineshampoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:13

More schreef:
vind het niet echt paardvriendelijk als ie de hele dag met zonbelachelijk ding in zn staart moet lopen:P

Ja, het is echt pure dierenmishandeling hoor Rolleyes Als er veel vliegen zijn halen de meeste mensen het wel af, maar daarnaast weegt een staartzak niets. Dus kunnen ze gemakkelijk een vliegje wegslaan ermee. Als je veel wedstrijden rijd en/of je wilt gewoon een mooie staart houden zijn ze echt een uitkomst, of je het nu belachelijk eruit vind zien of niet Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:15

Ik vind zo'n staartzak echt een domme amerikaanse mylittlepony actie. Alsof je een paard gelukkig maakt met zo'n ding om de staart.

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:36

More schreef:

mijn paarden lopen hier al jaren mee rond ze hebben er helemaal geen last van en de staarten blijven mooi en heel, heb hier alleen maar goeie ervaringen mee

Caira schreef:
Ik vind zo'n staartzak echt een domme amerikaanse mylittlepony actie. Alsof je een paard gelukkig maakt met zo'n ding om de staart.

of je een paard er gelukkig mee maakt nou dit is dus een heel onschuldig iets zullen we het hebben over ergere dingen waarvan ik zeker weet dat je je paard er niet gelukkig mee maakt

maar om weer even ontopic te komen betadine shampoo of zilvershampoo een paar keer goed wassen flink cowboy magic erin vlecht in de staart en staartzak eromheen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:47

Ik was ze altijd eerst met betadineshampoo, een paar keer zodat echt alles goed schoon is. Soms blijven ze daar nog wel eens geel van maar ik vind dat babyshampoo ook heel goed werkt, daar heb ik het vrijdag ook mee gedaan, daar worden ze daarna ook spierwit van! Zie hier;
http://img244.imageshack.us/img244/7032/img3204iv4.jpg
De manen zijn alleen niet te zien maar aan de voorpluk kun je het ook wel zien!
Ik doe er ook altijd een vlecht in de staart (en manen) maar tijdens de rit er naartoe ook de vlecht inlaten, dus op wedstrijd pas eruit halen anders is hij weer vies!