Ik ben nieuw hier op bokt, en dit is mijn eerste berichtje. Ik rij zelf in totaal 2,5 jaar paard en heb 4 jaar op voltige gezeten. Mijn paardenhobby is een aantal jaar afgekoeld, maar nu weer helemaal terug!
Mijn moeder is nu ook helemaal enthousiast en zou zoooooo graag ook paardrijlessen willen nemen! Maar ze heeft dus spierreuma (fibromyalgie). Dit houdt in dat een half uur rijden echt méér dan genoeg is voor haar, en ze kan al helemaal niet altijd helpen met het uitmesten van de stallen. Ze probeert een manege te vinden die les geeft aan mensen met lichamelijke problemen. Maar die wilden haar ook laten uitmesten. Toen ze vertelde dat ze dat niet altijd kon ivm veel pijn, werd ze gewoon afgewezen, mocht ze niet meer komen.
Nou heb ik eigenlijk 2 vragen: kent iemand een manege in de omgeving van Haarlem waar ze les geven aan mensen zoals mijn moeder? Of zou er iemand van jullie eens een keertje mijn moeder een stukje willen laten rijden? oke, ik verwacht op de laatste vraag niet zoveel reactie, maar ik dacht: laat ik eens zo brutaal zijn
Nou, groetjes!!
Susan