Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Silfre schreef:Ik zou eens met de anderen om de tafel gaan zitten om te kijken of je een wormschema af kunt spreken. 2 x per jaar ontwormen is nl. echt te weinig, welke kuur je ook gebruikt.
Ontwormen werkt het beste als je de hele kudde op dezelfde dag dezelfde spuit geeft.
Als je in jouw ontwormschema wel verschillende spuiten (lees: verschillende stoffen) gebruikt dan kun je dat schema in principe blijven gebruiken. Misschien kunnen zij dan jouw schema gaan volgen?
_doucy_ schreef:dat heb ik ook een keer gedaan, meegedaan met iemand anders zijn schema, maar mijn paard had hier constant koliek van. Maar dat was ook omdat in die wormenkuren (waar ze koliek van kreeg) daar zat moxidoctine in, en dat is een vetopgeslagen middel.
Ik zou gewoon als ik jou was aan je eigen scheme houden.
friesiszwart schreef:2 x per jaar is echt te weinig. Ik zou overleggen met de stal om dit aantal aan te passen naar jouw schema willen zij daar niet aan even een DA om advies vragen en dat schema hanteren.
okeee schreef:als je altijd de zelfde paarden bij elkaar heb staan is 2x per jaar ontwormen met equimax voldoende in het voor en in het najaar.
Als er regelmatig wisselingen zijn dan moet je vaker ontwormen.
Bij ons zijn er ook regelmatig wisselingen en wij ontwormen dus 4x per jaar. 3x eraquel en 1x equimax.