konijnenvoer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

konijnenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 08:30

Ik ging 10 minuten geleden even de paarden voeren en mijn haflingermerrie was ontsnapt uit haar stal, nou is dit geen probleem want de stal zit in een grote schuur dus ze kon niet de straat op. Ik heb nu tijdelijk een konijn, en het voer zat in een plastic zak in een kruiwagen. Mijn pony heeft het konijnenvoer opgegeten, het was denk ik zo'n 1 á 2 kilo. Ik denk niet dat het veel kwaad kan, maar ik wilde het toch even vragen. De pony is niet voergevoelig of gevoelig voor hoefbevangenheid. Het konijnenvoer was gewoon van dat hele simpele mix achtige.

ikenindi

Re: konijnenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:55

even kijken op de zak wat er in zat? evt da bellen en vragen...

ik zou wel voor de zekerheid sowieso even haar in de gate houden...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:59

Lijkt mij geen kwaad kunnen, aangezien konijnen planteneters zijn en dat ook in het voer terug komt.

Voor de zekerheid kan je inderdaad even contact op nemen met een dierenarts.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:22

Lijkt mij dat het ook geen kwaad kan..
maar idd zoals ze al zeiden..ff voor de zekerheid de DA bellen

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:09

ik denk dat het niet zo veel kwaad kan! als een konijn er tegen kan zou een paard er tog ook wel tegen kunne?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:10

het konijnenvoer kan geen kwaad, ik heb hetzelfde probleem gehad. paard liep in de tuin en heeft konijenvoer op. kennis van met is DA en die zei dat het geen kwaad kon voor n keertje, zitten idd enkel maar plantaardige extracten in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:41

Waar ik op stal sta stond ooit iemand die konijnen voer aan zijn paard voerde omdat brokken te duur waren was echt zielig.
Daarnaast kreeg die ook hooi maar ik vindt het persoonlijk te weinig.
Als ik kijk wat ik voer aan mijn merrie is dat dik 10 keer meer als de rest op stal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:05

missfcdb, teveel voeren kan ook heel erg slecht zijn..

En Alexx, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken Lachen Konijnenvoer is niets meer dan wat granen en zaden. Even opletten of je paard niet naar zijn buik gaat happen ofzo, er zijn wel zaden waar sommige paarden wat gaskoliek van kunnen krijgen als ze het niet gewend zijn, maar écht gevaarlijk zal het niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:30

MysticTinker mijn merrie krijgt precies wat nodig is.
Hooi daar komen ze niet van aan.
Ze krijgt veder 2 kilo brok perdag.
Als je kijkt naar de anderen bij mij op stal is er nog een die goed te eten krijgt en dat is de fjord maar de anderen mogen echt wel aankomen.
Als je bij ons op stal gaat kijken bij de vries daar zie je de botten van die hoort veel voller te zijn en vooral als je ermee traint.
Ik heb laatst uit medelijde wat hooi van ons zelf gegeven dat ze wat meer op kon eten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:42

De meeste paarden kunnen prima leven op alleen hooi. Maar dan moeten ze natuurlijk wel genoeg daarvan krijgen. 1 tot 2 kg per 100 kg lichaamsgewicht, dat is dus 5 tot 10 kg voor een klein paard. En ik vermoed dat die andere paardjes op jouw stal dat niet krijgen.
Die van mij krijgt alléén 5 kg oud hooi per dag, en is nóg wat te zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:01

MysticTinker het probleem bij ons op stal is dat er geen gras is.
Ze staan heel de dag buiten in een zandbak.
De meeste krijgen s'morgens voor ze naar buiten gaan een plak hooi en dat moeten ze in een rap tempo op eten en naar buiten die van mij krijgt hooi buiten zoveel ze op kan. (2 a 3 flinken plaken)
Vosje staat ook aan de anderen kant in een zandbak.
Je hebt er 2 een aan de voorkant en een achter de manege daar is het rustiger.
Ze mag niet meer van ons bij een ruin staan dit heeft zijn redenen dus staat de fries soms bij vosje en soms de fjord. (waar ze super mee kan opschieten en alleen de fjord mag mee eten van vosje)
Maar wij versprijden het hooi over de bak dat ze lekker kan eten dit doen we dat ze genoeg heeft.
En dat ze heel de ochtend wat te knabbelen heeft.
En in de winter is dat dadelijk heel belangrijk daar blijven ze warm door als ze eten.
En in de avond komen we haar Trainen en binnen zetten krijgt ze haar brokken net al in de morgen en weer hooi(2 a 3 flinken plaken)
En ze heeft een geweldig leven ze komt niks te kort en soms geven we haar een tussen doortje en dat is 2 handjes muslie voor de lekkerig heid.
Kijk ik ben ook geen miljonair maar verzorg mijn pony wel goed Ik geef al mijn geld er aan uit ik hoef geen nieuwe spullen.
Ik doe alles voor mijn schat en ik krijg er heel veel liefde voor terug.
Ik bedoel te zeggen dat ik mijn pony geen slecht voer zal geven.
Zoals ooit een stagenoot expres konijnen voer aan zijn paard gaf.
En ik snap dat er ongelukjes kunnen gebeuren zo als hier dat pony ontsnapt en wat voer op eet das geen ramp maar exspres voeren omdat je geen geld hebt.
Dan denk ik waarom hou je een paard!

SophieJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:38

het lijkt me voor een x niet erg maar houd wel in de gaten dat het niet vaker gebeurt!:)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:55

Wat erg grappig is; in mijn wei staan nu twee zonnebloemen, op de poepplek van de paarden. Ik heb eens even nagedacht en de enige logische manier dat die daar staat is omdat er in het konijnenvoer zonnebloempitten zaten, die heeft Rosa uitgepoept en nu staan er daardoor prachtige bloemen Haha!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:15

Wat leuk Alexx je paard poept bloemen, dat kunnen vast niet veel eigenaars zeggen Haha! .
Een keertje konijnenvoer kan geen kwaad,misschien gaat ze nu wel reuze konijneholen graven Ja

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:19

Alexx schreef:
Wat erg grappig is; in mijn wei staan nu twee zonnebloemen, op de poepplek van de paarden. Ik heb eens even nagedacht en de enige logische manier dat die daar staat is omdat er in het konijnenvoer zonnebloempitten zaten, die heeft Rosa uitgepoept en nu staan er daardoor prachtige bloemen Haha!

haha nou heeft het konijnvoer toch nog voor wat kleur gezorgt Haha!

Kimm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:25

Hihi wat grappig! het kon dus geen kwaad?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 19:06

nee, integendeel dus Haha! Maar ikg a het haar niet voeren hoor! Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:47

Het klinkt erg vaag misschien, maar er staat mij iets van bij dat het maagdarmstelsel van een paard en een konijn redelijk overeenkomen en dat het voer ook weinig verschilt. Zo voor een keer kan het dus zeker geen kwaad imo.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:01

grappig, zonnebloemen in het weiland Haha!

Bij ons eet ongeveer alles konijnenvoer, van parkieten tot kippen (en het konijn natuurlijk).
niet als hoofdvoer, maar zo af en toe een bakje vinden ze heerlijk!