Zitmaaier en bakslepen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje555

Zitmaaier en bakslepen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 21:00

Wij zijn opzoek naar een oplossing om de rijbak te kunnen slepen.

Wie heeft er ervaring met het slepen van de bak met een zitmaaier???? Lukt dit?? of is dit te zwaar voor de maaier?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom. Knipoog

aslo

Re: Zitmaaier en bakslepen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:32

Met de juiste sleep lukt dit prima, doe ik ook. Ik heb een kleine sleep, net zo breed als de zitmaaier. De 1e maal trek ik de sleep wat omhoog (achterzijde zitmaaier) anders trekt de zitmaaier het niet, dan sleep ik nog en keer en laat de sleep plat op de grond liggen. Sleep ik 2x per week dan kan ik de sleep meteen plat laten liggen, maar dit lukt vaak niet ivm de regen de laatste tijd.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:36

Eerst maar eens zonder sleep door de bak rijden, vaak lukt dat alk helemaal niet. En zo'n zitmaaier is er ook niet voor bedoelt.

Grote kans dat je hem kapot trekt.

Je hebt wel mini tractoren, met grote wielen en veel meer tractie, Kubota bijvoorbeeld. En zelfs die heb ik zien breken!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:01

Ooit 1x geprobeerd... om vervolgens met de jeep de zitmaaier uit de bak te slepen Huilen van het lachen ROFL

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:15

MarijeR schreef:
Ooit 1x geprobeerd... om vervolgens met de jeep de zitmaaier uit de bak te slepen Huilen van het lachen ROFL

Alsof je met een Suzuki Alto een tweepaards trailer laat trekken inderdaad Clown

Leuk idee, maar geen goed idee

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:18

Wij slepen de bak al 3 jaar met de zitmaaier, nog nooit problemen gehad. Maar onze bak heeft wel een stevige bodem, misschien dat met de zitmaaier door een hele zware bak (mul zand) minder succesvol is...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:19

Wij slepen de wei met onze zitmaaier. Het is wel een sterke maaier. We hebben een sleep overgekocht van een boer die hem volgens mij zelf gemaakt heeft, maar het werkt hier prima. In de bak zou ik het idd eerst zonder sleep proberen, omdat dat toch wat zwaarder is dan een wei.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:20

Wij slepen de bak met de quad en dat gaat prima Lachen

Show_Jumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:20

wij slepen ook met een grasmaaier Haha! werkt prima wij hebben er een gewone sleep achter en nooit problemen mee gehad .. je moet wel uitkijken dat je er geen tezwaren sleep achter hangt

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:22

Bij ons wordt het sinds kort ook met de zitmaaier gedaan. We hebben er een soort rooster achter hangen, het werkt best, hij blijft af en toe hangen omdat er teveel zand voor (of op) het rooster ligt, dan moet je even naar achter en met volle vaart weer naar voor. Verder gaat het prima!
Ligt denk ik heel erg aan het soort zand wat in de bak ligt..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:44

Onze bak is dus ook niet echt zwaar (precies goed), na slepen gaan de hoeven er hooguit 5 cm in. De wei doe ik dito met dezelfde sleep. Wij hebben ook een rooster. Wil er nu aan 1 zijde nog lange 'punten' op maken, zodat ik ook los kan trekken zeg maar.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:34

Ligt eraan hoeveel PK er in je zitmaaier zit. Onze oude kon het ook niet aan. Nu hebben we een Isuku (mini trekkertje) en die heeft 99 PK en dat gaat super. Ideaal ding Ja

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:23

Wij hebben voorheen ook met de zitmaaier de bak getrokken, maar van de 10 keer kwam ie 8 keer vast te zitten Boos! Tja, daar is ie ook natuurlijk niet voor gemaakt! Nu hebben we een minitrekker en dat gaat prima!

groetjes, Simone

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:34

Ooit een keer geprobeerd, ding gekocht, een week later weer verkocht. Hij startte niet eens meer.

Mijn vader vond het ook wel een leuk idee, wij ook maar het werkte niet!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:01

Ik snap niet zo goed hoe je de bak kan slepen met bijvoorbeeld een quad of een zitmaaier. Ik zal als je een middenmaaier hebt (dus waarbij de bladen tussen de wielen zitten, uberhaupt nooit ermee door het zand gaan van een bak, want de messen worden er bot van door vervuldig contact met zand. Daarnaast kan je zowel met een quad als met een grasmaaier, niet hydraulisch de sleep ophoog brengen. Dus als je de bak verlaat, dan sleept dat ding lekker over te stenen. Lijkt me ook niet de bedoeling..Ook is een grasmaaier qua trekkracht er niet op gebouwd.

Ik zelf heb een kubota sunshine Haha!. Dat ding doet alles. Ik had er graag nog een voorlader bij gehad om de mesthoop op te drukken, maar nu vragen we hiervoor zo af en toe de buren die een grote verreiker.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:36

Prima schreef:
Dus als je de bak verlaat, dan sleept dat ding lekker over te stenen. Lijkt me ook niet de bedoeling.

de maaier zet ik buiten de bak en dan maak ik de sleep los, de sleep zetten we dan handmatig tegen een boom vlak bij de buitenbak, heel simpel Knipoog

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:41

Wij doen het hier thuis ook met de zitmaaier Lachen Heb geen zware bak en wissel het slepen was met een pallet of een eg Lachen gaat super Lachen

Het is natuurlijk ook afhangkelijk van je bakbodem en pk vande zitmaaier Lachen

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:21

wij doen het met soort Hekje van ijzer en daarop een balk en zitmaaier er voor gaat uitstekend maar wij maken de bak eerst wel zeik nat anders lukt het ook niet, maar dan moet je het wel elke week doen anders moet het eerst met de gewonen auto gebeuren Knipoog of onze pony doet het Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:24

Ik heb ook ooit zoiets moeten doen, was dan wel net wat sterker dan een zitmaaier, maar was wel te licht voor een bak. Als de bak te zwaar was moest ik ook met mijn auto dat ding eruit trekken Huilen van het lachen

Maar als je de bak bijhoud, en niet te zwaar is, en de sleep licht is. Moet het kunnen.
Evt zou je een tennisbanensleep kunnen halen.
Niet ideaal, maar beter dan helemaal niet slepen.