Wie weet het juiste middel tegen dazen/horzels???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 11:50

Van Derby bestaat ook een gel. Die ga ik vanmiddag even proberen. Ik heb het potje net gekocht, het kost 19.50 per 500 ml. De man in de ruitersportzaak zei dat het wel lang en goed werkte en dat je er dus weinig van nodig had. Dat zal ik vanmiddag dan eens testen.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-01 12:00

Aglaranna: wij krijgen altijd het hele jaar door knoflook door ons eten, maar de dazen kunnen er blijkbaar goed tegen, want ze bijten ons nog steeds!!

Misschien moet het vrouwtje ons met echte verse knoflook insmeren of zo??? Oei, wat zullen wij stinken!!

Groetjes Toon en Kaminka

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 12:25

Het beste wat bij mij helpt is een goeie slag met de linkse Knipoog . Gewoon laten uiteenspatten door er een schuinse slag op te geven. Das misschien niet zo milieuvriendelijk (foei Femke!), maar het werkt voortreffelijk en ik creëer een natuurlijk evenwicht Knipoog .
Dazen zijn 'rotbeesten' Boos! Boos! Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 09:41

Ik heb alle citronella afgezweerd, na een poosje werkt het al niet meer bij mijn meisje, hopeloos gewoon. Ik rijd nu in het bos met vliegendeken en vliegenhals die ook over het hoofd gaat. Ziet er niet uit, maar voor mijn meisje helpt het gelukkig!Ilo.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 12:46

Sinds wanneer is Flyban uit de handel? Ik hoop dat je je vergist, maar ja...Ik heb vorig jaar nog wel een bus kunnen kopen. Werkt inderdaad vrij goed, en ik sta practisch in het bos. (daar wonen die etters...)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:24

Hier in Brabant schijnt het het ergste te zijn met die rotdazen. Konden we ze maar uitroeien. Ik doe een vliegendek op en daarover spuit ik nog eens, dat helpt best goed.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 08:47

Eigen mengsel:
1 deel Dettol, 1 deel azijn en 1 deel water!
Niet duur dus en het schijnt prima te werken!! Pling

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 10:49

Jullie hebben nog makkelijk praten.. maar bij ons zijn er dazen zonder neus.. Hoe erg de paarden bij ons ook meuren.. geen daas die uit de buurt blijft.. GRRR.. Wij hebben nu van die vliegenvangers opgehangen, hele plakkerige strookjes, helpt super tegen vliegen, maar nie tegen dazen.. Ook spuiten we ze in met Kruidvat muggen bodyspray, helpt nie echt. Ik doe ook altijd drie potten knoflook (ok.. erg overdreven Haha! ) door de biks.. maar Neef loopt nog steeds met joekelbulten op d'r kont.. HEEELLLPPP! Waar kan je die veerust nog meer kopen??

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:05

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:19

bij mij werkt de citronella inmiddels ook niet meer. we zijn uit pure ellende nu maar in een woonwijk gaan rijden omdat we compleet het bos uit gejaagd werden. Lois wordt alleen aangevallen en niet gestoken, maar ik zit helemaal onder de bulten Boos!
Het leek gisteren wel zo'n domme horror movie (the crows ed). Is er dan niets meer dat werkt tegen die $##@@#$ beesten Verward

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:21

hoi,
Hertshoorolie wil ook goed helpen, het stinkt echt heel erg en je krijgt wel strepen op je pony. Maar wij proberen het altijd op plekken te doen waar het nut heeft en niet zo heel erg opvalt. Voorla met een witte pony. Ik gebruik het met grote wattestaafjes, want als je het zelf aan je handen krijgt dan blijf je de hele dag ruiken.

succes ermee, misschien is het wat?

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:30

ik heb ergens een recept met koude thee, azijn en citronella. Ik zal eens kijken. Tea tree olie werkt trouwens ook goed.