Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zammie schreef:ik heb begrepen dat als een paard wel van het vlas eet daar erge verstoppingskoliek van kan krijgen. Schijnt zich echt op te hopen in de darmen. Dus ik zou bij het overstappen even goed in de gaten houden of je paard er niet van eet.
Nonnekuh schreef:Maar ja, als je 10 mensen vraagt zal je waarschijnlijk 10 verschillende meningen krijgen.
da's de pest meestal 

marjan2507 schreef:Elke dag mest ik de stal(nu nog sto dus) heel goed uit, zodat ze een goeie droge stal heeft. Maar ik begrijp dat ik straks met vlas alleen de drollen moet weghalen en de hele erge urine plekken, maar omdat je dan niet alle urine weghaalt blijft de stal dan toch nat? of begrijp ik het verkeerd. één keer in de week krijgen we dan een nieuw pak vlas erbij.

Prummel schreef:Marjan: Dat is nu juist wwarom ik niet met vlas/zaagsel om kan gaan. Hier gaat ook dagelijks het natte en drollen eruit. Met vlas moet je oppotten. En niet op zoek gaan naar nat. Als je er mee om kunt gaan is het ideaal spul. Maar hier gaat er teveel nog schone/droge vlas weg!! Waarom gaan de paarden over op vlas?

) mesten dus ook zoals jou Prummel, daarom is het voor ons flink balen dat we over moeten. ik ben al helemaal geen fan van vlas, en oppotten.. Prummel schreef:Ja Marjan, wat D-MR al zegt: alleen de drollen en er verder niet in roeren/omscheppen. Maar helaas mij lukt het niet. Ik doe dagelijks het schone/droge stro opzij, en haal dan de natte plekken eruit, oude stro weer terug en bijstrooien (indien nodig).Ik ben dus niet het typ voor vlas, jammer want het lijkt me verder prima werken.
)