Bij zowel mijn shetje als bij mijn Welsh hengstje heb ik het zelfde probleem.
De shet trekt nogal met longeren en dan flipt vaak het hoofdstel over zijn pieterpeuterige oortjes heen en weg is meneer dan! Ik weet dat het komt door zijn giga dikke bos manen maar weiger daar ook maar een stukje van in te knippen, hoort niet bij een shet en ik vind het ook geen gezicht een shet met een 3e oor
Bij mijn hengstje heb ik het zelfde probleem alleen hij trekt niet met longeren maar slaat erg met zijn hoofd en daardoor flipt ook bij hem het hoofdstel over zijn oren, hij heeft niet zulke dikke manen als de shet maar wel heel veel
en bij hem ga ik ook absoluut niet knippen!Ik dacht eerst dat ik het hoofdstel bij beide heren een gaatje korter moest doen maar dat is het ook niet, het hoofdstel zit nu al erg strak, kan er met moeite een vinger tussen krijgen (bij het kopstuk) dus wat kan ik hier nou aan doen??
Niet knippen dus maar als er een andere oplossing is hoor ik dat graaaaaag! Misschien is er een speciaal hoofdstel in de handel? Ik kan wel aan een hoofdstel komen met een verlengt kopstuk, daarbij loopt er vanaf het kopstuk een riempje naar achteren en daar zit de keelriem dan aanvast maar ja, als ik daar goed over nadenk zal dat ook niets uithalen want de keelriem ga ik niet aansnoeren
Met halster en kaptoom heb ik overigens dezelfde problemen.....
Wie weet raad?