"blindegeleidepony's"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:16

Quinzy schreef:
Nou Ik heb er een volledige reportage van op TV gezien op Vitaya


Is dat al lang geleden uitgezonden geweest? Ik zie vrijwel alle uitzending (vind het een boeiende zender), maar moet die toch gemist hebben dan.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:12

Inderdaad das al een hele tijd geleden Sonja. Maar het was een onvergetelijke reportage.
Citaat:
Daar stonden ook foto's bij van pony's met sportschoentjes aan enzo, nou, dat vind ik dus echt maar niks

En hoefschoennen dan? Das dan ook zielig??
Citaat:
Ik wist niet dat je een paard zindelijk kan maken.

Iderdaad dat kan dus wel maar er was gewoon nog nooit iemand die het heeft geprobeerd tot deze mensen dus.
Ik snap echt niet dat mensen dit mishandeling vinden Verward Verward Wat vind je dan van die paarden in landen zoals Egypte en Afganistan(niet alleen daar hoor) das pas mishandeling. Deze beestjes worden echt met de beste zorgen en aandacht omringd. Nu ga ik veel mensen op mijn nek krijgen maar ik vind een paard dat 23 uur per dag in zijn box staat en 1 uur gereden word veel zieliger. Dan mag ie eens een uurtje uit ijn box en moet ie nog luisteren. Deze beestjes lopen vrij in huis rond en gaan lekker wandelen met hun baasjes alleen moete zij kijken voor hun baasje. ik vind het ideaal en beter dan een hond omdat ze langer leven.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:47

vind het wat apart. een paard blijft een vluchtdier en als ie schrikt ben je dus behoorlijk de l8l

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:27

je kan een paard zeker wel veel leren. in principe kan je bijna alles wat een hond doet ook aan een pony leren. trappen lopen kan makkelijk vooral naar boven (naar beneden is een beetje een probleem) maar ook dingen oppakken en zoeken zou moeten kunnen als je maar geduld hebt.

wel vind ik het zielig dat die ponytjes niet zo heel veel buiten komen zoals eigenlijk zou moeten. maar dit is iniedergeval beter als ponytjes die aleen voor de gezelschap worden gehouden en dan de hele dag op stal staan. om er afentoe een keer eruit gaan om een beetje te rijden voor de plezier van een paar kinderen

je kan die blinde mensen er een groot plezier mee doen en die ponys zullen zeker geen aandacht te kort komen, dus waarom dan niet?? (want als je even na gaat denken en jij zou door een of andere reden blind worden dan zou een pony toch ook erg leuk zijn vooral als je helemaal paardengek bent)

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 15:00

yesssssssssssss, i finally got my point!!
jullie begrijpen het!!!!!
Nu ga ik veel mensen op mijn nek krijgen maar ik vind een paard dat 23 uur per dag in zijn box staat en 1 uur gereden word veel zieliger. Dan mag ie eens een uurtje uit ijn box en moet ie nog luisteren.
hier ben ik het helemaal mee eens!!!