Rijbak(je) Vol met onkruid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AMarijn

Rijbak(je) Vol met onkruid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:33

Hallo,
zo ver ik heb kunnen vinden was hier nog geen topic over.
Ik heb nu een tijdje 2 verzorg haffies, en waar ik ze verzorg gwoon op eeen stukje land. hebben ze jaren geleden ook een bakje gemaakt. Alleen het probleem is in die bak staat nu best wel veel gras/onkruid. De eigenaar kan niet alles meer zo goed. Ik longeer er nu wel in al willen ze nog altegraag gaat eten, maar voor als ik wil gaan rijden lijkt mij het verstandig om de bak gras/onkruid vrij te maken. Mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik het zo effectief mogelijk vrijmaken van gras en onkruid en dat het zo lang mogelijk weg blijft? Of kan ik het beter gwoon laten zitten?
Zo graag tips willen

Liefs,

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Rijbak(je) Vol met onkruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:37

.. Ik zou wachten tot het onkruid groot is ( met groot bedoel ik niet, dat je net een blaadje boven de grond ziet Clown )
dan kun je het beste vergif doen Lachen
Dat werkt het beste..
en dan licht het eraan, welke soort vergif je neemt, bijvoorbeeld voor brandnetels blijft het ongeveer een half jaartje weg( met ons vergif) maarja, ik weet niet wat voor soort onkruid jij daar hebt staan dus. ik weet niet of je het zelf weet ?

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:52

Nee dat weet ik ook niet, het moet wel zo zijn dat de paarden er niks van kunnen krijgen omdat ze de bak, stallen en stukje weiland met elkaar in verbinding is zo dat ze altijd naar de bak kunnen rollen (in het beetje zand), ben dus eigenlijk niet zo;n voorstander van gif spuiten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:55

Ok.
Nou als je gif hebt gespoten ( dat gif dat wei hadden)
moest ik mijn pony 2 weken eventjes in de kleine wei zetten.
Toen kon ze gewoon weer voledig grazen zonder gif risico's maar daar moet ej dan wel 2 weken voor over hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:42

Zorgen dat de paarden er lekker veel in lopen , dan gaat het vanzelf weg Lachen Tenzij er wel hele heftige dingen tussenstaan die erg groot of giftig zijn Knipoog

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:37

dat word onkruid wieden Tong uitsteken

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:22

Wij doen altijd met de tractor en zo'n grond-overhoop-haal-ding erachter erdoorheen gaan. Lachen

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:21

Rytm schreef:
Wij doen altijd met de tractor en zo'n grond-overhoop-haal-ding erachter erdoorheen gaan. Lachen

Dat is een slim idee, alleen past er in de bak geen tractor met zo;n ding er achter:P, je kan er net een rondje in galoperen. je moet denken aan een longeercirkel en dan in het vierkant en een metertje groter:P

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:25

Ik doe dan de paarden er in, als het gras naar binnen komt groeien enz, we hebben 1 merrie die groeit zelfs van lucht, en kan ze mooi de bak kaal vreten. Overigens is dat bijna nooit nodig

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:31

Dat ga ik doen, ga zorgen dat ze er zelf veel in lopen, en het gras er uit op eten. ik heb vande week voor het eerst op 1 van de hafies gereden, en toen zach de bak ook al stukje beter uit. Je ziet precies welke figuren ik gelopen heb.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:48

het meest effectieve is nog om het gewoon zelf te plukken...

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:45

Gewoon huishoudhandschoenen of nog dikkere handschoenen aandoen, en alles er zoveel mogelijk met de wortels uittrekken. Je bent even bezig (heb het zelf ook wel eens moeten doen), maar je kunt het natuurlijk ook stukje voor stukje doen! Dan hoef je geen gif te spuiten of te trekken. Verzamel desnoods wat vriendinnen die je ook zo gek krijgt, en ga lekker een middagje (of meerdere Tong uitsteken) aan de slag!
Succes!

Kashje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:48

Eén ding..onkruid vergaat niet.. kun je vanalles tegen doen maar komt altijd terug.

Heel simpele tip: Met je paardje door de bak rijden.. ik had precies hetzelfde probleem.
Het gras verdwijnt en komt niet meer terug.. het onkruid is nu ook weg.. af en toe een klein rosje maar het is bij mij helemaal weg.
Ik had ook eerst een wei met allemaal onkruid.. en nu is het vaneigens een bak-paddock met zand geworden.