) of dat "vroeger" ook zo was. Zegt dit iets over de hooi kwaliteit of is het normaal?Paard is overigens wel van zijn hoestje af nu.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) of dat "vroeger" ook zo was. Zegt dit iets over de hooi kwaliteit of is het normaal?
Karolien_ schreef:Voor zover ik weet is het beter om hooi zo kort mogelijk nat te maken. Dus alleen om het stoffige eraf te krijgen even onderdompelen en daarna zo snel mogelijk voeren. Als het heel lang in water ligt spoelen de voedingsstoffen uit het hooi, is mij altijd verteld. Waarschijnlijk zal het water ook minder verkleuren als het hooi er minder lang in ligt.

cissie schreef:Ik voer mijn 22-jarige COPD-merrie al dik 10 jaar op deze manier hooi en ze doet het nog steedsSoms zie/hoor ik wel eens dat mensen het hooi wat natsproeien voordat ze dit geven, dat heeft geen enkel nut en kun je net zo goed droog hooi voeren.

cissie schreef:Ik heb met de methode van alleen natspuiten geen goede ervaringen en volgens verschillende dierenartsen zou het ook het minste nut hebben, zelf ben ik daarvan overtuig omdat mijn paard wel hoest als ik alleen besproei en niet hoest als ik een paar uurtjes laat weken.
.