vliegennetje om de oren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

vliegennetje om de oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 17:26

mijn paard heefd met het rijden vaak last van vliegen rondom en soms in de oren.
ze schud soms behoorlijk met het hoofd als ik dan rij.
nu wou ik een vliegennetje kopen wat om de oren heen gaat,alleen heefd mijn paard een hekel als ik aan de oren moet zitten.

weet iemand misschien of je dit er zo omheen kan schuiven zonder dat ik de oren beet moet pakken?
of iemand die hier misschien tips voor heefd?

friesiszwart

Re: vliegennetje om de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:54

Ik koop van die gele koeienlabels, voor het verminderen van vliegen. Ook het hoofd een keer extra afsponzen helpt.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:32

voor koeienlabels moet je tog een gat in het oor van je paard maken??? lijkt me niet zo fijn igg

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:51

ik had dat ook met mijn vorig paardje
ik moest het stil aan op bouwen
dus eerst gewoon oor vastnemen en belonen
en vliegennetje gewoon tegen oren houden terwijl je haar oren vasthebt en zo altijd verder gaan en dan zou het normaal geen probleem meer moeten zijn !! ik hoop dat ik je zo verder help

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 06:41

Ik heb zo'n vliegenkap voor de ogen waar ook oren aan zitten. Als ik deze over haar oren doe pak ik nooit haar oren vast. Het glijdt er om heen. Je raakt dan wek de oren aan met het netje wat paniek kan geven als jouw paard het naar vindt om de oren aan te laten raken.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:29

hier zijn al erg veel topic's over even zoeken mischien heb je wat aan!!
ik heb ook gehoord van mensen dat ze de oren uit de kap knippen zodat de oren vrij blijven.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:52

Maar dan moet het oor eerst door het gaatje. Dan maakt het niks uit met een oor.....

Idd misschien even de zoekfunctie gebruiken om te kijken of je daar iets kan vinden.
Laatst bijgewerkt door Judje op 05-08-08 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd. Graag alleen quoten wanneer nodig! :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:09

Sas_Mon schreef:
voor koeienlabels moet je tog een gat in het oor van je paard maken??? lijkt me niet zo fijn igg

ROFL ROFL Huilen van het lachen O, o... *kruipt weer op stoel*

Je kan die labels ook heeeel goed vastmaken aan een hoofstel of halster. Knipoog

Ontopic: heb zelf ook dat probleem gehad. Toentertijd (jaaaaren geleden), zo'n stoffen orenbeschermer met zo'n netje idd (zoals bovenstaand al beschreven wordt) gekocht (lijkt op die dingen die je veel op die springpaarden ziet). Het is even wennen voor ze, maar dat is kwestie van geduld. Heb er veel plezier van gehad. Mijn paard schudde toen eerst ook veel met z'n hoofd en daarna niet meer.

Even wat vliegenspray op je handen of sponsje sprayen en dan rond de oren wrijven kan ook helpen. Rechtstreeks op het hoofd spuiten is geen goed plan, want kan in de ogen komen en paarden vinden het ook vaak heel vervelend als die spray richting het hoofd gaat.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 13:26

bedankt voor de tips.
heb rustig aan haar laten wennen,en kon vandaag het vliegennetje zo omschuiven zodra het over het puntje van de oren zat.