Staart dikker krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boebaboeba

Staart dikker krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 21:22

Heejj,

Ik had een vraagje
Mijn pony zijn staart is heel dun en telkens wanneer we de staart borstelen komen er veel haren uit...(dit met de harde borstel,
Weet er iemand mss een ideetje om de staart ofwel terug dikker te maken of er voor te zorgen dat er minder haren uitkomen bij het borstelen?

P.S Deze pony is al wel 17
Laatst bijgewerkt door Tanja op 04-08-08 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

_Marianne

Re: Staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:23

Niet borstelen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:28

Idd niet borstelen.
Heel voorzichtig met je vingers zo nu en dan alle haren uit elkaar halen en voor de rest weinig aan doen.
Als je borstelt moet je dat niet met de harde borstel doen maar met een zachte.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:50

Niet borstelen met een harde borstel.
Wil je hem een keer mooi hebben, doe er dan antiklit in.
Goed laten intrekken en dan heel voorzichtig uitpluizen met je vingers of met een speciale staartborstel (van Oster bijvoorbeeld).

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:56

niet borstelen en al helemaal niet met een harde borstel. Ik zelf pluis de staart 1 maal per week helemaal met mijn vingers uit en doe er dan antiklit in. 1x per maand pluis ik hem helemaal uit en vervolgens met een speciale paardenstaart borstel heeel voorzichtig uitkammen Lachen

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:25

met een hare borstel trek je alle haren eruit en dat is zonde, gewoon met een goeie antiklit( bv cowboy magic) insmeren en dan inderdaad met de vingers uitpluizen of een zachte borstel

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:52

Wij hebben een antiklit spray. Je hebt dan geen water nodig, en na wat sprayen kun je de staart heel makkelijk en snel met je vingers uitpluizen. Echt een aanrader!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:52

is gezegd niet bostelen, stro en hooi eruit plukken met je handen en verder zo min mogelijk iets aan doen.

xxRomyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:55

en verder is het al gezegd niet borstelen en al helemaal niet met een harde.
eigenlijk moet je de staart gewoon laten zoals die is dat geld meestal ook voor de voorpluk.
het troep er even uithalen met je vingers maar om nou elke dag die staart te doen is niet gezond. want dan gaan idd de haren eruit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-08 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic op verwijderd bericht verwijderd.

m0_y0shi

Re: Staart dikker krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:45

het is mischien raar hoor maar 1 keer goed uitborstelen en dan met baby oli insmeren en dat 2 keer in de week.
Ik heb dit ooit gehoord van mijn dierenarts en idd het werkte mijn paard heeft nu een dikke staart+manen:)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:07

m0_y0shi: worden daar de manen en staart niet enorm vet van? anders wil ik het wel eens proberen namelijk. ik kan de staarten van mijn fjorden nu gewoon om de dag uit met een harde borstel. whoops

m0_y0shi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:07

Het wordt idd wat veter ja je kan het ook doen 1 keer in de week of 1keer in de anderhalve week
werkt echt zit een vitamine in waardoor het weer groeit echt heel bizar

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:43

Het werkt inderdaad fantastisch, die babyolie. De manen en staart groeien nog harder als je er dan ook nog vlechten in legt, de olie kan dan nog beter intrekken. Ik zou op dit moment alleen 's nachts de staart invlechten, als je dat zou doen, aangezien ze 'm nu teveel nodig hebben m.n. overdag Knipoog

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:12

ik lees ff mee, mijn paard had ook een mega staart maar is een keer zo dun geworden. ik was hem alleen voor wedstrijd en pluis hem uit. doordat ik er 3 vlechten in leg en deze weer in 1 doe lijkt hij mooi vol. Maar is erg dun. Ik spuit er cockpit spray in helpt erg goed, wel die van de kruidvat met rode dop.
ik lees ff mee voor meer tips

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:41

dan ga k die baby-olie toch eens probere.
red het nu nog met wassen antiklit en borstelen. maar als de babyolie echt werkt zal ik dat maar eens gaan proberen Knipoog

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:44

ik borstel hem altijd met zo'n Oster borstel! trekt weinig haren, en mijn paardje heeft nog steeds een kwijl-staart... Vingers aflikken Anti-klit doe ik er ook altijd in...
Die vlechten zijn ook een idee trouwens! Vork

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:03

Koop gewoon zo'n borstel waar je je haren zelf ook mee borsteld, andere borstels zijn zo slecht daarvoor! M.u.v. zulke borstels die je ook speciaal in de paardenmerkjes hebt, zoals een oster dus, wat al gezegt was.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:47

Heeft niemand de goudentip voor een prachtige volle staart?? Mijn merrie heeft ook maar een zielig staartje de laatste tijd. Het is nooit echt een volle bos geweest maar nu is het wel erg triest Zijn er geen middeltjes (spray, creme oid) dat de haren sterker/dikker maakt?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:36

lekker vanaf blijven.... en mocht je nou echt zo'n droomstaart willen, extensions? mag je wel even je portomonnee opentrekken overigens

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:36

Tobila schreef:
Het werkt inderdaad fantastisch, die babyolie. De manen en staart groeien nog harder als je er dan ook nog vlechten in legt, de olie kan dan nog beter intrekken. Ik zou op dit moment alleen 's nachts de staart invlechten, als je dat zou doen, aangezien ze 'm nu teveel nodig hebben m.n. overdag Knipoog

moet je die olie er niet uitspoelen net als babyshampoo?? Blond of er gewoon in laten zitten ...?

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:53

Gewoon erin laten zitten Haha!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:58

@MarchaL: Volgens mij is er niet echt een gouden tip (tenminste niet zo goud zoals jij in gedachte hebt, denk ik Haha! ) Die babyolie en vlechten heb ik in elk geval de beste ervaring mee, zeker als je 't hebt over een hele dunne of korte staart. Cowboy Magic vind ik als onderhoudsmiddel trouwens ook heel goed.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:05

staartzak. mijn paarden zijn altijd voorzien van een volle staart, bij een ras die t niet echt heeft (QH)wassen,sprayen of cremevoeding-(hoeft er niet uit), invlechten, in de zak. 1 x per 14 dagen, vlecht eruit, sprayen, vlechten en terug. sinds januari is de staart van mn paard zeker 25 cm. gegroeid!!en voller. mn vorige paard had echt een record-staart. iedereen had t erover op een wedstrijd. toen ik m kreeg, zat zn staart op zn hakken....

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:30

Oke!! Bedankt voor de tip! Ga ik ook proberen! Waar haal je zo'n zak eigenlijk ? Nooit eerder gezien volgens mij... Bloos

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:34

m0_y0shi schreef:
Het wordt idd wat veter ja je kan het ook doen 1 keer in de week of 1keer in de anderhalve week
werkt echt zit een vitamine in waardoor het weer groeit echt heel bizar

Maakt het iets uit welke olie je gebruikt? En smeer je de olie dan op je handen en door de hele staart, van het 1e haartje boven tot in de puntjes onderaan (en figuurlijk elke haartje van zijn staart?) ga ik het morgen ook uit proberen! Na hoeveel tijd merkten jullie verschil?