Pony's 's nachts naar buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveFrisians

Pony's 's nachts naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:03

Hallo Pling

Ik zit eraan te denken om 2 pony's van ons 's nachts buiten te laten staan in de zomer. Maar iets houdt mij tegen:
1. Ze ontsnappen nog al eens, ze zijn zeer slim en ze zijn af en toe al door het stroomdraad gekomen.
2. Dieven; op de stal bij ons zit een slot, maar in de wei/paddock?

Wat denken jullie daarvan? Zou ik ze 's nachts lekker buiten laten staan, of toch maar voor het zekere kiezen en ze binnen laten staan?

Groetjes,,

Lizzzzz

Re: Pony's 's nachts naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:08

Hee,,
Als ze 'sochtends onstnappen, doen ze het 'savonds ook..
Zorgen dat het hek goed is.. Dan kan je ze best buiten laten..
Tja en dieven.. Mijn pony's staan 24/7 buiten.. Maar daar heb ik eigenlijk nooit over na gedacht Geld, geld!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:12

ik heb ze nog nooit buiten laten staan snachts Lachen
mede doordat ik bang ben,dat mensen geweldadige weld op ze doen om het maar zo te zeggen,
dat lees je hier namelijk wel meer ,met messteken enzv..

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:14

Hmm Tja.. Je hebt inderdaad gelijk.. Het hek van de wei ligt op een erf.. Dat houdt geweldplegers natuurlijk niet tegen..

LoveFrisians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:20

leonieswenny schreef:
mede doordat ik bang ben,dat mensen geweldadige weld op ze doen om het maar zo te zeggen,

Ja, dat vind ik ook al zo eng. Hoe kun je nou zo ziek zijn om een onschuldig(e) paard/pony te mishandelen zomaar? Huilen

LoveFrisians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:21

Silenkai schreef:
Hmm Tja.. Je hebt inderdaad gelijk.. Het hek van de wei ligt op een erf.. Dat houdt geweldplegers natuurlijk niet tegen..

Ja, misschien moeten we maar zo'n alarm systeem aan gaan schaffen Bloos (naja, we hebben ook wel een erfhond die alarm slaat bij onbekende bezoekers Tong uitsteken )

ThokkadisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:27

Gewoon buiten laten staan. Als je nou een paard hebt wat miljoenen waard is dan zou ik pas echt bang zijn voor diefstal. Mijn paarden staan in de zomer 24/7 buiten, en 's winters s'nachts op stal met de deuren open (en camera erop Schijnheilig ). Op stal zijn je paarden ook niet veilig hoor, ze kunnen net zo goed uit hun stal gejat worden (misschien wel makkelijker omdat ze niet weg kunnen rennen), en als je de boel op slot hebt kan er niemand bij je paarden komen als er brand uit breekt....

LoveFrisians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:32

Thokkadisje schreef:
Gewoon buiten laten staan. Als je nou een paard hebt wat miljoenen waard is dan zou ik pas echt bang zijn voor diefstal. Mijn paarden staan in de zomer 24/7 buiten, en 's winters s'nachts op stal met de deuren open (en camera erop Schijnheilig ). Op stal zijn je paarden ook niet veilig hoor, ze kunnen net zo goed uit hun stal gejat worden (misschien wel makkelijker omdat ze niet weg kunnen rennen), en als je de boel op slot hebt kan er niemand bij je paarden komen als er brand uit breekt....

Ik wil niet bijdehand zijn ofzow, maar de waarde van mijn 2 schatjes is niet in geld uit te drukken Bloos Pony's als die 2 kun je voor €500,- krijgen, dus zo mega veel waard (qua geld) zijn ze niet.
En wat die brand betreft, daar heb je wel gelijk in en daar zat ik dus laatst ook al aan te denken. We hebben pas weer gehooid en de hele hooizolder ligt vol..

ThokkadisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:35

Dat snap ik ook wel, maar ze zijn veel minder interessant om te stelen. Het is een heel groot risico voor een heel klein beetje geld. Als er dan toch gejat word kiezen ze liever een paard dat veel centjes oplevert dan de eerste de beste shettebal die zie tegen komen. Ik heb het niet over de emotionele waarde van de beestjes Knipoog

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:36

staan je paarden in een wei waar veel mensen langs komen? of bij jou thuis? of helemaal achter af?
mischien kan je de wei iets veiliger maken, dat ze niet meer ontsnappen?

kars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:01

wei zal ik zeggen mijn paard heeft een inuitloop stal en staan dus 24/7 buiten en s'winters ook ik vind het fijner voor hem. sta stelen das wel moeilijk maar ik denk er liever niet zo over na. ik ben dus wel banger voor brand in de stal. dat zet mij meer aan het denken want heb het al eens mee gemaakt bij een pensionstal. en dat vindt ik veel enger

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:06

LoveFrisians schreef:
leonieswenny schreef:

Ja, dat vind ik ook al zo eng. Hoe kun je nou zo ziek zijn om een onschuldig(e) paard/pony te mishandelen zomaar? Huilen

Dit kan ook overdag gebeuren, risico's heb je altijd...

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:13

het kan inderdaad ook overdag gebeuren,maar het wordt toch vaker snacht's gedaan,dan zie je het niet,overdag wel

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:25

Als ze zo vaak ontsnappen zou ik het niet doen eerlijk gezegd.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:30

Hoe komen ze uit de weide? Staat er wel stroom op de omheining?
Als ze er onderdoor gaan, lijkt het me handig om een draad bij te plaatsen op shetty hoogte.

LoveFrisians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 09:46

Yorghos schreef:
Hoe komen ze uit de weide? Staat er wel stroom op de omheining?
Als ze er onderdoor gaan, lijkt het me handig om een draad bij te plaatsen op shetty hoogte.

Ik weet het niet, omdat ze het nooit doen als je staat te kijken:+ Ze doen het alleen als je weg bent. Ja, er staat wel stroom op. Het zijn Welshjes (B) dus ik zal eens zien dat we 1 of 2 draadjes meer plaatsen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:50

Die weide goed afmaken
ook overdag kunnen ze ontsnappen met grote gevolgen van dien...

voor de rest is het nu fijn weer snachts, dus lekker doen Lachen