Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lenneke_ schreef:Echt niet alle paarden krijgen koliek van stro hoor. Die van mij eet ook graag stro, soms laat hij z'n hooi er voor liggen. Er zijn hier op stal wel meer paarden die heel graag stro eten en nooit problemen hebben (gehad) Bij een paard dat echt zoveel stro eet dat hij 's ochtends op het beton staat ligt een laagje zaagsel onder het stro.

Avalon_ schreef:Normaal moet het geen verschil maken of er 'oud' of 'nieuw' stro op de bodem wordt gelegd.
Toch is het niet goed voor je paard om veel stro te eten. Een paar halmpjes kan geen kwaad ,maar als het echt veel is zou ik toch maar gaan nadenken om het paard op Zaagsel of Vlas neer te zetten. Stro kan namelijk koliek vormen, is niet goed voor de spijvertering en een paard wat aan het eind van de dag een lege stal heeft krijgt open wondjes op zijn benen door het liggen.
ikenindi schreef:Avalon_ schreef:Normaal moet het geen verschil maken of er 'oud' of 'nieuw' stro op de bodem wordt gelegd.
Toch is het niet goed voor je paard om veel stro te eten. Een paar halmpjes kan geen kwaad ,maar als het echt veel is zou ik toch maar gaan nadenken om het paard op Zaagsel of Vlas neer te zetten. Stro kan namelijk koliek vormen, is niet goed voor de spijvertering en een paard wat aan het eind van de dag een lege stal heeft krijgt open wondjes op zijn benen door het liggen.
waarom denk je dat t paard stro eet?
ik denk te weinig ruwvoer anders...
wat denk je dat er gebeurd als je zorgt dat hij geen stro meer kan eten?
ik denk dat ie dan te weinig ruwvoer binnenkrijgt...
@ts: ik denk daarom dat je dit advies niet zomaar klakkeloos op moet volgen... zorg er dan wel voor dat je paard onbeperkt ruwvoer in de zin van hooi ofzo kan krijgen. daarbij is stro eten een mooie bezigheid... maar... mijn opinie...gras als bodembedekking is nog veel beter