pasvorm graaskorf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

pasvorm graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:00

ik heb een week geleden de graaskorf van Best Friend, luxe versie, gekocht, maar na twee dagen had Fleur aan beide kanten van haar kaakbeen al twee wondjes en de randen van haar neusgaten zijn ook wat ruw. Ik heb maat cob, die moet voor een kruising haflinger van 1.46 toch groot genoeg zijn? Of is ie juist té groot, dat ie gaat schuren en daardoor de wondjes veroorzaakt? En wat is de goede 'instelling' van de graaskorf? Ik hoorde zo'n 5 cm tussen mond en onderkant graaskorf? En misschien een idee om de binnenkant te bekleden met het één of andere zachte spul?

Ze staat nu weer zonder graaskorf in het land, voor even kan het wel, en eerst moeten toch die wondjes dicht...Ideas anyone?

amazone77

Re: pasvorm graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:39

hoi.
mijn haflinger had een graaskorf in een mum van tijd in tig stukjes liggen haha ze was woest op het ding,het was er 1 op proef van agradi,heb alle stukjes terug in het doosje gedaan en een briefje er bij gedaan met mijn excuus er op en dat het toch niet helemaal voor mn paardje bestemd was hihi ik hoefde er gelukkig niks voor te betalen,ze staat nu in de zomer op een klein afgezet stuk land en krijgt iedere dag een stukje bij en dat werkt ook prima.
succes met die van jou. Vork

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:42

mijn pony had idd op haar neus kale plekjes, dus heb er een bontje onder gedaan en dat werk perfect (heb de versie die ik aan halster vast moet maken)
heb geen 5 cm tussen neus en bodem, want dan heeft ze met met 2 min af (mini merrie)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:52

Een bontje zou inderdaad kunnen helpen? Die van mij krijgt overigens de graaskorf zonder moeite af, hoe doet ze het? En hij zit toch echt 'strak' genoeg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:42

met hun hoeven, neus wiebelen en dan is ie zo af
daarom heb ik die andere versie, alleen de korf zeg maar
aan een goed passend halster en dan zit ie goed

heb er een dressuur bontje onder zitten, ene kant bont andere kant paar stukjes elastiek

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:48

Ik heb die van equimatch..
maat cob voor mn fjord, ze had ook wondjes.. Ik heb hem gewoon omgelaten maar wel iedere dag even insmeren.. En rijden met een lage neusriem.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:46

wij hebben dr echt schapenbont ingenaaid, zo van het schaap, bij een boer gehaald.
dat helpt super.
Je moet wel een veel schapenbont hebben want zo eens in de maand moet er wel nieuw bont ingenaaid worden want het wordt erg vies.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:20

ahaaa dus ff m'n handige moeder inschakelen...Knipoog dank je tessii1991 en de rest...

smeer nu ook al in ja, dan blijft het iig soepel, maar wil haar eigenlijk nog niet met graaskorf buiten zetten zolang ze nog wondjes heeft....aan de andere kant kan ze dan ok nauwelijks naar buiten want ze vreet zich binnen mum van tijd vol helaas Boos!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:09

Is ander land of een kleiner stukje niet een optie? Enkele jaren geleden had een stalgenoot met twee ijslanders ook deze dingen op proef. Gevolg waren veel wondjes en volledig gestreste paarden. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 08:45

nee dat zou idd het meeste ideale zijn, maar die mogelijkheid heb ik helaas niet. Ze staat in een koppel met +- 40 paarden die allemaal in een groot land staan en er (naar mijn mening) om de dag een (te) grooot stuk bijkrijgen. Maar ja, 40 paarden eten met z'n allen een hele hoop in een dagje.....Ik wil haar wel buiten hebben, maar niet elke dag zo'n stuk erbij, maar dat heb ik niet voor het zeggen helaas. En zij staat continue in het hoge stuk....Dus toch een graaskorf. Dan maar bekleden...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:22

Ik begrijp je helemaal. Bij ons op stal staat mijn haflinger (die gek op eten is) ook in een kudde. En krijgen ze iedere dag ook extra gras of een kuilbaal (en zij staat natuurlijk de hele dag bij die baal). Gevolg is dat ze in de zomermaanden dik wordt. Ik heb geen wedstrijdambities maar toch baal ik daar ook wel van. Ik heb mij er echter gewoon bij neer gelegd. En accepteer nu dat de 'vette' maanden ieder jaar terugkeren.
Ik weet niet hoe ze in de kudde staat qua rangorde. Want ze heeft met zo'n graaskorf toch minder te vertellen. Een beet als afweer kan niet meer. En is ze ook speels? Want tijdens het spelen kan zo'n graaskorf toch ook in de weg zitten (ik denk dan aan spelen ruinen die altijd gek op halsters zijn).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:30

Mijn pony is gewoon speels en zo hoor met haar korf om

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:51

Ik heb ook geen wedstrijdambities meer, maar bij fleur steekt elke zomer gaskoliek de kop op en dat wil ik niet vaker meemaken. Vorige zomer piepte ze van de pijn Boos! Vandaar een korfje, om medische redenen, niet esthetische...

Tja, Fleur is half haflinger, en staat ook altijd overal vooraan als er eten te halen is....*zucht*

Rangorde: ze staat zeer hoog, maar heeft haar mond niet nodig bij het plaatsbepalen, daar heeft ze haar achterbenen voor Knipoog

Speels is ze totaal niet, ze is echt een eenlingetje die zich in haar eentje prima vermaakt...Kroelen doet ze nooit, eten des te meer... Dus ook sociaal geen handicap.... Het is dus ook niet zo dat ik hem graag om wil hebben, maar het is vrij noodzakelijk, daarom baal ik des te meer dat ze nu zonder bekleding wondjes van krijgt.... anders had het me ook niet uitgemaakt, dan maar wat vetter ja.....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:53

hmm ik vraag me wel af... als ze wondjes krijgt sluit het dus niet goed aan, te strak of juist te los. Als het strak zit komt het met een bontje alleen maar strakker. Ok je hebt geen wondjes meer maar het lijkt me voor fleuremeis dan niet echt fijn!! Maar dat kan je zelf wel inschatten, vergeet dit alleen niet.
En tja het worstenpootjesponytje moet wel wat beperkt worden he! Ze kreeg zelfs last van haar gewicht als ze in het gras staat toch? In bewegingen enzo? Dus zeker nodig... alleen al vanwege de koliek! (wist trouwens niet eens dat ze dat elk jaar heeft?)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 08:16

nou elk jaar.....het is niet standaard, helemaal omdat ik er nu een patroon in zie en er dus alles aan doe om het niet meer zo ver te laten komen. Ik zou haar in de zomer het liefst dag en nacht buiten laten staan, maar dat lukt gewoon echt niet. Verder moet ik erg goed opletten met het otnwormen, als ik daar te laat mee ben, heeft ze ook koliekerige neigingen. De laatste keer koliek was vorig jaar lente....hopelijk de laatste....