Opgeschoren staart?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ti_Amo

Opgeschoren staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:44

een vraagje, ik weet niet of ik de vraag hier goed plaats maar dat hoor ik wel.

Mijn paard haar bovenkant van ze staart vind ik niet zo mooi en nou is mij verteld dat ik aan de bovenkant de zijkanten kan scheren/knippen en dat veel dressuurpaarden dat hebben en dat het er heel leuk uit ziet,

Nou is mijn vraag of iemand dat toevallig heeft en of ze daar een foto van kunnen laten zien, op google is het niet te vinden, want wie maakt er nou een foto van het paard ze staart

Dus ik hoop dat iemand er een foto van wilt plaatsen

Dankjewel!!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 04-08-08 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Marigold

Re: Staart !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:47

denk er wel aan dat je paard dan een stuk bescherming verliest als hij buiten staat!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:51

Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, wil ook een .je zetten.

Maar denk dat het wel koud is aan de billen, paarden gaan altijd met de billen tegen de wind in staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:07

Houdt er wel rekening mee dat, als je eenmaal daar geschoren hebt, je dat moet blijven doen, want als de haren weer beginnen te groeien krijg je alleen maar meer stekels. Als je het ooit zat wordt, en het weer langer wil laten groeien dan zul je dus een paar jaar met een prikkelstaart moeten rondlopen.
Daarnaast wordt de staart ook steeds dunner door het scheren. Elke keer wordt er meestal weer nét iets meer af gehaald dan de vorige keer, na een tijdje heb je dan 10 cm van de bovenkant kaal, en dat scheelt uiteraard ook in de dikte van de staart.

Persoonlijk vind ik het echt niet mooi.

Op google zijn best wel wat plaatjes te vinden.
http://www.hunterjumpernews.com/wp-cont ... 0Photo.jpg
http://dressagenewsblog.com/wp-content/ ... _blog1.jpg
http://www.mirrorkbranch.com/Dressage_TeamSport72.jpg
http://www.equestriananalysis.co.uk/UI/ ... essage.png

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:37

ik wou eigenlijk echt een foto van de achterkant van het paard dus als ieman dat kan vinden of zelf heeft bij zijn/haar paard.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:04

Heb een oud topic gevonden, misschien heb je er wat aan: [VSW] opscheren zijkant staart

Ook nog een stukje van een site: Opscheren : dit gebeurt over een lengte van ongeveer 20 cm (een stukje lager dan het breedste punt van de bil). Hiervoor wordt best een tondeuze gebruikt zodat de onderste haren geschoren kunnen worden in een boogje omhoog tot aan de aanzet van de staart. De overige haren worden met de schaar bijgeknipt tot de staartwortel mooi smal oogt (regelmatig bijhouden).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:12

Marigold schreef:
denk er wel aan dat je paard dan een stuk bescherming verliest als hij buiten staat!

Dat valt wel mee hoor.... bij mijn oude paard deed ik het ook, die wilde als ze hengstig werd ook nog wel eens met d'r staart schuren, dus die zag er van boven toch al niet heel verzorgd uit. Ik knipte het gewoon netjes.
Mijn jonkie heeft echter een droomstaart, geen haar op mijn hoofd (zijn staart Haha! ) die er aan denkt de zijkanten weg te scheren / knippen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:28

in het verleden heb ik een tijdje de zijkant van de bovenkant staart kort gehouden. Dit omdat ik toen veel aangespannen reed en het idee had dat het paard minder last zou hebben. Momenteel doe ik dat niet meer. Waarom niet ????

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:42

waarvoor vind je het niet mooi?? is het te dun of kaal geschuurd...ik vind het vaak zonde want als je er eenmaal aan begint dan moet je het altijd blijven doen net als je haar kleuren zullen we maar zeggen..Haha!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:45

het lijkt wel of het is geknipt het ziet er gewoon niet mooi uit het is kort aan de bovenkant en het steekt uit. maar ik wil graag een foto zien Geld, geld! van iemand die dat ook heeft

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:50

Ik had al even voor je gezocht, maar kon niets vinden...

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:54

Als je nu de staart knipt of scheert is er niets mis mee. Tegen de tijd dat het slecht weer gaat worden is hij alweer een stuk aangegroeid (stekelig geworden). Dat geeft zeker ook bescherming tegen de wind en regen. Vaak bij schuurders is het goed om te scheren , dan kun je het beter behandelen. Zorg dat je de staart bovenaan schoon en fris houd dan schuurt hij ook minder en groeit het weer mooi aan

xxRomyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:58

maak vanavond wel een foto ervan. Knipoog
heb het zelf namelijk altijd zo Tong uitsteken
dus vanavond zet ik hier wel een foto neer Haha!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:02

oke hartstikke leuk Haha! dankjewel alvast
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-08-08 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:23

Mijn shet heeft staart en manen eczeem en die schuurde ook heel erg. Net voor de geboorte van haar veulen heb ik de staart ook voor een gedeelte opgeschoren.
Het zijn geen duidelijk foto's van achteren maar misschien krijg je zo toch een beeld.
Afbeelding

Afbeelding

Voor haar heb ik nu eindelijk het middel gevonden de staart groeit nu weer lekker aan en mevrouw schuurt niet meer. Dus hopelijk geen opgeschoren staart meer voor haar.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 10:12

xxRomyxx schreef:
maak vanavond wel een foto ervan. Knipoog
heb het zelf namelijk altijd zo Tong uitsteken
dus vanavond zet ik hier wel een foto neer Haha!

had je nog een foto gemaakt?