Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tinkerloos schreef:Als ik een emmer met slootwater en een emmer met kraanwater zou neerzetten voor mijn paard,dan zou ze kiezen voor het slootwater.
Zegt mij genoeg.
ivm uitloging van zink die dan voor te hoge concentraties zink zorgen in het drinkwater.
Arabesk schreef:Hoe wordt het regenwater opgevangen? Over welk materiaal stroomt het regenwater op het dak? Een zinken dakgoot is niet zo'n goed ideeivm uitloging van zink die dan voor te hoge concentraties zink zorgen in het drinkwater.
Solleke_Noah schreef:Die van mij drinkt ook gewoon regenwater, en water opgepompt uit een put. Het putwater is ook niet helemaal zuiver, maar ze drinken het toch wel graag.. je kan natuurlijk altijd beginnen slepen met tonnen water nr de wei, maar dat begint snel te vervelen (weet ik uit ervaring)

Arabesk schreef:Als je in NL water oppompt uit de grond kan je op http://www.bodemloket.nl zien of er in jouw omgeving bodembelastende activiteiten zijn van bedrijven en of er saneringen hebben plaatsgevonden en of er ooit in bodemonderzoeken vervuilde grond of grondwater is aangetroffen.
chipieke schreef:De mijne drinken regenwater. Het wordt van het dak opgevangen en via een zuiveringssysteem opgevangen in 1000l vaten. Ok, het is niet volledig zuiver, maar wat dronken de paarden in het wild
Ik kan mij nog goed herinneren dat het water op onze manege ook niet echt proper was.... Redelijk wat roest zat er in.
horselove154 schreef:Daar kan je niet vanuit gaan.Oké, ze drinken het op, maar ik twijfelde omdat het niet helemaal zuiver is (regenwater)
En kraanwater wel..
En omdat ik zelf liever zuiver water heb dacht ik dat paarden dat ook wel vinden..
Tinkerloos schreef:horselove154 schreef:Daar kan je niet vanuit gaan.Oké, ze drinken het op, maar ik twijfelde omdat het niet helemaal zuiver is (regenwater)
En kraanwater wel..
En omdat ik zelf liever zuiver water heb dacht ik dat paarden dat ook wel vinden..
Ik slaap het liefst op een lekker matras,met een donzen dekbed en een dik kussen.
Ik denk niet dat mijn paard dat ook graag zou doen.

sinneke schreef:chipieke schreef:...Ok, het is niet volledig zuiver, maar wat dronken de paarden in het wild
quote]
Alleen jammer dat het water nu vele meer vervuild is dan vroeger![]()
Als je toch grond-regen-putwater gebruikt zou ik het eens laten onderzoeken in een labo. Onze veearts heeft ons aangeraden om enkel kraanwater te geven aangezien er in het water in onze streek (België) een bepaalde stof zat waarvan de paarden leverproblemen kunnen krijgen.
Wees dus niet te gerust en laat het water voor alle veiligheid controleren!
(met al die vervuilende industrie en zure regen en dergelijke)
Groetjes

.