Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

? Dani62 schreef:Met wassen verstoor je de natuurlijke vetlaag en zuurtegraad van de paardenhuid. Die vacht zit er echt niet voor niets.
Waarom mag een veulen zich niet lekker vies maken?
en ook gerust gepoetst hoor! zap schreef:En wat denk je dat de vacht bij een gewoon paard doet? Was jij je paard nooit?
. Ik was mijn paard daarom inderdaad nooit. 
Cassidy schreef:Het wennen aan de waterstraal en de spuitplaats komt vanzelf als ze eenmaal onder het zadel zijn. Daar hoef je ze op jonge leeftijd nog niet mee lastig te vallen (of ze moeten een blessure hebben die regelmatige spoelen verlangt, maar ook dat hebben ze zo onder de knie.

zap schreef:Cassidy schreef:Het wennen aan de waterstraal en de spuitplaats komt vanzelf als ze eenmaal onder het zadel zijn. Daar hoef je ze op jonge leeftijd nog niet mee lastig te vallen (of ze moeten een blessure hebben die regelmatige spoelen verlangt, maar ook dat hebben ze zo onder de knie.
Waarom niet? Jong geleerd is oud gedaan toch?

wie bepaald dat? zap schreef:Cassidy schreef:Het wennen aan de waterstraal en de spuitplaats komt vanzelf als ze eenmaal onder het zadel zijn. Daar hoef je ze op jonge leeftijd nog niet mee lastig te vallen (of ze moeten een blessure hebben die regelmatige spoelen verlangt, maar ook dat hebben ze zo onder de knie.
Waarom niet? Jong geleerd is oud gedaan toch?
Het kan geen kwaad om het ze al vroeg te leren en met dat hete weer denk ik dat een plens water je wel in dank wordt afgenomen. Het is natuurlijk geen punt als je het ze later pas leert, maar als ze jong zijn gaat het ook prima. Persoonlijk leer ik zulke dingen liever vroeg aan, enge dingen die eigenlijk helemaal niet zo eng zijn kunnen ze beter leren kennen als ze klein en minder sterk zijn.
?Redrumfox schreef:Zo denk ik er ook over.Het kan geen kwaad om het ze al vroeg te leren en met dat hete weer denk ik dat een plens water je wel in dank wordt afgenomen. Het is natuurlijk geen punt als je het ze later pas leert, maar als ze jong zijn gaat het ook prima. Persoonlijk leer ik zulke dingen liever vroeg aan, enge dingen die eigenlijk helemaal niet zo eng zijn kunnen ze beter leren kennen als ze klein en minder sterk zijn.
Charaz schreef:Een veulen van 1,5 jaar?
Ons veulen is nu bijna 2 weken oud en is nog niet gewassen.
Ik zie het kwaad er niet van in hoor
runningkawa schreef:ja ik was die leeftijd paarden dagelijks, doe daarna roze strikjes in en later smeer ik ook glitter op de hoefjes..
kom op zeg... laat een paard paard zijn...op die leeftijd laat dat getrut