Oververhit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yorin

Oververhit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 17:45

Hallo allemaal..

Een vriendin van me is op vakantie en we staan gelukkig op de zelfde stal.. Dus ik verzorg haar paard er ook bij voor 2 weken.. Maar goed vandaag kwam ik op stal.. tegen een uurtje of 4... dacht ga toch niet rijden is veel te warm.. denk ga de paarden even wassen enzovoort..

Nou paarden stonden dus lekker op de wei in de schaduw.. Dus ik roep ze ( normaal komen ze dan aan galopperen) Nou nu kwam alleen mijn paard en een ander paard op stal.. Het paard van me vriendin bleef staan..

Dus ik vond het al gek.. Nou ik er na toe gelopen.. Keek die heel loom uit de ogen en sjokte heel sloom met me mee.. Dus ik dacht dit is nietgoed..! Zijn buikje was helemaal opgezwollen.. Nou maar snel even op stal gezet even een paar brokken gedaan.. Nou die wou die niet.. drinken wou die niet... Hij stond alleen de heletijd te flamen en met de tanden tegen de muur te schuren... heel vreemd.. Maar goed heb me niets bedacht en heb de slang gepakt paard na buiten en lekker 15 minuten koud afgespoelt. ( wel geleidelijk aan) Normaal gesproken doen we het hoofd met een spons omdat onze paarden dit niet zo lekker vinden.. Maar ik dacht laat ik het nu maar eens met de slang doen.. Nou het hoofd zakte helemaal naar beneden met andere woorden HEERLIJK!.. Nou na het paard afgespoten te hebben heb ik even 10 minuten gestapt.. en daarna weer lekker op stal gezet.. Nou hij begon direct te eten en was ineens weer helemaal opgeknapt! Ik ben zo blij dat ik er op tijd bij was.. Het had veel erger kunnen worden gelukkig.. Morgen gaan de paarden na 4 uur naar buiten tot 7 uur... Meer als genoeg dacht ik zo.. Zo wou dit even zeggen haha..

Groetjes sabrina