niet drinken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chardo

niet drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 15:16

hoi, ik heb een vraag, ik heb een verzorgpaard maar hij drinkt zo weinig. Hij staat meestal in de wei met een grote emmer water, en soms een uurtje op stal met een automatische drinkbak en als je gewoon met een emmertje water naar hem toekomt drinkt hij ook niet.
hij drinkt alleen 3 slokken na het biks eten. (1X per dag)

weet iemand goede raad hoe hij weer meer drinkt want ik ben ban dat hij te weinig vocht binnen krijgt

groetjes

Ps alsjeblieft reageer snel ik weet het niet meer is er uitdrogings gevaar?? ga er vanavond heen iemand enig idee wat ik dan kan doen hij heeft heel de dag al niet gedronken dat gaat al een maand zo hij krijgtt mischien een heel klein beetje vocht binnen door appels of gras maar...HELP!
Laatst bijgewerkt door chardo op 27-07-08 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Re: niet drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:18

Je hebt toch ook van die smaakjes ofzo die je in het water kan doen? Ik weet niet zeker hoor misschien verzin ik nu wel iets heel raars Vork

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:05

Als een paard 12 uur niet drinkt zie je dat gelijk. Dan staat ie enorm opgetrokken. Ik denk dat hij toch zonder dat je het in de gaten hebt water binnen krijgt.
een paard kan redelijk lang zonder eten, maar niet zonder drinken.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:09

in gras zit ook vocht hoor en die van mij zie ik ook eigenlijk niet drinken ja een slokje al hij de wei in komt maar dat is meer mondspoelen van de summerfit maak je maar geen zorgen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:58

Je kunt zelf checken of je paard uitdrogingsverschijnselen heeft. Je pakt een stukje vel van de hals tussen duim en wijsvinger en "trekt" dat ietjes naar je toe. Loslaten en als je paard voldoende vocht heeft schiet de plooi direct weer terug en zit de huid weer mooi glad. Duurt het wat langer tot de plooi verdwenen is, dan is er grote kans dat je paard vocht te kort komt.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:04

Ik was ook altijd bezorgd om mijn pony, omdat ze soms 3 dagen doet met een emmer van 20l. Ik denk dat ze het ook uit het gras haalt.

Als ik hooi bijzet, drinkt ze meer. En op een bloedhete dag ook...
Geen zorgen over maken.

_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:46

Ik weet van mijn paarden dat ze drinken als ik weg ben. ook na het rijden drinken ze soms wat, maar in gras zit inderdaad ook vocht.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:48

potverdikkie schreef:
Als een paard 12 uur niet drinkt zie je dat gelijk. Dan staat ie enorm opgetrokken. Ik denk dat hij toch zonder dat je het in de gaten hebt water binnen krijgt.
een paard kan redelijk lang zonder eten, maar niet zonder drinken.

Onze pony heeft tijdens een koliek een keer bijna 48 uur niks gedronken..

Denk dat jeje niet al te veel zorgen moet maken, alleen wanneer hij niet meer een frisse indruk maakt zou ik actie ondernemen (da bellen)

TokioH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:52

je kan ook appelsap in het water doen.. of mischien een liksteen kopen daar zit zout in en daar gaat hij gelijk dorst van krijgen..

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:55

Ik zie dat je paard een automatische drinkbak heeft. Dan zal die daar wel uit drinken en dat zie je niet altijd.

KimberleyBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:26

Mijn paard drinkt gelukkig wel veel ik zie hem heel vaak naar de water bak lopen en drinken en als ik meeloop drinkt hij ook.
hij plast ook heel veel dus krijgt ook veel binnen!