Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Snap nl percies wat je bedoelt, mijn fjord deed dat ook altijd.. 

) en je kan beter controleren hoeveel je paard eet. Uiteraard gaat mijn paard iedere dag het land in en zodra ze op stal komt krijgt ze meerdere keren voer, dus biks en regelmatig een pluk hooi (2 x per dag eten geven is echt uit den boze).
Dorienn schreef:Teveel stro kan geen kwaad, je moet gewoon zien dat je opbouwt. Onze pony's stonden vroeger in de winter ook constant op stra, en geen hooi. Zodra je paard genoeg bacterien in zijn darmen heeft zitten kan hij dat stro goed verteren. Dan krijg je geen koliek.
maar ik heb ook es ergens gelzen dat paarden stro eten omda ze stress hebben Mjay schreef:Dorienn: Het is helemaal niet goed om je paard alleen stro te geven het vult misschien maar bevat helemaal niet de voedings stoffen die je paard nodig heeft.........dus daar ben je dan toch een beetje fout mee bezig want paarden kunnen wel degelijk verstoppingskoliek krijgen door het eten van stro dat heeft niets met de darm flora te maken gewoon hooi voeren dus!