wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amber_steph

wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 16:49

ik heb een vliegendeken voor mijn paard, maar ben sinds oktober van stal veranderd, en sindsdien staat hij bij een speelse paard, en hij kan zowieso niet bij een andere groep.
maar nu dus mijn probleem.
Sinds dat mijn paard met deken opstaat, heb die andere paard geen enkele deken heel gelaten,
lees: Borstsluiting kapot, midden van deken 3 scheuren, bilsluiting helemaal kapot.
bij de schoft grote scheur.
maar ik wil liever nu met dit warme weer een vliegendeken opdoen, omdat hij zwart is, dus heel snel heel warm is, en de deken is grijs, dus verkoelend.
en hij heeft dan minder last van de dazen.
maar durf het gewoon niet op te doen, bang dat die paard het gewoon weer kapot maakt
wat nu?

Succubi

Re: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:54

Je kan hertshoorn olie gebruiken.
Dat is niet alleen daas en vlieg werend maar ook vies Haha!
Kortom, als dat andere paard in je deken bijt krijgt hij een hele vieze smaak Knipoog

Hertshoornolie word gebruikt voor (zelfgemaakte) vliegen/dazen spray en voor het afleren van staart bijten door veulens en of andere paarden.
Misschien dat het ook werkt voor vervelende deken kapot bijtende kudde genoten Knipoog

Ps: Let wel op dat je deken niet verkleurd als je het gebruikt! Evt verdunnen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:55

Of gewoon antibijspray. mijn paard beet zelf altijd in zn deken maar heeft dat niet meer gedaan na een flinke spray-sessie!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 19:11

ga het nu van de week dan proberen met antibijt spray..

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:13

Succes!! En hou ons op de hoogte! Ben benieuwd of het werkt Lachen

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 19:48

hoop het ook
dat paard heb namelijk al 5 dekens gesloopt van mijn paard, alleen afgelopen winter..

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 01:07

Nou, dan verdient hij wel een keer een vieze nasmaak Knipoog

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:17

gewoon terugpakken! Tong uitsteken

viepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 01:55

insmeren kun je idd proberen allemaal goeie idieen
en je kan ook via de verzekering van de eigenaar van het andere paard de schade verhalen.
mijn paard had ook een deken gesloopt van een ander , heb dit gewoon bij mijn wa verzekering opgegeven en ze hebben het gewoon vergoed

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 02:29

Of dat andere peerd gewoon zo'n muilkorf omdoen.. Dan kunnen ze nog wel grazen maar kan hij je deken niet grijpen..

_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:19

Gewoon die deken omdoen en in een andere wei zetten? of is daar geen mogelijkheid toe? Dan gewoon goed omsmeren & muilkorf omdoen Tong uitsteken Wel effe vrgen aan de eigenaar van dat paard Pling

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 09:00

daar is geen mogelijkheid voor jammer genoeg.
en de eigenaresse wil geen muikorf bij hem om doen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:35

is er geen mogelijkheid dat jouw paard bij een ander groepje komt te staan waar geen dekensloper bij zit?

Of de dekensloper eruit halen met een maatje, of je eigen paard apart zetten met 1 of 2/3 maatjes?

Hier is ook 1 paard die de vliegen/eczeemdekens kapottrekt zo af en toe. Vorige zomer hadden we hem bij een merrie ingezet, die hem de baas is en niet stoeit, en dat ging prima. Dekens van de merrie en dat andere paard bleven heel. De andere 2 stonden toen samen en die lieten elkaars deken heel.
Dit jaar wilden we de paarden graag in 1 groepje houden. Nu staat dat paard 's nachts alleen in een afgezet stukje gras, met de anderen er om heen, en overdag loopt hij gewoon samen met ze. Na 3 gesloopte dekens zijn we wat terughoudender om hem dag en nacht met de anderen te laten staan. Overdag kun je nog een beetje in de gaten houden of hij baldadig wordt, 's nachts is er heel lang helemaal geen toezicht. De winterdekens zijn veel sterker (meerendeel Rambo), dus dan hebben we dat probleem veel minder.