Stalling keuze, nu kom ik er ook niet uit..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Stalling keuze, nu kom ik er ook niet uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 07:14

Ik had eigenlijk niet gedacht dat ook ik het moeilijk zou vinden bij het kiezen, maar ik twijfel nog heel erg.

Mijn paard staat nu 24/7 op de wei. Straks eind september/begin oktober moet hij daar weg omdat het weer dan zal gaan verslechteren. Ik heb hier geen bak, losgooibakje, niets..en ik wist waar ik aan begon.

Nu vanaf september ongeveer wil ik gaan verhuizen, maar eerder kan dat ook al. Ik heb de volgende aanbiedingen gehad:

Plaats een is 10 minuten fietsen er naartoe, en houdt in een weidegang 24/7 met een buitenbak.

Nadeel waar ik dan tegenaan kijk is dat ik mijn spullen daar niet kwijt kan, maar ik zit dichtbij een prachtige manege met binnenbak en mogelijkheid tot goede lessen. Paard staat nooit alleen, altijd met een ander paard. Mogelijkheid tot bijzetten van shetlander kan..en toevallig begon mijn moeder laatst over een shet..

Prijs is 50 euro.

Optie twee is aan de andere kant hiervan, ook tien minuten fietsen, weidegang met stalling erbij. Geen voer e.d, dat kan ik daar wel inkopen. Paarden mogen ook op de wei staan dag en nacht, en ik heb dus interesse in deze weide. Mijn paard wil ik niet op stal hebben, hij kan er goed tegen dus dit is zo fijner voor hem. Mogelijkheid tot een binnenbak is er wel, maar bij een vieze manege waar ik vroeger ook heb gereden, en ik daar bloedneuzen kreeg van de amoniak lucht..is dus eigenlijk geen optie om daar te rijden.

Ik kan er mijn spullen kwijt maar het is heel druk daar, meerdere mensen en ik ben gesteld op rust en stilte. Mijn paard staat in de winter alleen als er niemand anders is die ook hun paard naar buiten wilt, en ik betaal voor een stal die ik niet zal gebruiken. Er kan geen ander paard bijkomen, dus wil ik er nog een moet ik weer verhuizen.

Prijs is 200 euro exclusief.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1, maar toch ben ik benieuwd met wat voor argumenten jullie zouden kiezen voor welke optie.. dus ik ben benieuwd.

marleen_usar

Re: Stalling keuze, nu kom ik er ook niet uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:17

Ik zou voor de rust en stilte gaan,ik heb ook mijn spullen thuis vind ik niet erg hoor.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 07:18

Daar dacht ik ook al aan, en omdat ik ook een bekende ben bij de wat nettere manege, en ik daar wil rijden..bedenk ik mij nu ineens dat ik heel misschien daar een kastje kan huren. Kan ik in ieder geval wat kwijt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:20

Heb je bij optie 1 ook een schuilstal?

Ik zou liever voor optie 1 gaan. Enige nadeel wat je noemt is dat je spullen niet daar kan laten. Als je een auto hebt dan kan het natuurlijk makkelijk in de auto. Er is daar meer rust, paard kan lekker buiten staan eventueel met shetje, voor jezelf is er een manege waar je meer tevreden over bent. Daarbij vind ik het verschil in bedrag ook erg groot. Voor 150 euro kun je makkelijk een shet onderhouden en nog lekker voor jezelf sparen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:26

Optie 1 klinkt voor jou het beste denk ik.
Is er geen schuurtje waar je een kast in kunt zetten voor je spullen?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:20

hoe dichtbij is de manege lopend met je paard?
ik spreek uit ervaring als ik vertel dat het heen en weer lopen op de duur gaat tegenstaan, dat gezeul met je paard, voor 2 minuten is dat niet erg, 10 minuten wordt al vervelender elke dag. bovendien (nog steeds uit ervaring) kom je er vaak achter dat spullen die je op dat moment nodig hebt, niet bij de hand zijn. ze liggen of thuis, of op de manege een stuk(je) verderop. als ej een buitenritje wilt maken, moet je dus altijd eerst naar de manege om op te zadel;en.

ikzelf heb dat jarenlang gedaan. nu staat mn paard op die manege. heb nog wel veel spullen thuis liggen, mede wegens veiligheid van mn spullen. ik fiets dus dagelijks met n hoop zooi heen en weer. als je dat er voor over hebt, zou ik zeker optie 1 kiezen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:05

Optie 1 klinkt mij ook het beste, misschien kan je er wel een (afsluitbare) zadelkast neerzetten?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:11

Ik kan er in principe wel iets neerzetten maar dan komen er dalijk mensen aanrijden die met drie man mijn dure kast met inhoud inladen en weg zijn ze..haha. Er is verder helemaal niets geen kantine in gebruik e.d, dus daar moet ik wel even over nadenken. Ik denk toch wel dat het optie 1 wordt, maar wat er gezegt werd over het naar de manege lopen is ook waar, dat is zo'n kwartier lopen mits het paard niet vervelend doet. Ik ga vanavond ff overleggen met mn moeder..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:35

ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt: optie 1

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:18

als het een kwartier lopen is, zou ik er goed over nadenken. ik weet nog hoe gek ik daar elke dag van werd. vooral in de winter, door de zeiknatte regen en kou en dan ook nog terug....als het vriest kan je niet over de gladde weg. als jepaard niet meewerkt is dat 2x per dag een irritati (heen en terug)
ik vond het in de winter vooral erg als paard terug op de weide moest, terwijl het echt pokkeweer was. als je de mogelijkheid tot stal hebt, kan je m daar altijd een paar uurtjes inzetten om lekker te laten opdrogen en bv van tevoren als ie nat is geregend. want als ie 24 uur op de wei staat, reken er dan maar op dat ie zeiknat is, en dus kan je de helft van de tijd niet rijden.

ik heb uiteindelijk in mijn geval voor jouw optie 2 gekozen. Het kost me meer, maar je hebt er meer aan. ik betaalde idd ook niet veel voor weidegang, maar ik irriteerde me mateloos, had op een gegeven moment ook geen zin meer om te rijden, omdat het zo'n gedoe was om naar de manege te komen etc. nu pak ik mn paard uit de wei bij de manege of uit stal, en het scheelt me een hoop tijd (nu studeer ik dus heb minder tijd)
bovendien kan mn paard hier ook 24 uur op de weide, net als bij jouw optie 2, maar ik ben nog steeds blij als het pokkeweer is, en mn paard staat bij de draad, dat ik m dan lekker binnen kanzetten

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:21

Ik zou ook voor de eerste gaan. Misschien is er een mogelijkheid om een soort van container (en dan bedoel ik zo'n zware) neer te zetten/vast te maken. En daar je spullen in te doen met een slot er op. Vriendin van mij heeft bij de wei haar trailer staan met daarin alle spulen, en deze staat ook vast/op slot.
Scheelt wel een flinke hap geld ook qua stalling!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:26

wij hadden ook n container op de wei, maar daar moet je dus echt geen spullen in laten. hoogstens een halster en poetskist en dan mag je blij zijn als dat niet gejat wordt hoor!

xxxmalouxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:42

ik zal zelf kiezen voor optie 1 wat iki hou niet van bakken met een amoniak lugt bahhh
nou ik hoop dat je en gezellige stal vindt waar je je paardje goed kwijt kan!!!(L)(L)
xxmalou:P:P:P:):):)

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:55

Ik zou ook voor optie 1 gaan... En jij zelf zo te lezen ook Lachen
Uiteindelijk is het belangrijker dat je paard een fijne plek heeft, waar jij ook op je gemak bent en fijn kunt rijden. Ik zou er niet zo zwaar aan tillen dat de spullen nergens passen; halster en borstels kun je vast wel ergens in een tuinkast oid neerzetten en de rest thuis laten heeft ook zo zijn voordelen... Kan het ook niet gejat worden of gaan schimmelen oid.
Wij hebben ook onze borstels, halsters en wat andere dingetjes op stal, verder ligt alles thuis. Hebben t schuurtje ingericht als zadelkamer en dat werkt ook prima Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:03

heb niet alles gelezen.

maar in jouw geval zou ik voor optie 2 gaan en indd een kastje huren op de manege. dan neem je het paard aan de hand mee en dan rijdt je het daar.

of je haalt de nodige spullen op de fiets meenemen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:07

Je kan toch vragen of je zo'n kast neer mag zetten bij stal 1 Lachen? Zelf zou ik voor stalling 1 gaan, voor je paard en voor jezelf Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:13

optie 1!! het is ten eerste 150 euro goedkoper als het niet meer is.. het is op fietafstand, je hebt daar gewoon een buitenbak tot je beschikking dus alleen met noodweer of als de bak bevroren is hoef je maar naar de manege.. of 1x per week als je les hebt.. dat vind ik zeker nog wel te doen!
nadeel is inderdaad je spul. maar wonen er ook mensen? en hebben die ook een deel of een garage of iets wat losstaat? dan kun je misschien vragen ( of misschien iets geld erbij leggen ) of je daar een kast mag neerzetten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:16

Optie 1, kan naar een goede manege, en je spullen thuis.

optie 2 klinkt mij niks.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:30

bij optie 1 heb je iig een buitenbak, als hij goed aangelegd is kun je dus toch wel heel vaak daar rijden, en het scheelt een helehoop geld....zou daarvoor gaan

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:32

geen twijfel, ik kies voor optie 1!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:35

is er geen mogelijkheid bij optie 1 dat je daar een waterdichte kast bij de buitenbak neerzet. dus een mini hokje?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:43

Ik zou zonder twijfel voor stalling 1 kiezen. Je geeft zelf al aan dat alle faciliteiten die jouw paard nodig heeft daar aanwezig zijn (hoewel dit al niet veel is Haha! ) Ik heb ook jaren lang in mn paardenkloffie met het zadel en hoofdstel over mn stuur en poetskoffer achterop naar stal gefietst. Daar was overgens geen bak aanwezig, dus reed ik naar de plaatselijke rijvereniging. In weer en wind, dat maakte me op dat moment niet zoveel uit.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:45

Ik geloof dat het probleem diefstal is bij optie 1. Ze kan dus wel wat neerzetten maar dat is ze snel weer kwijt. Lachen

Ik geloof ook dat ik voor 1 zou gaan, dat klinkt nl gewoon goed. Bij optie 2 heb je geen maatje voor de winter om je paard 24/7 buiten te hebben. Als gevolg staat dus straks jouw paard s nachts op stal omdat hij de tent afbreekt als de rest s avonds naar binnen gaat en hij niet alleen achter wil blijven.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:54

oke, ja diefstal, daar ff niet aan gedacht. je kan hem wel op slot doen, maar zal dan wel niet veel helpen.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:46

Een. En kan je zelf geen kast daar neerzetten? Of is alles open? Alleen je kast op slot is idd niet genoeg.