Ik had eigenlijk niet gedacht dat ook ik het moeilijk zou vinden bij het kiezen, maar ik twijfel nog heel erg.
Mijn paard staat nu 24/7 op de wei. Straks eind september/begin oktober moet hij daar weg omdat het weer dan zal gaan verslechteren. Ik heb hier geen bak, losgooibakje, niets..en ik wist waar ik aan begon.
Nu vanaf september ongeveer wil ik gaan verhuizen, maar eerder kan dat ook al. Ik heb de volgende aanbiedingen gehad:
Plaats een is 10 minuten fietsen er naartoe, en houdt in een weidegang 24/7 met een buitenbak.
Nadeel waar ik dan tegenaan kijk is dat ik mijn spullen daar niet kwijt kan, maar ik zit dichtbij een prachtige manege met binnenbak en mogelijkheid tot goede lessen. Paard staat nooit alleen, altijd met een ander paard. Mogelijkheid tot bijzetten van shetlander kan..en toevallig begon mijn moeder laatst over een shet..
Prijs is 50 euro.
Optie twee is aan de andere kant hiervan, ook tien minuten fietsen, weidegang met stalling erbij. Geen voer e.d, dat kan ik daar wel inkopen. Paarden mogen ook op de wei staan dag en nacht, en ik heb dus interesse in deze weide. Mijn paard wil ik niet op stal hebben, hij kan er goed tegen dus dit is zo fijner voor hem. Mogelijkheid tot een binnenbak is er wel, maar bij een vieze manege waar ik vroeger ook heb gereden, en ik daar bloedneuzen kreeg van de amoniak lucht..is dus eigenlijk geen optie om daar te rijden.
Ik kan er mijn spullen kwijt maar het is heel druk daar, meerdere mensen en ik ben gesteld op rust en stilte. Mijn paard staat in de winter alleen als er niemand anders is die ook hun paard naar buiten wilt, en ik betaal voor een stal die ik niet zal gebruiken. Er kan geen ander paard bijkomen, dus wil ik er nog een moet ik weer verhuizen.
Prijs is 200 euro exclusief.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1, maar toch ben ik benieuwd met wat voor argumenten jullie zouden kiezen voor welke optie.. dus ik ben benieuwd.