Behoefte aan paardenwelzijn stal in midden Flevoland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willemina_L

Behoefte aan paardenwelzijn stal in midden Flevoland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 13:22

Beste Bokkers,

Ik verwonder mij ten zeerste over het enorme gebrek aan weidegang in de zomer en een goede paddock in de winter in Flevoland!
Is er dan helemaal geen behoefte aan een stal met de volgende voorwaarden:

-weidegang 24/7 's zomers als mogelijkheid
-tenminste 6 uur, liever langer, naar buiten in de winter in een goede paddock
-groepsstalling als keus of aparte, ruime boxen
-volpension
-begaanbare rijbak
-longeercirkel
-kantine, zadelkamer en spuitplaats/poetsplaats
-goede uitrijmogelijkheden (bos of heerlijk rustige wegen)
-prijs tot 275 Euro per maand, afhankelijk van de wensen
-stal die bereikbaar is vanuit Lelystad, Zeewolde, Dronten en Harderwijk

Bovengenoemde voorwaarden zijn een voorbeeld, aanvulling welkom! Wie weet, met genoeg animo valt er iets te realiseren..
Schiet maar!! En tevens, als je zo'n stal weet... laat het horen!!

joyce B

Re: Behoefte aan paardenwelzijn stal in midden Flevoland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:27

volgens mij is er rond Zeewolde een stal die dit zo'n beetje biedt.
Die stal heeft er een natuurgebied bij wat gebruikt kan worden.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 08:44

@ joyce B: Welke stal is dat??

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:54

Mijn stal, stal Wieringen, komt aardig in de buurt.

* Zomers van vroeg tot laat op de wei, in de groep of apart, naar eigen wens.
* 's Winters de hele dag in de paddock, in groepjes van 2-3 paarden.
* Volpension, voeren, binnen/buiten zetten en mesten wordt gedaan.
* Prima rijbak, die vrijwel altijd te rijden is. Longeren mag in de rijbak.
* Afspuitplaats

Alleen geen kantine. 24/7 naar buiten kan helaas niet meer, vorig jaar paard 's nachts uitgebroken, en daar waren de buren niet al te blij mee. Superuitrijmogelijkheden, binnen 15 min. zit je op de zeebodemtrail van 80km. Er zijn 2 goedkope stallen van 160 euro per maand, dit zijn een soort van "omgebouwde" koeienstallen, hierin staat mijn pony. De "luxe" stallen kosten 210 euro per maand. Hier zijn er 6 van. Het is dus een hele kleine knusse pensionstal op een boerderij in het buitengebied van Zeewolde (vlakbij de Zonnehoeve). Er komen binnenkort weer wat stallen vrij.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:57

joyce B schreef:
volgens mij is er rond Zeewolde een stal die dit zo'n beetje biedt.
Die stal heeft er een natuurgebied bij wat gebruikt kan worden.

Ik denk dat je de Zonnehoeve bedoelt.Erg mooie en gezellige stal. Alleen hebben ze geen 24/7 weidegang, mits je volgens mij besluit om je paard in het natuurgebied te laten, maar daar kan je hem/haar dus niet elke dag uithalen. 2 hele grote binnenrijbakken, buitenbak, is met slecht weer alleen niet te rijden. En ondanks dat het al een tijdje mooi weer is zie ik altijd maar een handjevol paarden buiten in de wei staan. Deze stal ligt rond de 300 euro.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 09:27

@ Saroanda: Thanx, dat klinkt goed, Wieringen. Hebben zij een website?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:43

Ze hebben geen website, ik zal je het tel.nr even pbén. Het adres is Winkelweg nr 17 (volgens mij) Bloos Ik sta hier nu al anderhalf jaar en ga voorlopig echt niet weg. Mijn pony heeft het er super naar d'r zin. Ze staat de hele dag met d'r vriendjes lekker in de wei. Je mag eigen hoefsmid, dierenarts, instructeur meenemen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 10:17

Bedankt voor je pb! Heb je per ongeluk ten onrechte nog naar het adres gevraagd.. had je al gemeld. Sorry!!

Helaas, dat is 40 km van mijn huis af!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:26

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 13:09

@ Dani62: Saroanda had het over een stal genaamd "Wieringen", jij bedoelt dat JoyceB het over de Zonnehoeve had.. zij wist alleen de naam niet, Saroanda wel..

Maar weet jij of er behoefte is aan een stal die gaat voor paardenwelzijn of dat er al een is in Midden Flevoland?

Zonnehoeve en Wieringen liggen echt in de zuid-west punt.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:20

Ahum, sorry, tsja, lezen blijft een vak apart... Clown

Ik zou het niet weten Pollen, ik ben niet bekend in die regio en ken ook niemand die zijn paard daar heeft staan. Maar als je het mij vraagt is er altijd meer behoefte aan stallen die paardenwelzijn voorop zetten OK dan! .

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 14:12

He Dani62, thankx! Ik hoop echt dat er meer mensen uit Flevoland zo'n stal zoeken, wellicht kan er iets moois opgezet worden! Het is alleen komkommertijd op het moment natuurlijk...

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:35

Pollen schreef:
Beste Bokkers,

Ik verwonder mij ten zeerste over het enorme gebrek aan weidegang in de zomer en een goede paddock in de winter in Flevoland!
Is er dan helemaal geen behoefte aan een stal met de volgende voorwaarden:

Ik heb me werkelijk rot gezocht naar een stal met meer buitenmogelijkheden. Omdat ik vind dat mijn paard in de winter ook een paar uur naar buiten moet kunnen, want ik merk aan hem dat hij daar echt behoefte aan heeft, maar wat je hier nergens vind in Flevoland of je belandde bij een stal waar haast geen faciliteiten zijn en dat vond ik voor mezelf dan weer minder. Ik ben uitgeweken naar Harderwijk en omstreken en sta in Hulshorst, waar het ons alletwee super bevalt en ik voor het eerst een relaxt paard heb.

-weidegang 24/7 's zomers als mogelijkheid
-tenminste 6 uur, liever langer, naar buiten in de winter in een goede paddock
-groepsstalling als keus of aparte, ruime boxen
-volpension
-begaanbare rijbak
-longeercirkel
-kantine, zadelkamer en spuitplaats/poetsplaats
-goede uitrijmogelijkheden (bos of heerlijk rustige wegen)
-prijs tot 275 Euro per maand, afhankelijk van de wensen
-stal die bereikbaar is vanuit Lelystad, Zeewolde, Dronten en Harderwijk

Bovengenoemde voorwaarden zijn een voorbeeld, aanvulling welkom! Wie weet, met genoeg animo valt er iets te realiseren..
Schiet maar!! En tevens, als je zo'n stal weet... laat het horen!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:19

bij ons in Naarden staan ook veel mensen uit Flevoland. Wij hebben zomers weidegang, dag, dag en nacht en de paarden worden buiten gezet. In de winter staan ze een paar uur in groepjes in de paddock er is een mooie rijhal. Je staat er volpension voor 270 euro. De stal heet Pronk.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:51

saroanda schreef:
Ik denk dat je de Zonnehoeve bedoelt.Erg mooie en gezellige stal. Alleen hebben ze geen 24/7 weidegang, mits je volgens mij besluit om je paard in het natuurgebied te laten, maar daar kan je hem/haar dus niet elke dag uithalen. 2 hele grote binnenrijbakken, buitenbak, is met slecht weer alleen niet te rijden. En ondanks dat het al een tijdje mooi weer is zie ik altijd maar een handjevol paarden buiten in de wei staan. Deze stal ligt rond de 300 euro.

2 misverstanden Haha!

1. Paard kan wel 24/7 in de wei in de zomer, dan staat ie tussen de 2 boerderijen in ( in de bocht )
2. De weides zijn verplaatst, dus die kan je niet meer zien vanaf de weg ( ja de oude weides, waar eigenaresse haar eigen paarden staan ) Ze staan gewoon lekker de hele dag buiten met droog weer, maar nu achter het gebouw.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 08:38

Heeft iemand ervaringen met pensionstal "De Knardijk" in Zeewolde? Lijkt me echt een geweldige stal voor je paard...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:33

tam20 schreef:
saroanda schreef:

2 misverstanden Haha!

1. Paard kan wel 24/7 in de wei in de zomer, dan staat ie tussen de 2 boerderijen in ( in de bocht )
2. De weides zijn verplaatst, dus die kan je niet meer zien vanaf de weg ( ja de oude weides, waar eigenaresse haar eigen paarden staan ) Ze staan gewoon lekker de hele dag buiten met droog weer, maar nu achter het gebouw.

Ooh wat goed zeg! Ik vroeg me idd al af waarom er helemaal niets meer buiten stond, daarom dus.

kimmbliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:35

Ik ben blij dat ik hier op bokt.nl mensen heb gevonden die met het zelfde probleem zitten als waar ik tegenaan loop.
Ik heb momenteel nog geen eigen paard maar dat begint nu wel heel dichtbij te komen.
Sinds enige tijd ben ik mij aan het verdiepen in de stallingen in en rondom Lelystad, en tot mijn verbazing hebben wij hier in Flevoland geen paard vriendelijke stallingen. Misschien is paardvriendelijk niet helemaal het juiste woord, maar momenteel zie ik dat wel zo.

Mijn paard wil ik niet zien als een gebruiksvoorwerp dat 24/7 piek fijn in orde in zijn stal moet staan te wachten totdat ik hem kom vermaken.
Ik vind dat mijn paard een eigen leven moet kunnen leiden, lekker naar buiten gaan wanneer hij daar zin in heeft, hier en daar een hapje gras kunnen eten en niet te vergeten het contact met andere paarden onderhouden.

Zo nu en dan kom ik een stal tegen die heel erg voldoet aan mijn wensen, het is dan echter jammer om te zien dat deze stallingen helemaal aan de andere kant van het land liggen. Helaas in Flevoland is dit nog niet gerealiseerd.
Ik ben het er helemaal mee eens dat wanneer meerdere mensen het hier mee eens zijn, er misschien iets teweeg kan worden gebracht.
Ik ben erg benieuwd hoe andere mensen hier tegenover staan.