Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joyce B schreef:volgens mij is er rond Zeewolde een stal die dit zo'n beetje biedt.
Die stal heeft er een natuurgebied bij wat gebruikt kan worden.
Ik sta hier nu al anderhalf jaar en ga voorlopig echt niet weg. Mijn pony heeft het er super naar d'r zin. Ze staat de hele dag met d'r vriendjes lekker in de wei. Je mag eigen hoefsmid, dierenarts, instructeur meenemen. saroanda schreef:Ze hebben geen website.
? 
Pollen schreef:Beste Bokkers,
Ik verwonder mij ten zeerste over het enorme gebrek aan weidegang in de zomer en een goede paddock in de winter in Flevoland!
Is er dan helemaal geen behoefte aan een stal met de volgende voorwaarden:
Ik heb me werkelijk rot gezocht naar een stal met meer buitenmogelijkheden. Omdat ik vind dat mijn paard in de winter ook een paar uur naar buiten moet kunnen, want ik merk aan hem dat hij daar echt behoefte aan heeft, maar wat je hier nergens vind in Flevoland of je belandde bij een stal waar haast geen faciliteiten zijn en dat vond ik voor mezelf dan weer minder. Ik ben uitgeweken naar Harderwijk en omstreken en sta in Hulshorst, waar het ons alletwee super bevalt en ik voor het eerst een relaxt paard heb.
-weidegang 24/7 's zomers als mogelijkheid
-tenminste 6 uur, liever langer, naar buiten in de winter in een goede paddock
-groepsstalling als keus of aparte, ruime boxen
-volpension
-begaanbare rijbak
-longeercirkel
-kantine, zadelkamer en spuitplaats/poetsplaats
-goede uitrijmogelijkheden (bos of heerlijk rustige wegen)
-prijs tot 275 Euro per maand, afhankelijk van de wensen
-stal die bereikbaar is vanuit Lelystad, Zeewolde, Dronten en Harderwijk
Bovengenoemde voorwaarden zijn een voorbeeld, aanvulling welkom! Wie weet, met genoeg animo valt er iets te realiseren..
Schiet maar!! En tevens, als je zo'n stal weet... laat het horen!!
saroanda schreef:Ik denk dat je de Zonnehoeve bedoelt.Erg mooie en gezellige stal. Alleen hebben ze geen 24/7 weidegang, mits je volgens mij besluit om je paard in het natuurgebied te laten, maar daar kan je hem/haar dus niet elke dag uithalen. 2 hele grote binnenrijbakken, buitenbak, is met slecht weer alleen niet te rijden. En ondanks dat het al een tijdje mooi weer is zie ik altijd maar een handjevol paarden buiten in de wei staan. Deze stal ligt rond de 300 euro.
tam20 schreef:saroanda schreef:Ik denk dat je de Zonnehoeve bedoelt.Erg mooie en gezellige stal. Alleen hebben ze geen 24/7 weidegang, mits je volgens mij besluit om je paard in het natuurgebied te laten, maar daar kan je hem/haar dus niet elke dag uithalen. 2 hele grote binnenrijbakken, buitenbak, is met slecht weer alleen niet te rijden. En ondanks dat het al een tijdje mooi weer is zie ik altijd maar een handjevol paarden buiten in de wei staan. Deze stal ligt rond de 300 euro.
2 misverstanden![]()
1. Paard kan wel 24/7 in de wei in de zomer, dan staat ie tussen de 2 boerderijen in ( in de bocht )
2. De weides zijn verplaatst, dus die kan je niet meer zien vanaf de weg ( ja de oude weides, waar eigenaresse haar eigen paarden staan ) Ze staan gewoon lekker de hele dag buiten met droog weer, maar nu achter het gebouw.