Dilemma met buiten zetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Dilemma met buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 08:06

Mijn paard gaat iedere dag de weide op. Ze staat al twee jaar met dezelfde groep. (natuurlijk staat niet ieder paard iedere dag buiten) De laatste tien weken moeten een aantal paarden die van mij echt hebben. Ze wordt constant in elkaar geslagen. Ik heb haar neus en achterbeen al moeten hechten, verder is om de halverklap stijf in benen en rug.

Aan de ene kant wil ik graag mijn paard beschermen en haar binnen laten staan, maar aan de andere kant besef ik dat dat ook zielig is. Haar binnen laten staan, terwijl haar vriendjes naar buiten gaan. Verder heeft ze echt een uitlaatklep nodig, anders is ze veels te druk om lekker te rijden.

Haar in een andere groep zetten in geen optie.

Wat zouden jullie doen????

Jana_en_Ik

Re: Dilemma met buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:10

Dit kan diverse oorzaken hebben... het gebeurt dus eigenlijk pas sinds kort? Wellicht is de weide te kaal en gaan ze elkaar irriteren uit verveling. Bijvoeren is dan een oplossing (meerdere plaatsen). Of de groep is gewoon te groot voor het stukje weide. Een andere stalling overwegen misschien? Je kunt er denk ik maar weinig aan doen. Het is pure rangorde en je kunt er niet altijd bij blijven om je paard te beschermen. In een natuurlijke situatie zou je paard zeer waarschijnlijk deze kudde verlaten omdat ie verstoten wordt, maar dat gaat nu niet, dus blijft ie de dupe.

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:13

Ik zou proberen of die misschien in andere weide kan.
Mijn pony word ok helemaal inelkaar getrapt door de pony
van me zusje echt heel irritant. :S

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:31

Waarom kan ze niet in een andere groep?
Kan ze niet op een apart stukje met 1 of meer paarden of pony's waar het wel goed mee gaat?

Ik vind het niet kunnen dat een paard om zo'n reden helemaal niet meer naar buiten kan. Daar zou een oplossing voor gezocht moeten worden. Heb je al overlegd met de stalhouder?

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:32

IS de groep helemaal hetzelfde gebleven?
Is er verder wat veranderd?