Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sommige paarden vinden het zalig om even rust te hebben en pakken na een rustperiode het werk weer super op, maar andere verslechteren juist en worden knorrig en stijf... En met vakantie bedoel ik: helemaal niets doen aan longeren of rijden --> alleen maar los of stapmolen o.i.d.

Ik wil gewoon niet dat andere op haar rijden als ik er niet ben. Een week vrij zie ik echt geen kwaad in (tenzij het om medische redenen niet goed zo zijn of het beestje dan een week in stal opgesloten staat). Ik vertrouw haar eigelijk alleen aan mijn moeder toe, die tut een beetje met haar en overdag staat ze dan op het land en snachts op stal. AEP schreef:Volgens mij is dit heel persoonlijk Annemiek.Sommige paarden vinden het zalig om even rust te hebben en pakken na een rustperiode het werk weer super op, maar andere verslechteren juist en worden knorrig en stijf... En met vakantie bedoel ik: helemaal niets doen aan longeren of rijden --> alleen maar los of stapmolen o.i.d.
Zelf geef ik mijn merrie geen vakantie. Ik houd een 'trainingschema' aan en ze heeft 1 dag in de week een 'speeldag' (= zonder bijzet lekker longeren) en voor de rest wordt ze gereden en gelongeerd met bijzet. Mijn merrie heeft dit absoluut nodig anders wordt ze knorrig en verliest ze haar lichamelijke gymnastisiteit.
Maar een weekje in de wei met af en toe longeren klinkt prima, wat mij betreft! Ik zou dat voor mijn paardje ook wel goed keuren hoor!

Ben ik vaak een aantal weken op vakantie en kan zij lekker de wei in.