Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ikima schreef:Ligt er natuurlijk aan wat voor een type paard je hebt. Ik heb een vrij hoog in het bloed staand paard en die hoef ik echt niet in de winter zonder deken te doen, sterker nog, nu ligt er een 0-grams regendeken op.
(imo) Jeevan schreef:Ikima schreef:Ligt er natuurlijk aan wat voor een type paard je hebt. Ik heb een vrij hoog in het bloed staand paard en die hoef ik echt niet in de winter zonder deken te doen, sterker nog, nu ligt er een 0-grams regendeken op.
Dit is echt onzin in mijn ogen. Op mijn weiland heb ik 2 arabiertjes staan, een van een vriendin van me en de ander is van mij. Beiden zonder deken het hele jaar buiten zonder een enkel probleem... Als jij je paard nu al een deken op doet maak je zijn weerstand en wintervacht groei minder, logisch dat hij dan in de winter een deken op krijgt anders kan hij het niet verdragen..
Maar verder, het is helemaal niet raar hoor zonder deken in de winter, het is juist beter voor je paard zo'n dekenloos bestaan(imo)
als je weet dat de geschoren sportpaarden in de wintermaanden nog het schuim op het lijf hebben van de explosieve krachtraining, dan kan je het je vast voorstellen dat dit met lange wintervacht helemaal niet te doen is

KiWiKo schreef:jaals je weet dat de geschoren sportpaarden in de wintermaanden nog het schuim op het lijf hebben van de explosieve krachtraining, dan kan je het je vast voorstellen dat dit met lange wintervacht helemaal niet te doen is
![]()
Ik vind het allemaal prima
en als het kan dan lekker het paard buiten geen probleem ":)

Ikima schreef:het ligt aan het type paard, mijn paard is toevallig wel gevoelig voor kou, de spieren worden dan meteen verkrampt. Dat jou Arabiertjes er goed tegen kunnen om zonder deken te lopen is mooi maar niet alle paarden kunnen zonder deken.
.
Geen deken. 

Mijn pony heeftook nooit een deken op en die staat ook in weer en wind buiten. Zo regelt hij zijn eigen ding en verstoor ik er niks aan. 1paardenfan1 schreef:Is totaal niet raar...vroeger stonden alle paarden buiten in de winter zonder deken...denk maar aan wilde paarden !!!
. Zoals genoemd is is het misschien niet handig bij paarden vol op in de sport lopen, maar verder..