Waar habibi staat zegt dat het wel goed is om mijn veulen af en toe (niet elke dag!) te logeren, zodat de spieren zich een beetje gaan ontwikkelen... Maar is dit nou verkeerd of niet
Groetjes wendy
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Albert schreef:Niet weer dat eindeloze gezeur over: is mijn paard oud genoeg hier of daar voor!
Met een veulen wandelen, halthouden, voorwaarts op commando en dergelijke is niet slecht ,maar een goed begin van de opvoeding.
Longeren begint toch door er naast te lopen.
Met 2,5 jaar beginnen, dan ben je m.i. aan de late kant, zo niet te laat.

Boogiegirl"]
[quote="Albert schreef:Niet weer dat eindeloze gezeur over: is mijn paard oud genoeg hier of daar voor!
Met een veulen wandelen, halthouden, voorwaarts op commando en dergelijke is niet slecht ,maar een goed begin van de opvoeding.
Longeren begint toch door er naast te lopen.
Met 2,5 jaar beginnen, dan ben je m.i. aan de late kant, zo niet te laat.

Ik vind het ook laat om dan pas met wandelen enz. te beginnen, je kunt 't paard er beter zo vroeg mogelijk aan laten wennen (Nee, natuurlijk niet aan longeren en 'n zadel op z'n rug, maar alleen die dingen), lijkt me beter voor z'n opvoeding. 

saffielover schreef:Dankje voor de info!
En jij hebt je toen je paard 1,5 was opgezadeld? maar ik kan beter met 3 em gaan beginnen te longeren?![]()
gr. wendy
Het is nog maar een baby
En ik weet wel dat je niet op een 1.5 jaar paard kan rijden !:D Maar ik probeer hem zo mak mogelijk te maken dat scheelt straks al hij ouder en sterk is
Maar wat ik hem leer dat doe ik niet streng het moet met plezier doen en er geen nare herinneringen aan houden
Maar dank jullie wel voor de info!