wat te doen tegen een paard wat tegen de box wand aan slaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wembleyk

wat te doen tegen een paard wat tegen de box wand aan slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:56

hallo...

Ik heb een 5 jarige ruin. Ben erg zuinig op hem maar sinds kort is hij niet meer zuinig op zich zelf.
Hij slaap om de have klap tegen de wand van de box. Uit verveling kan het niet zijn, hij krijgt meerder daags hooi, loopt de meeste tijd van de dag in de bak of wei. Maar hij is erg matcho achtig naar zijn buurman, en ik ben bang dat dat de reden is. Hij heeft erg respect voor mijn moeder dr paard, hij deed dit al eerder toen hij naast een ander paard stond, en toen hebben we hem naast mijn moeder dr paard gezet. Nu ging het echt ene half jaar goed. Maar helaas begint hij in eens weer. We hebben al mot met de buurman omdat hij niet van paarden houd, en als mijn paard dna ook nog eens slaat, wat je over duidelijk kan horen in huis, ik dnek niet dta me buurman daar vrolijk van word.
En natuurlijk word mijn paard er niet beter op, ik ben erg bang voor belssures enz....
Gister heb ik hem maar om 6 uur sochtends al in de bak gezet, maar vandaag regent het pijpestelen en kan hij niet naar buiten, zie hem nu maar rustig te houden zonder gemep tegen de wand van de box.

Ik heb hem al wta speeltjes in zn stal gehangen maar dan hoor je in plaats van het getrap het gespeel met het speeltje Verdrietig
Heeft iemand het zelfde gehad en er wel ene oplossing voor? ik hoot het graag

Love_boyke

Re: wat te doen tegen een paard wat tegen de box wand aan slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:01

Dat hebben ze bij ons op stal ook gehad, eerst hadden we een soort "blok" voor zijn staldeur gedaan, zodat hij er niet met zijn hoofd uit kon hangen en dus ook niet goed kon schoppen. Na een tijdje werkte het niet meer, en hebben ze een stroomdraad ervoor gehangen, helaas..maar hij trapte heel zijn knieën kapot, sinds nu doet hij het niet meer, het stroomdraadje is weg en hij trapt nu niet echt meer tegen zijn staldeur. Succes!

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 14:06

wij hebben de paarden in een container staan, en snachts doen we de deuren dicht.
Ook dan lukt het hem gewoon om lawaait te maken en te schoppen.
We gaan nog proberen om hem alleen in de container te zetten wand we hebben 2 containers, dus met 4 stallen. en dna laten we de stal naast hem leeg ff kijken of dta helpt.
Bij ons is een stroom draadje helaas niet mogelijk

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:10

Je hebt toch ook van die matten die je tegen de muur kunt hangen? Dat dempt iig het geluid en dat is ook een stuk minder hard dan de muur. Misschien geen echte oplossing, maar wel als tijdelijke optie een idee?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:13

Kunnen ze elkaar zien in die containers?
Ken het namelijk niet..
Als ze elkaar kunnen zien, misschien een schot tussen plaatsen?

Of iets tegen de wand maken wat dempt. Rubber o.i.d.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 14:17

ja ze kunnen elkaar zien in de stal, d.m.v tralies. Ik heb er idd ook ana gedacht om er een schot tussen te doen, miss een idd. En rubberen matten hebben we ook la geprobeerd, geen optie

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:20

Mijn merrie kan ook lelijk doen tegen het paard wat er naast staat, dan doen we er een schot tussen en probleem opgelost. Hopelijk werkt dit bij jou ook.

Wij gebruiken dunne platen en die maken we vast met 'tai rips'.

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 14:38

bedankt!!!is ook een idd.
We hebben ook nog een optie om het paard in een andere box te plaatsten die naast hem staat. Dan staat mijn paard alleen en kan hij die andere niet zien, ja met een box er tussen. We willen ook even kijken of dat helpt. we hebben toch een box over, als dta niet helpt is een schot wel een goede optie idd. We krijgen er straks namelijk 1 bij die nu op het land staat maar die komt eind augustus thuis, en dan krijgt die van mij als nog een buurman. dus dan komt het weer terug, dan doen we er maar idd een schot tussen.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:07

stroomdraadje spannen is ene goede oplossing.
heb je geen enkele mogelijkheid om aan stroom te komen???

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:08

Up_to_Date, die dingen heten ty raps Haha!

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:09

nee niet in onze box, ze staan tijdelikj in een container, en dat is al iets kleiner dan een gewone stal, jammer maar hellaas. De gemeente doet vervelend over onze stallen, als de vergunning er is krijgen we gewone stallen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:22

afleren is erg moeilijk ben ik bang.
mijn pony doet het ook,stond eerst op een drukke stal met aan beide kanten een ander paard,dat is 1 jr goed gegaan.
maar vanwege het vele verloop op die styal en steeds andere paarden naast haar is ze gaan trappen,de hele wand naar voren en tussenwand los van de muur en 15 cm opzij
we hebben haar toen apart gezet in een box met tussenschot ,maar bleef het doen ,ze trapte daar een groot gat in de houten wand.
nu sta ik op een stal waar ze in de winter buiten staan en s`nachts in een containerbox van 2.5 x 3.3
en hier trapte ze ook een gat in de wand en we hebben nu de hele box met rubbermatten behangen ,maar de herrie blijft.

we hebben haar een paar dagen de kans gegeven om in de open container 2.5 x 7 m te staan met uitloop maar daar kon ze niet wennen
ze heeft een paar x flink haar hoofd gestoten en gaat in draf de box uit en draaft op het uitloopje van steen ,was niet veilig
dus nu staat ze [ alleen met erg slecht weer ] weer in de kleinere box.
de halve deur is open en ook een open schot naar de box ernaast waar in de winter een shet staat.
ze heeft vanalles in de stal gehad
oop de vorige stal 2 skippy ballen en een bal in hooinet ,jollybal op de grond een boredom braker een gewone lickit
maar niets helpt
dan maar tegen de rubberwand trappen ,nu gaan haar sprongen niet stuk.
en zoveel mogelijk buiten staan.