Wat al gezegd wordt er is er altijd één de baas. Als ze de normale taal paardentaal kennen weten wat ze moeten doen..
Wat nog wel eens fout gaat is dat er twee of meerdere paarden in een te kleine ruimte staan. Een paard heeft een bepaalde 'aura' om zich heen.. Ik noem het 'aura' omdat ik niet weet hoe ik het anders moet noemen.
Als een onderdanig paard in de 'aura' van een dominante gaat staan zal de dominante in de aanval gaan, die denkt namelijk dat het onderdanige paard hem uitdaagd, die moet dus op zijn plek worden gezet.. Als je wei te klein is, als het onderdanige paard niet uit de aura kan, gaat het dus mis..
Ik heb zelf twee merries die het niet goed met elkaar kunnen vinden, maar als de wei groot genoeg is is er geen probleem..
Met hooi bijvoeren moet ik wel meerdere bultjes maken zodat iedereen kan eten. Ik heb meestal geen problemen met het uit de wei halen, de dominante merrie weet dat ze daar niets aan mag doen. Heb haar in het begin ook wel eens weg moeten jagen.
Met paarden die 's nachts op stal staan gaat het misschien wel lastiger, omdat ze elke dag even moeten laten zien dat ze baas zijn.. Weet niet of dat zo werkt hoor..
Mijn paarden lopen 24/7 buiten in een kleine kudde..