Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

wonderworst_ schreef:ik heb een vraagje:
hoe halen jullie je paard uit de wei met heel veel andere nieuwsgierige paarden,,
want voor die van mij neem ik dan een snoepje mee maar dan ben ik binnen no time onsingeld door allemaal nieuwsgierigepaard,, en tot nu toe alles altijd goed gegaan maar ben bang dat er een keer eentje trapt ( gebeurt trouwens ok zonder snoepje ( zijn gewoon allemaal heel nieuwsgierig ))
dus,, ik ben benieuwd
lekkers mee pluk hem achter uit de wei en als ik de wei verlaat en het is echt nodig jaag ik zowaar echt wel een ouwehoeren de jonge koppel weg. je hebt geen keus.
Wij hebben ook de afspraak ze niets te geven in de wei daar krijg je alleen maar een hoop geklier van mij. Buiten de wei de eventuele beloning. Ik heb dus ook altijd een extra halstertouw en na wat geslinger gaat de rest wel aan de kant.
. Met mijn verzorgpony moest ik nog door een andere wei heen (de ruinenwei) met mijn kleine verzorgpony (B-pony). In het begin het goed, want dan was het gras nog interessant. Naar mate het seizoen eindigde kreeg je soms de hele kudde achter je aan (of stonden ze al bij het hek).. niet fijn met je B'tje tussen de joekels van een paarden. Wij gingen vaak met zijn tweeën of heel snel, heel vlug zijn
.
. Ze komen een aai halen en lopen dan weer weg (zelfs als ik iets lekkers bij heb).
. En als het kan in het begin even met zijn tweeën, dan weten de paarden dat ze bij persoontjes in de wei niet moeten klieren!

Ga ik eerder, lukt het wel gewoon. Meestal staan ze allemaal te grazen en laten ze mij met rust, met uitzondering van de jonge paarden.