Enige ruin tussen de merries...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aleida_thijs

Enige ruin tussen de merries...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 13:32

Hallo,
mijn paard staat als enige ruin tussen 5 merries. Waarvan 2 merries boven hem in de rangorde staan, en 3 onder hem in de rangorde.
Zowat elke week is er wel weer eens eentje hengstig, dus daar heeft hij meestal een hele klus aan! Knipoog

Ik vroeg me af of het voor een ruin prettiger zou zijn met een andere 'man' erbij in de wei, of juist niet.
Laatst vroeg iemand of hij met alleen maar merries was, dat vonden ze nogal sneu voor hem. Ik vind het eigenlijk wel meevallen, wat denken jullie?
In een groep zijn is toch het meest belangrijk, dacht ik zo.
Brand los Tong uitsteken

_Esly

Re: Enige ruin tussen de merries...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:36

In mijn ogen is dit nit zielig...
Hij staat in een groep, & daar gaat het toch om Knipoog
In het wild zijn er ook niet altijd meer mannen bij!
Lekker laten staan zeg ik!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:40

Ik heb bewust een van mijn 2 ruinen verkocht wegens continue ruzie op de wei. Dus zielig, nee absoluut niet.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:41

Als je twee 'mannen' tussen de merries zet heb je kans dat ze gaan vechten om kun eigen kudde bij elkaar te krijgen Cool . Haha.... ik spreek uit ervaring!
Ik denk dat jouw ruintje het wel naar zijn zin heeft met zijn harem. Knipoog

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:19

ik denk dat menig ruin hier voor tekent Knipoog
meer ruinen er bij is meestal gedonder,lekker zo laten als er geen problemen zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:31

Die van mij staat onderin rang en staat met 2 merries. Ik vind hemtotaal niet zielig. Gaat eigenlijk heel goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:34

mijn ruin staat met 2 merries welke allebei echt zwaar verliefd op hem zijn.

hij heeft ook in een gemengde groep gestaan en heb toch het idee dat dat wel beter voor hem is.
in een groep met nog een ruin er bij moet hij veel meer zijn mannetje staan en krijgt dus meer beweging---en afleiding!
zo alleen met de dames vind hij prima.
maar met nog een ruin erbij heeft hij een speel en kroel maatje( die merries vinden hem alleen leuk als ze hengstig zijn)
ligt natuurlijk wel aan karakter van beide heren,maar leuker is met meerdere paarden

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:45

Mijn merrie staat met 3, soms 4, ruinen.. Maar die hebben nooit ruzie ofzo hoor.. Als ze hengstig is merk je er aan die ruinen iig niks van.. Lachen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:48

Onze ruin staat ook met alleen maar merries....en hij is de absolute baas. Vervelende is wel dat hij absoluut geen vreemde meer accepteert....ruin of merrie.
Deze "slettebakken" zijn van hem.....punt! Haha!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:25

Mijn ruin staat ook met 4 merries.
Dit gaat prima, hij zorgt er wel voor dat er rust op het land blijft.
Hij houdt niet van gillende, zeurende merries en dat weten ze Haha! .
Wanneer je er een ruin bij gaat zetten is het lastig te voorspellen
hoe ze gaan reageren.
Het kan een knokpartij worden om plaatsen te bepalen maar het
kan ook super gaan hoor.
Je ruin is alvast niet zielig hoor met zoveel meiden!

lis1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:12

ik zal het lekker laten zoals het is, hij is echt niet zielig.
maar ik vind dat het per ruin verschilt hoe ze reageren op andere en dat de leeftijd van het castreren ook meetelt.
een ruin die laat gecastreert is is vaak dominanter... Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:15

lis1989 schreef:
ik zal het lekker laten zoals het is, hij is echt niet zielig.
maar ik vind dat het per ruin verschilt hoe ze reageren op andere en dat de leeftijd van het castreren ook meetelt.
een ruin die laat gecastreert is is vaak dominanter... Knipoog

dat kan wel kloppen
mijn henst staat onderaan de rangorde bij mijn 2 merries Clown
arm ding krijgt vaak slaag van die 2 krengen Huilen van het lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:07

Bij kroelt de ruin met alle merries en de merries ook onderling dus ik zie het probleem er niet in.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:12

ik heb hier nu 1 ruin bij 3 merries, gaat super.
Afgelopen winter leefde de oude ruin nog en stond hij er ook bij, toen moest ik toch echt de heren en dames apart zetten omdat de jonge ruin constant moest laten weten dat HIJ de baas was en niet de andere ruin (die overigens totaal niet geinteresseerd was in de dames) Af en toe glipt de shetruin nog wel eens bij de grote paarden in, wat er dan gebeurt is niet echt prettig om te zien. De dames worden door de grote ruin in een hoek gezet en de shetruin wordt niet al te vriendelijk het land weer uitgejaagd, over onder of door de draad boeit de grote ruin dan niet, meneertje moet wieberen punt uit.
Of te wel, lekker zo laten, als de groep nu rustig is waarom onrust met een andere ruin erbij. En vergeet niet dat sommige ruinen kunnen knokken als hengsten met allerlei wonden tot gevolg!

Adonis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:13

Lekker laten staan idd... Mijn ruin staat maar met één merrie, maar volgens mij zou hij zich als enige ruin in een hele kudde merries nog steeds prima vermaken Lachen

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:16

die van mij staat tussen de kleinste merrie's van stal een stuk of 6 ofzo denk ik niet zielig hoor! die van mij heeft het ontzettend naar z'n zin en hij heeft allemaal vriendinnetjes!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:17

Mijn ruin staat ook tussen allemaal merries. Hij vermaakt zich prima, gaat echt super Lachen
Hij kriebelt ook met ze als ze niet hengstig zijn.
Ik roep ook altijd kijk daar heb je mijn ruintje met zn harem Knipoog

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:15

Tja, bij mij staat er een 4-jarige ruin tussen 4 merries die allemaal ouder zijn dan hij. Hij is duidelijk de laagste in rangorde, maar lijkt dat zelf nog niet helemaal door te hebben Koe . Het is echt een grote, lompe kleuter qua gedrag en heeft tijdens een paar kleine akkefietjes al 2x een deel van de omheining gesloopt omdat hij er gewoon doorheen sprong/liep. Ook is hij al een keer over de omheining van de paddock gesprongen, omdat z'n rem niet werkte.... Toen het alleen merries waren, was de groep wel iets rustiger volgens mij. Ook al hebben die af en toe ook zo hun dagen dat je ze achter het behang wilt plakken, omdat ze onderling aan het miepen zijn... Clown

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:19

Nee hoor gewoon doen. Als het echt niet gaat zie je het vanzelf wel. "Hier" staat ook een ruin met 2 merries in de weide die ook boven hem in de rangorde staan. Gaat prima hoor! Lachen

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:31

mijn ruin staat nu ook met alleen 3 merries, en die het t wel naar zijn zin.. tis een echte casanova whaha...
als er bij ons dan merries bij komen, gaat t ook goed, mijn ruin is de enige die dekt whaha!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:35

Ik ga voor de afwisseling zorgen.
Mijn ruin (macho en dominant) staat met min. 1 max. 5 andere ruinen in het land. Merries met veulens ernaast en merries weer daarnaast (vraag mij niet waarom merries en ruinen gescheiden zijn). Hij staat hoog in de rangorde, maar staat vaak afgezonderd. Toch heeft hij het goed naar zijn zin hoor!

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:34

Oke, bedankt voor de reacties Lachen
Hij heeft het vast wel naar zijn zin idd, hij springt soms ook op ze! Tong uitsteken
Zit wel goed denk ik, al was het met een andere ruin ook wel goed gegaan. Zodra er merries bijkomen wordt het eerder vechten denk ik

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:51

mijn ruin stond een lange tijd ook tussen 6 merrie waarvan ook 2 onder hem! dit vond het echt SUPER! helaas is hij nu naar de ruinen wei verplaats , en elke keer als ik nu langs het hek van die merries loop waar hij in stond...wilt hij niet meer naar de andere wei! echt heel zielig...hij vond het zo fijn tussen die merries! nu staat die alleen maar tusssen mannen en dat vind hij geen reed aan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:55

Ik denk dat jouw ruin vindt dat ie in de hemel staat hoor! Die is echt de koning te rijk zo!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:58

wij hebben op stal een kudde.. dat zijn 2 ruinen ( waarvan 1 oud, dus die bemoeid zich nergens mee) en 1 ruin, de baas van de merries. er staan bij hem 11 merries.
Als je bij deze ruin een andere ruin zet, word het knokken en als je hem bij de ruinen zet, dus niet bij de merries, dan gaat ie de sloot door, om bij zn merries te zijn!

dus zeg jij t maar Tong uitsteken