Stal op slot?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Stal op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 23:56

Even een praktisch vraagje.
Wij gaan binnenkort verhuizen en hebben twee stallen achter in de schuur gebouwd. Alleen nu staan er nog meer spullen in die schuur. Ik wil dus eigenlijk de stal af kunnen sluiten i.v.m. diefstal. Alleen met het oog op veiligheid bij brand o.i.d. weet ik niet zo goed hoe ik dat nu het beste kan doen.

Ik wil graag weten hoe jullie dit hebben opgelost en wat voor een slot jullie op je staldeuren hebben.

Anoniem

Re: Stal op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:04

Ik heb een tijd les gegeven op een ponyboerderij op het terrein van een zorginstelling. Daar ging de stal op slot, maar dat was een risico-afweging. Wat ik ervan begreep moet inderdaad de stal open zijn voor het geval dat er brand uitbreekt ofzo. Echter gebeurde het daar nogal regelmatig dat bewoners van de instelling de pony's lieten ontsnappen 's avonds of 's nachts, op zijn zachtst gezegd niet heel handig... Daarom is daar uiteindelijk de deur op slot gegaan, maar er staat me wel iets van bij dat het volgens "de wet" eigenlijk niet op slot mocht.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:09

Misschien heel dom hoor, maar je hebt toch ook deur alarmen? Die gaan alleen af als de deur open gaat. Dat zou voor een staldeur dus ook moeten werken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:37

Je bedoeld dat de hele schuur op slot gaat? Dat zou ik niet doen, ik zou niet rustig meer kunnen slapen als de paarden opgesloten zijn en bij brand oid kan niemand ze er snel uitlaten.
Ik heb 1 box waar ik allemaal spullen in heb staan, die wordt een beetje gebruikt als schuurtje zeg maar, maar dat is een dichte box en deze is apart af te sluiten, maar ik heb buitenboxen, mijn boxen liggen dus niet in een schuur.
Kan je in de schuur niet een apart deel maken waar je de spullen op slaat wat je dan apart kan afsluiten?
Of anders idd wat khirshanta zegt, die alarmen kosten geen drol en zijn zeer simpel op een deur te plaatsen, ik heb ze in mijn vorige woning ook gehad, werkt perfect hoor.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:28

Ik zou echt geen slot op een stal deur waar het paard in staat, maken.
Je kunt wel denken het gebeurd mij niet maar dan zul je net zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:29

Wij hebben de schuur opgedeeld.
Het deel waar spullen staan kan op slot.
Waar de paarden staan niet...vindt ik te eng