German Horse Pellets: kennen jullie dit al?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anna1966

German Horse Pellets: kennen jullie dit al?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:11

Hallo allemaal in Nederland,

Door mijn kollega ben hierop gestoten "German Horse Pellets" voor in de stal.

http://www.german-horse-pellets.de/

Je kunt het ook op engels lezen, maar als ik iets vertalen moet, dan zeg het maar.
Hier hebben sommige mensen deze soort van instrooi al in hun stal en zijn heel erg tevreden. De prijzen van stro klimmen hier namelijk steeds hoger en hoger. Op hun site is ook een berekening te zien, wat nu goedkoper is. Ik heb hier laatst in onze rijstal gevraagd, wat hij het laatst voor een ronde baal stro heeft betaald: 35,00 Euro voor een baal van 1,65 cm, en voor een beetje grotere al 45,00 Euro. Dat is nogal wat. En deze zomer lijkt het weer geen goed stro-jaar te worden. Het is hier een beetje nat. Er staat nog veel op het land, dat al overrijp is.

Mijn kollega dus, die normale hout pellets voor de verwarming verkoopt, heeft dit sinds kort in zijn programma. Ze kosten bij hem 5,00 Euro per zak in de aanbieding als je 10 zak koopt. Het moet enorm lang meegaan, je hoeft maar twee keer per jaar de hele stal schoonmaken en anders altijd maar de vochtige plekjes verwijderen en de poep natuurlijk. (Net als bij onze kattebak).

hier nog de site van de aanbieding: http://www.holzpelletshandel-nord.de/horse.html
Bij ons in de stal heb ik zijn adres ook al verder gegeven en die gaan het wel testen, als de stro zo duur blijft.
Misschien kan het ook naar NL verstuurd worden? Hij heeft ook al in Hannover, Hamburg en Bremen transportbedrijven gevonden, waar zijn zakken staan en die vervoeren het dan voor hem.
Maar dat kan ik dan wel vragen hoor!

In ieder geval een interessant thema voor de toekomst.
Hier verbouwen de boeren op het moment namelijk liever mais, omdat dat meer opbrengt, ivm subsidies voor de Bio-Gas installaties. De pachten voor land, waar mais op kan schieten omhoog. Het is hier allemaal groen, groen, groen, het valt al echt op.

Heeft dit misschien al iemand van jullie gebruikt? Als ja, wat vonden jullie ervan?

groetjes,
Rena

Pantykous

Re: German Horse Pellets: kennen jullie dit al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:15

Ik heb even de site doorgebladerd, klinkt wel heel goed! Ik ben benieuwd hoe het "voelt" voor de paarden..

Zou wel wat zijn voor hier! Ja

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:20

Ik vind het wel een goed idee.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:17

Ik ken dat wel, hadden we in amerika ook.
het neemt veel nattigheid op, maar wat ik niet fijn vind is dat het vrij hard aanvoelt, en je hebt ook echt een dikke laag nodig als je het paard niet op t beton wil laten liggen.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:42

Ik kwam het laatst bij mijn vaste leverancier van houtkrullen tegen.
Hij wilde het wel eens testen.
De volgende keer krijg ik wat van hem mee om in de stal te doen en te kijken wat ik ervan vind.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:37

Heeft iemand er een foto van, ik kan me er niets anders bij voorstellen, dan dat het een soort kattengrit is?

Anna1966

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 11:29

Er is een foto boven aan de site van de eerste link.
Je hebt voor de eerste instrooi zeker 10 `a 14 zak nodig, zoals het er staat. Het zal dempend werken, ik weet niet hoe je het precies op het Nederlands zegt: "dämpfend", dus niet hard voor de hoeven.

groetjes, Rena

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:53

Mhh, als het ook maar een beetje lijkt op de pallets van de kattenbakvulling dan wordt het (als het nat wordt) na verloop van tijd toch behoorlijk stoffig. Maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten van degene die het uit gaan proberen

Groetjes ingrid