Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Miss_Montana schreef:Ik zag het laatst ook, alleen dan stonden álle paarden zo. Het was echt te vreemd, het waren een soort van paddockjes (wel buiten) alleen waren het net stallen, ook precies evengroot. Alleen was de ondergrond zand en was het niet overdekt en was het omheind met schrikdraad. Paarden konden hun kont nauwelijks keren. Ik hoop niet dat er mensen zijn die die vorm van paardenhouden onder 'dagelijks buiten' verstaan
Nouvel schreef:Op een manege hier in de buurt staan ze ook zo buiten, maar dan wel op iets grotere stukjes dan een box, ze kunnen er goed in bewegen, liggen en rollen.
Natuurlijk is een groot stuk land fijner, maar ik vind dat wel een hele goede oplossing voor paarden die anders de hele dag op stal moeten staan.
Ze kunnen bewegen, om zich heen kijken, rollen, etc...
Miss_Montana schreef:Ik zag het laatst ook, alleen dan stonden álle paarden zo. Het was echt te vreemd, het waren een soort van paddockjes (wel buiten) alleen waren het net stallen, ook precies evengroot. Alleen was de ondergrond zand en was het niet overdekt en was het omheind met schrikdraad. Paarden konden hun kont nauwelijks keren. Ik hoop niet dat er mensen zijn die die vorm van paardenhouden onder 'dagelijks buiten' verstaan
. Ze staan daar gewoon overdag/nacht, alleen met regenachtig weer gaan ze naar binnen toe
. Ook vermaken ze zich prima met elkaar (ze staan dicht naast elkaar, sommigen ook bij elkaar in) en met het hooi dat ze verspreid over de dag krijgen. Niks minder dus als een stal, alleen net iets meer ruimte, frisse lucht en gezelschap
. Ook komen ze voldoende in de grote weide. traan_beauty schreef:Miss_Montana schreef:Ik zag het laatst ook, alleen dan stonden álle paarden zo. Het was echt te vreemd, het waren een soort van paddockjes (wel buiten) alleen waren het net stallen, ook precies evengroot. Alleen was de ondergrond zand en was het niet overdekt en was het omheind met schrikdraad. Paarden konden hun kont nauwelijks keren. Ik hoop niet dat er mensen zijn die die vorm van paardenhouden onder 'dagelijks buiten' verstaan
Heeft een kennis van mij ook, echt ideaal! Alleen zijn deze een stukje groter dan een doorsnee stal, waar ze dus net wat meer kunnen bewegen. Ze staan daar gewoon overdag/nacht, alleen met regenachtig weer gaan ze naar binnen toe
. Ook vermaken ze zich prima met elkaar (ze staan dicht naast elkaar, sommigen ook bij elkaar in) en met het hooi dat ze verspreid over de dag krijgen. Niks minder dus als een stal, alleen net iets meer ruimte, frisse lucht en gezelschap
. Ook komen ze voldoende in de grote weide.
). Daar betaaal je dan grof geld voor, maar voor het paard is het verre van ideaal! Er worden naar mijn mening te veel stallen op een stuk grond gezet om maar zoveel mogenlijk geld op te kunnen strijken. Een paard hoort (overdag )lekker naar buiten te kunnen op een lekker stuk land waar ze naar hartelust kunnen rennen e.d.. Jammer dat dat tegenwoordig uit het oog verloren wordt. MariekeB schreef:Volgens mij moet je het bovenstaande stuk nog een keertje lezen. Er staat toch echt dat ze ook nog op de grote weide komen.
Bij ons gaat het ook zo. 4 uur er dag in de kudde op de wei, en smiddags nog een uur of twee in de paddock ( maar die is iets van 5 bij 10 )
WWisecracker schreef:Sorry ik had alleen het stuk van Miss Montana moeten quoten
Citaat:Heeft een kennis van mij ook, echt ideaal!
Citaat:Nou sorry hoor, ik vind dit dus echt niet ideaal!
Miss_Montana schreef:WWisecracker schreef:Sorry ik had alleen het stuk van Miss Montana moeten quoten
Nee hoor, want traan_beauty begint haar post met dit:Citaat:Heeft een kennis van mij ook, echt ideaal!
En jij begint met:Citaat:Nou sorry hoor, ik vind dit dus echt niet ideaal!
Of je moet mijn stukje verkeerd hebben gelezen want ik vind het ook geen manier van paardenhouden