HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joepluffer

HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 08:08

Hoi,
mijn verzorgpaard van 17 heeft mok op haar witte rechter achterbeen... Ik Verzorg haar vanaf April en heb al mok creme enzo geprobeerd, maar dat helpt niet... En voor zover ik weet is het voordat ik kwam ook niet behandeld.
Sinds 2 dagen loopt ze ook een beetje kreupel, niet erg maar je kan niet op de rijden, en omdat de wei zo nat en blubberig is staat ze op stal.... weer een probleem.. want dat kan ze dus niet als ze alleen is. Ze heeft nu al allemaal kleine wondjes overal zitten omdat ze zo wild doet en het enige waar ze oog voor heeft is de wei de bak BUITEN! Maar dat kan niet.
Ik heb al aan haar baasje gevraagt of er misschien een ander paard bij mag staan op stal, omdat er lopen daar nog iets van 7 paarden rond, maar dat kon niet.
Laatst ben ik met dr naar buiten geweest met een paar vriendinnen maar ze zakt de heletijd door dr rechtervoor been heen.. een soms ook in de bak...

Ik weet echt neit meer wat ik moet doen.. met die mok, met dat ze een beetje kreupel loopt, met dr stal en ook met dr voor been waar ze bijna altijd door heen zakt ( ook als ik gewoon in de berm stap als ik dr uit de wei haal)
Nu mijn vraag... Hebben jullie een oplossing?? Ach gut

ps: ik weet niet of dit goed staat maar ik wist niet waar ikhet anders moest plaatsen.

joepluffer

Re: HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 08:51

Ik zat zelf te denken voor de mok.. bij de Etos en kruidvat verkopen ze zeezout.. ik dacht als ik dat nou eens in het water gooi en haat daar mee ga afsponzen zou dat helpen??

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:05

Ik gebruik altijd dettol en uiercreme.
Eerst haal ik de korstjes eraf en dan dettol (verdunnen en in een spuitfles doen) spuit ook altijd de andere benen in voor de zekerheid.
En naar die tijd uiercreme erop,werkt hier altijd super.

Succes ermee

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 09:07

Hoe haal je de korsjes er af gewoon krabben?

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:23

Heeft er al een DA naar gekeken?Je kan hem ook bellen om te vragen wat je moet doen.

Wat ik altijd doe is het insmeren met uiercreme (dit houd de huid soepel zodat het minder pijnlijk is en minder trekt.) en de benen goed droog houden.

Succes

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:34

joepluffer schreef:
Hoe haal je de korsjes er af gewoon krabben?

Ja ik krab gewoon met mijn vingers de korstjes er af.
Wel naar die tijd goed je handen wassen,ik spuit naar het krabben mijn handen eerst even in met dettol voor dat ik verder ga met de andere benen.

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 09:48

oke dankje Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:52

ik heb hele goede ervaringen met acederm, eerst been schoonmaken, korstjes eraf, droog maken en dan acederm opspuiten

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:13