Wanneer tikt een stroomklok leeg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bonzjo

Wanneer tikt een stroomklok leeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:22

Hee bokkers:D

Toen ik vroeg aan de eigenaar van het land hoelang de stroomklok zou 'leven' antwoordde deze: ongeveer een half jaar mits er niks tegen het draad aan komt. Anders gaat hij sneller leeg.

Dus zou ik alle grasjes die tegen het draad aan komen verwijderen, en uitsteeksel die ertegen komen (takken ofzo) ook, zegt een vriendin dat het wel mee valt. Bovendien de oogjes komen ook tegen het draad aan... Ach gut

Nou heb ik de grasjes niet verwijderd en raakte laatst het draad aan, terwijl de stroom aanstond -ik dacht van niet- en voelde het pas heel laat en heel licht, toch leger geworden?

Weet iemand wanneer een klok sneller leegtikt - heb wel eens gehoord dat als je/iets van de grond staat en dan het draad aanraakt je geen schok krijgt dus als bijv. oogjes het draad aanraken klok niet sneller leeg tikt?

Mar_84

Re: Wanneer tikt een stroomklok leeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:43

Het ligt er ook aan wat voor soort stroomklok je hebt en hoe zwaar dat hij is.
Als er gras tegen je draad aan komt dan vloeit je stroom daar weg de grond in,daardoor kan je accu leegraken.
Met de oogjes bedoel je daar de isolatoren mee?Daar gaat geen stroom verloren want die zijn van plastic en die geleiden geen stroom.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:47

Inderdaad alles wat tegen het draad aan komt zorgt er voro dat de batterij sneller leeg gaat. Maar ook verweerd stroomdraad of beschadigen aan het draad of beschadigde isolatoren zorgen er voor dat de stroom veel minder lang mee gaat.

Het is dus zaak om alle taken plantjes, e.d. van je draad af te houden en goed het draad steeds te controleren.

Een stroom meter is geen overbodige luxe om bij te houden hoeveel er nog op staat.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:07

Bedankt!

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:11

Wij hebben idd ook zo'n metertje waarmee je kan meten hoeveel spanning er nog op staat.
Gras en onkruid etc tegen de draden zorgt ervoor dat hij sneller leegraakt.
Die van ons is op een batterij en daar zit behoorlijk wat draad op + begroeing. Met warm en droog weer doet hij t minder dan met nat weer.
Gaat gemiddeld een jaar mee bij ons.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:01

Ik heb twee batterijen nodig in het jaar per wei, dus ik doe er maar een half jaar mee!
Maar dat is dacht ik wel normaal!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:02

Bij ons gingen ze maar een maand of 3 mee.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:28

Indien je een paddestoel hebt en de bodem is heel droog dan geeft deze ook niet voldoende stroom af. Een emmer water ter plaaste van de stroomklok gieten kan dan helpen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:37

Ik wil dan wel even weten wat je met "oogjes" bedoeld. De isolatoren? Ik mag toch wel aannemen dat je zwarte hebt, dus met kunststof gecoated?

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 09:17

GamblersCup schreef:
Ik wil dan wel even weten wat je met "oogjes" bedoeld. De isolatoren? Ik mag toch wel aannemen dat je zwarte hebt, dus met kunststof gecoated?

Dat mag je aannemen ja, dat hebben we Clown

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:59

Dan loopt daar dus de stroom niet weg. Knipoog

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:05

Jawel ,tegen het onkruid Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 08:27

''daar'' als verwijswoord naar ''de isolatoren'' GC had het volgens mij dus over dat bij de isolatoren de stroom niet wegloopt Lachen
bij ons stond er ook vrij veel gras tegen de draad.. ben er nu mee bezig het weg te halen, zelfs het hek van de bak (ijzeren buizen) kwam onder stroom te staan Nors opkijken eventjes een kant-maaiertje zoeken dan dus Lachen

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 09:01

Haha nu zie ik het Clown

Ik heb het laatst (het onkruid) weggehaald maar groeit zo snel, en ben niet in bezit van een maaier, grrr.

EDIT: vandaar dus dit topic, in de hoop dat hij niet sneller leeg zou tikken door onkruid ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:58

Als er veel tegen de draden aanhangt, dan loopt via daar de stroom weg, dus zal je batterij sneller leeg zijn, dan wanneer er niks tegen de draad aanstaat en er dus niks wegloopt. Probeer dus de draad zoveel mogelijk vrij te houden van onkruid, gras en andere ongewenste zooi als touwtjes, ijzerdraadjes etc alles wat stroom geleiden kan. Die ringen zijn als het goed is gecoat/plastic dus daar kan de stroom niet door.

Ten tweede.. zorg dat je draden goed staan en er geen lussen vormen, is dat wel zo, dan zal daar de stroom ook sneller door weglopen, omdat de stroom dan rond gaat lopen, op die plekken waar het samenkomt hoor je het continu tikken (i.p.v alleen wanneer er iets tegenaan komt). Zo had onze buurman eens zijn draad aan de onze gehaakt, helaas was zijn weiland 1 grote zooi wat betreft de draden, liepen rond, overal veel gras ertegenaan.. daardoor liep onze batterij binnen een week leeg en wij maar denken hoe dat nou kon, tot we die verbinding bij het hek zagen.. eraf gehaald en over was het probleem (paarden stonden continu aan de verkeerde kant van het draad in het lange gras grr).