Volgens mij ongeveer een maand niet op het land.. Minstens. Wij hadden kunstmest wat fel blauw was, en als je dat niet meer op het land zag liggen telde we er een week of 2 bij en mochten ze er op. Weet niet hoe dat met KAS mest zit. Heeft de eigenaar geen verpakking waar het op stond?
Mijn vader strooit ook altijd KAS op mijn wei.Hij doet dit altijd voor de regen.Dan trekt het meteen in.Mijn paarden mogen dan ongeveer 3 a 4 weken er niet op.Als mijn wei echt heel kort is dan mogen ze er 6 weken niet op om het gras de tijd te geven om te groeien.
2 weken laten wij ze dan altijd van de weide af. dit omdat het gras dan lekker kan groeien maar niet omdat het paard de mest niet mag eten. want dit kan namelijk niet echt kwaad
bij ons is het dan maar twee weken omdat bij ons het gras heel snel groeit, wij mesten veel en ook laten we het 1 a 2 keer per jaar met koeien/varkensmest bemesten in de grond en dan als het op is het gras kunstmest erover.
Graag wil ik even een vraag stellen in dit topic omdat het over de bemesting gaat van het land.
Bij ons zijn de weides geinjecteerd met mest. Er ligt nog een aardige laag mest op het land. De dag erna hebben ze de paarden alweer op dezelfde wei gezet. Kan dit kwaad?
Bij onze vorige stal werd er altijd voor het seizoen kunstmest gestrooid en als de paarden werden omgeweid werd er weer kunstmest gestrooid zodat het kon rusten en zijn werk doen. De manier waarop er nu wordt gemest is voor mij onbekend..
[quote="meggiemeg"]Graag wil ik even een vraag stellen in dit topic omdat het over de bemesting gaat van het land.
Bij ons zijn de weides geinjecteerd met mest. Er ligt nog een aardige laag mest op het land. De dag erna hebben ze de paarden alweer op dezelfde wei gezet. Kan dit kwaad?
[\quote]
dus gewoon koeie of varkensmest bedoel je hiermee, dit kan geen kwaad al doe je de paarden na een dag alweer op diezelfde weide. maar het is zonde want het gras krijgt niet echt de kans om de mest er goed in te laten trekken en vooral als het heel droog weer is niet.