Ik hoop dat iemand me (met 1 van mn vragen) kan helpen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hij heeft er nog nooit iets aan gehad. MysticTinker schreef:In ieder geval NIET met een handdoek in de kootholtes gaan wrijven.
Brainless schreef:Zomers doe ik niets en 's winters (als het al moet) maak ik het droog met een oude handdoek.
Als je bang bent voor mok kun je beter talkpoeder gebruiken dan aardappelzetmeel.
Aardappelzetmeel is juist een goede voedingsbodem voor schimmels en bacterieën.
Chrissy_93 schreef:MysticTinker schreef:In ieder geval NIET met een handdoek in de kootholtes gaan wrijven.
Maare, hoe maak je het daar dan droog?
jesito schreef:Brainless schreef:Zomers doe ik niets en 's winters (als het al moet) maak ik het droog met een oude handdoek.
Als je bang bent voor mok kun je beter talkpoeder gebruiken dan aardappelzetmeel.
Aardappelzetmeel is juist een goede voedingsbodem voor schimmels en bacterieën.
Toch werkt aardappelzetmeel beter dan talkpoeder, ik gebruik het al jaren en het werkt beter dan welk middel dan ook.
hehe
MysticTinker schreef:In ieder geval NIET met een handdoek in de kootholtes gaan wrijven. Mok ontstaat door geïrriteerde huid, en in de kootholtes is de huid erg zacht en gevoelig. Als je daar dus gaat wrijven en het paard heeft snel last van mok dan irriteer je de huid en krijg je weer meer kans op mok.
Gewoon zorgen dat je paard niet in een warme natte stal staan (broedplek voor bacteriën) en niet in een kletsnatte modderwei.