Staart uitpluizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTravers

Staart uitpluizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 22:54

Hallo,
mijn verzorgpaard heeft een nogal in de knoop zittende staart.
Ik heb vandaag hem geprobeerd uit te pluizen en kammen enzo maar ik krijg alleen de bovenkant een beetje mooi. Hoe krijg ik zijn staart weer helemaal mooi doorkambaar?
Groetjes Christina

ZusJacobs

Re: Staart uitpluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:55

antiklit? werkt bij mij toch wel goed.
en anders miss een keertje wassen ofzo?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:55

paar dagen achter elkaar insprayen met anti klit en dan nog eens proberen, plukje voor plukje doorkammen

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:56

Antiklit, doorkammer gebruiken.
Staart eerst goed inspuiten, laten intrekken en voorzichtig van beneden naar boven uitpluizen. Knipoog

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 22:57

Oke, ik spuit de staart meestal wel in voor het uitpluizen met antklit. Ik kan proberen om het vaker in te spuiten dat het miss. losser komt te zitten

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:57

equishine antiklit er inspuiten.
even inlaten werken en dan langzaam met de hand plukje voor plukje uitpluizen en dan de kam er even door heen.
tenminste zo doe ik het.. Maar mijn pony's hebben geen dikke klitten en eigenlijk helemaal geen klitten. maar ik spuit er altijd wel equishine in en dan mooi uitpluizen.

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:58

Als je lekker veel tijd hebt, moet je hem eens doorkammen met je vingers. Dus plukje per plukje zo uit elkaar halen ..
Nadien dan nog eens met de borstel erdoor en je bent klaar.
Ik vind dat m'n paarden hun staarten er veel dikker uitzien zo.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:58

wij gebruiken voor de dikke klitten gewoon water.. werkt perfect en dan als de dikke klitten er grote deels uit zijn, antiklik dr in.

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 22:59

ja, dan zijn ze ook voller en mooier gezicht!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:02

denk dat je plukje voor plukje moet doen ook al werkt het niet snel, en je hebt zeker anti-klit nodig, daarna wel een beetje bijhouden zodat het niet weer zo erg kan worden

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:09

Goedkope cremespoeling (voor mensen) wel eentje waar weinig of geen zeep in zit. Lekker veel erin smeren, NIET bij de wortel, maar alleen onder de wortel, even in laten trekken en daarna goed uitspoelen. Dan goed kammen en equishine of antiklit spray erin nog een keer borstelen, en klaar! Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:09

Geen gewone antiklit gebruiken, daar zitten siliconen in, daar wordt het haar broos van en uiteindelijk breekt het af en blijf je zitten met een dun staartje.
Cowboy magic detangler is veel fijner, dat is een soort gel, voedt het haar, en dan kun je de staart direct uitborstelen zonder problemen. Echt superspul Lachen

Dan moet je onderaan beginnen met borstelen. In de ene hand de staart stevig vastpakken, en met de andere hand het onderste plukje uitborstelen. Dan steeds iets verder naar boven.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:13

ik doe pluis het altijd met me handen uit

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:06

Cowboy Magic is inderdaad superspul!! OK dan! Ik vind't jammer dat je't niet overal kan krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:09

Lekker de tijd nemen en aan het werk gaan. Je moet vooral geduld hebben. Ik heb eens bij een trekpaard z'n staart uitgeplozen die al ongeveer 2 jaar niet meer uitgeplozen was. Heb er meer dan 2 uur over gedaan maar met genoeg antiklit en geduld is het toch gelukt Vork

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:09

Eerst wassen en daana goed insprayen met antiklit. Er zijn verschillende merken en 't is net welke jij t fijnste vind.
Eerst met je handen uitpluizen en daarna met een fijne borstel (ik heb haarborstels van mezelf met kunstof haar) erdoor kammen ,opletten dat je niet teveel haar uittrekt.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:10

Geen kam gebruiken, gewoon de tijd voor nemen en met de hand uitpluizen. Eventueel antiklit er voor de tijd in doen! Met borstelen trek je teveel haren uit de staart, beter is het dus om met de hand te doen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:15

Ik was de staart eens in de zoveel tijd. Dan oplatendrogen antiklit erin en uitpluizen maar. verder hou ik het bij met antiklit . Ik ben ongeveer 20 min per dag met zijn staart bezig , hierdoor blijft hij wel mooi. De kam gebruik ik nooit, breken de haren enkelt maar van af. Die het altijd met de hand

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:20

Wat ik altijd deed was,eerst een beetje uitpluizen zover hhet ging,Daarna wassen..&Daarna veel antieklit erin..En dan kan je de volgende ochhtend er zo doorheen borstelen Haha!!

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:23

Ik zou hem idd ook even wassen en even goed cremespoeling in doen, en daarna als hij is opgedroogd nog wat antiklit.. En als hij echt helemaal vast zit, onderaan beginnen.. als je bovenaan begint, trekt je het alleen maar vaster..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:04

Magic! Super midddel. Eerst inderdaad en wassen. WEL GOED uitspoelen! anders gaan ze schuren. Dan onderin magic en dan van onder naar boven ( net zo als met je eigenhaar eigenlijk Knipoog ) voorzichtig door kammen/borstelen.

VASKO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:09

Ik zou de staart eerst wassen met antiklit schampoo en dan goed insprayen inlaten trekken en dan zachtjes uitkammen en uitpluizen en je hebt weer een pracht staart Cool

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:11

wassen met cowboy magic; dan uitpluizen en dan antiklit erin
werkt super

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 20:44

Ik ga het met cremespoeling denk proberen!
Wij hebben alleen koud water maakt dat uit? En met het weer nu kan ik natuurlijk geen staart wassen Tong uitsteken Dan loopt ie met zo´n koude staart XD En maakt het uit voor de vliegen als zijn staart nat is dan word ie zelf ook nat Tong uitsteken

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:03

heb ooit eens van twee fjorden de staart uitgeplozen, die was ook al twee jaar niet gedaan. ze stonden op de wei (eten) en ik er maar achter staan, ik had geen antiklit, gewoon klit voor klit eruit gehaald, duurt lang, zere vingers ook, maar het lukt wel...daarna een borstel erdoorheen en het is weer goed Lachen