Stalling is duur?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DionnexA

Stalling is duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:32

Vinden jullie niet dat heel veel stalling te duur is?
Ik namelijk wel, ik ben ook niet zo rijk en ik wil heeeeeel graag een arabisch volbloed veulentje of een av van 2 of 3 die nog niet is ingereden, maar daar gaat het niet om , mijn ouders vinden de stalling ook alleen maar een probleem ..
weten jullie misschien nog een stalling in Abcoude of in Gein ?
Wat niet zo duur is als de meeste stallingen?

groetjes.

Geen negatieve opmerkingen graag, dit topic is alleen maar om te informeren niet om stomme opmerkingen over dit topic te krijgen.. Knipoog

Poiuytrewq

Re: Stalling is duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:35

Ik weet niet of je in de randstad woont (geen ideeeeee waar Gein ligt Nagelbijten / Gniffelen), maar daar is alles erg duur, hier betaal je voor de gemiddelde stalling zo'n 200 tot 400 euro per maand voor.

Hier kunnen ze het zo gek maken als ze zelf willen want er zijn niet zo gek veel paardenstallen.

Je zou gewoon naar jullie budget moeten kijken en naar de paardenstal (in de buurt) die daarbij past... Gewoon wat rondbellen of op de site's kijken

succes

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:01

Wat is duur?
In Nederland zijn zoveel dingen duur; grond, gebouwen, verzekeringen, brandstoffen, noem maar op.
Grote kans dat veel pensionprijzen op termijn nog meer gaan stijgen. Grondstoffen zijn duurder, dus het houden van paarden wordt ook duurder.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:03

Wat noem je duur?
En heb je enig idee wat de kosten zijn, als ze er niks op verdienen?

Mijn paarden staan thuis, en toch zijn ze nog steeds duur. Maar ze zullen toch moeten eten, en een droge stal vinden ze ook fijn. Dat kan nu eenmaal niet goedkoop.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:04

Tsja, ik ken geen stallen in jouw regio, maar ik vraag me af of je ergens echt goedkope stalling zult vinden. Ik weet ook niet welk budget je in gedachten hebt?

Wat ik wel weet is dat een stal runnen handen vol geld kost. Je hebt het gebouw en het onderhoud daarvan, verzekeringen, voer, strooisel, afvoer van mest, gas/water/licht en een heleboel werk. De meeste pensionhouders worden niet rijk van paarden houden...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:05

Ik wil geen stomme opmerking maken maar stalling is gewoon duur en dan nog niet te spreken over een dierenarts.
Stallingen worden ook vaak 1x per jaar verhoogt en sommige zijn subtiel met 5 euro maar sommige stijgen meteen 20 euro per maand.
Goedkopere stallingen zijn vaker bij een boer aan huis te vinden maar lang niet even idiaal.
Gewonen stallingen zijn vaak zo duur door allerlei dingen als een binnenmanege, stapmolen, solarium enz.
Bereken eens voor jezelf wat je kwijt kunt per maand en kijk of je in dat plaatje een stalling kan vinden liefst met speling.
Succes

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:05

Ik vind de stallingen echt bizar duur worden
Zeker in de randstad waar ik zelf woonachtig ben.
Ook wel weer te begrijpen: er is weinig grond en veel vraag...
En....de boeren en pensionhouders hebben ook hoge lasten af te dragen
Verder is algehele tendens dat men het zo luxe mogelijk wil: binnenbak, kantine, solarium etc
Weidegang lijkt tegenwoordig van ondergeschikt belang
Onlangs kwam er iemand vanuit R'dam bij ons op stal om stalling vragen
Zij had haar paard in delft op stal staan geloof ik, en daar was alle weidegrond aan de gemeente verkocht ( iets wat overigens een slechte ontwikkeling is, wat dat word dus 9 van de 10 keer bouwgrond)
Maar de meeste pensionklanten vonden het niet eens erg...stuitend toch?

In de omgeving waar ik woon lopen de prijzen de laatste jaren ook erg op
De stallen die er de laatste jaren bijgekomen zijn vragen allemaal meer dan 300 euro p/m

Gelukkig betaal ik op mijn stal iets minder, en bovenal: het is er nog gezellig ook Haha!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:07

Yorghos schreef:
.....De meeste pensionhouders worden niet rijk van paarden houden...

Mwa.... ik klaag niet hoor, heb voor veel dingen een oplossing waardoor ik minder kosten heb, maar algemeen genomen heb je gelijk.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:14

Ik heb 10 jaar geleden een paard gehad en die had ik op de manege in zwijndrecht staan. Ik betaalde toen geloof ik zo'n 375 gulden. Je betaald nu op dezelfde manege volgens mij zo'n 300 euro. Toch wel veel, ja! En nog niet eens duur in vergelijking met sommige andere maneges!!
Ik zie 't er zeker van komen dat ik over een jaar weer een paard zal aanschaffen. Weten jullie of het verstandig is om mezelf nu al op wachtlijsten te laten plaatsen? Of is er altijd wel een stal te vinden in dordrecht/sliedrecht ??(met stallingskosten 200/250 of goedkoper... ahum... waar hadden we't nou over Knipoog ?)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 06:16

Reken voor jezelf eens uit wat je kwijt zou zijn aan stro en hooi
Momenteel betaal je 2,75 tot 3.00 euro voor een baaltje hooi
je paard heeft er toch een 16 per maand nodig.
Tel daarbij de kosten voor bodembedekking stal en onderhoud rijbak en terrein maar denk ook aan kosten van mestafvoer etc. dan snap je dat een pensionstal niet voor 200,00 euro per maand een plek kan aanbieden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:25

@Lawende: ik raad je Dordrecht niet aan, sorry Bloos

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:30

Wat je duur en wat heb je te besteden?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:30

friesiszwart schreef:
Tel daarbij de kosten voor bodembedekking stal en onderhoud rijbak en terrein maar denk ook aan kosten van mestafvoer etc. dan snap je dat een pensionstal niet voor 200,00 euro per maand een plek kan aanbieden.

En vergeet het arbeidsloon niet. Lachen

Een pensionstalling mag veel kosten, echt duur is het vaak niet. De marges zijn echt niet hoog hoor. Als je veel luxe hebt betaal je daar ook voor, hoe soberder de stalling hoe lager de maandprijs. Meestal tenminste. En dan scheelt het ook nog in welke regio je staat. Randstad is duurder dan Groningen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:14

Alles wat je nodig hebt om een paard te houden is duur, en vooral de grondprijzen in de Randstad rijzen de pan uit. Dus je moet echt geluk hebben om een particulier of boer te treffen die het voor de hobby erbij doet of lagere lasten heeft...

Succes met zoeken!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:38

Hoi Ravellie!

Bedankt voor je reaktie OK dan! . Hoezo raad je me Dordt niet aan? Ik woon in Dordrecht, dus dat zou voor mij wel het makkelijkste zijn. Wat en waar raad je me wel aan dan Verward ?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:41

het is gewoon duur omdat alles duur is
als je stal al niet kan/wil betalen, hoop ik niet dat je paard ooit iets mankeerd, paarden houden is nu eenmaal een dure hobby

kosten van hooi zijn duur, stro ook, personeel, weide onderhoud, kost allemaal handen vol met geld en dat word doorberekend aan de klanten.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:48

suus_ schreef:
Ik weet niet of je in de randstad woont (geen ideeeeee waar Gein ligt Nagelbijten / Gniffelen), maar daar is alles erg duur, hier betaal je voor de gemiddelde stalling zo'n 200 tot 400 euro per maand voor.

Ja
En regelmatig worden de prijzen nog omhooggegooid. Hier op de manege is het 365 voor een paard (in iedergeval, staat niet op de site ofzo. Maar laatst vertelde een pensionklant dat de prijzen wéér 20 euro omhoog gegaan waren) terwijl het 2 jaar terug nog ongeveer 300 was geloof ik.
En boven die prijzen komt ook nog 20 euro hooitoeslag.
Maar álles wordt duurder. Graan, gras, arbeid. Dat wordt allemaal doorberekend in de stallingsprijs.

Toch zijn hier ook wel boeren die leuke plekjes aanbieden voor onder de 200 euro met een nette rijbak. Tja, je hebt alleen een buitenbak, weidegang en een stal met hooi en stro. Geen 2 binnenbakken, geen stapmolen, geen 2 longeerpistes, geen buitenrijbaan en geen springveld. Maar toch prima plekjes.

En hier op de manege is de wachtlijst écht lang. Dus als je je hier inschrijft voor een plekje moet je ook zeker opzoek gaan naar een tijdelijke stalling.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:52

friesiszwart schreef:

Woon in de polder (voor zover je het nog zo kan noemen aangezien alles dichtgebouwd word) maar ik betaalde al 5 euro voor baaltje hooi :p

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:53

Een stalling van € 200,- per maand, is uitgaande van 30 dagen ruim € 6,50 per dag.

Gemiddeld uurloon van een volwassene haal je daar dus echt niet mee. Je betaald dus eigenlijk voor de tijd van de pensioneigenaar/ verantwoordelijkheid en huur voor stal en land en bijbehorende werkzaamheden.

Goed om je heen blijven kijken en misschien kom je een keer wat tegen wat naar je budget is. Maar wees reeël, geld kosten doet het sowieso Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:07

Ik vind mijn stalling niet duur Lachen

Misschien is het voor jou beter om een weilandje ergens te huren? Vaak staat er een stalletje op dan zou het helemaal ideaal zijn toch?
Voor een veulentje is het ook niet echt ideeal op een pensionstal, je kan geen gebruik maken van de facaliteiten want ja een veulen kan niet in de stapmolen je kan niet gaan rijden of longeren inn de bak, dus ja dan geef je alleen maar geld uit aan een pensionstal waar je niks aan hebt.
Zoek dan liever een weiland of iemand die zijn paarden in een weiland heeft waar je veulentje bij mag staan, is nog leuker voor hem/haar ook Lachen
Spaar dan geld voor als je veulen ingereden gaat worden en stap dan over naar een pensionstal Knipoog En wat me voorganger wel al zei; geld kosten doet het sowieso Lachen

Mensen ( niet iedereen Knipoog ) laat we leuk blijven tegen TS, we weten niet wat ze duur of goedkoop vind en mocht er een da komen, ze zal het echt allemaal niet zelf hoeven te betalen, ze spreekt over haar ouders Knipoog
Ik zal ook geen paard willen hebben staan voor 400 euro per maand, dus gelukkig voor mij woon ik niet in de randstad Knipoog

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:12

Gelukkig woon ik op de boerenbuiten.. ik heb hier een stalling bij een boer, met onbeperkt weidegang de paarden hebben echt veel ruimte, ruime box, hooi en stro, in de winter worden de paarden binnen en buitengezet en we hebben een buitenbak met verlichting..

dit alles voor de mooie prijs van 125 euro..

Ik zit er ook echt niet mee dat we geen kantine/poetsplaats/solarium/binnenbak hebben..

Als je een beetje zoekt zijn er zeker betaalbare stallen, gewoon de stoute schoenen aantrekken, en vragen...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:12

wij betalen hier tussen de 175 en 370 euro per maand voor de stalling, het is net wat je wilt, alles der op en der aan of genoegen neemt met wat minder. Ik sta op een stal voor 205 euro per maand en heb hiervoor 2 buitenbakken , paddocks en s'zomers weidegang. Dit is inclusief stro, hooi en biks
wil je meer faciliteiten dan betaal je ook meer hier. Er zijn ook stallen in de buurt met weinig faciliteiten en dan betaal je onder de 200 euro .

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:03

Ik betaal 120 euro, exc bix. Maar mijne krijgt zo ie zo muesli. stro is volop aanwezig worden 3x gevoerd. 3x kuil en dan s'ochtends en s'avonds kracht voer er bij. En worden binnen en buiten gezet. mesten ect is voor mij zelf Lachen

DionnexA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:06

marleen_usar schreef:
Wat je duur en wat heb je te besteden?

Umm, ik denk per jaar: 3000

suus_ schreef:

Hier kunnen ze het zo gek maken als ze zelf willen want er zijn niet zo gek veel paardenstallen.

Je zou gewoon naar jullie budget moeten kijken en naar de paardenstal (in de buurt) die daarbij past... Gewoon wat rondbellen of op de site's kijken

succes

gein ligt in de provincie utrecht, en abcoude ook abcoude ligt op de grens, Tong uitsteken

DionnexA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:09

ik kan nu kiezen uit twee stallen Knipoog Maar, de gm, stalling kost dus ongeveer 250/ 300 euro?