(prijzen)vergelijk zaagsel/vlas/koolzaadstro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

(prijzen)vergelijk zaagsel/vlas/koolzaadstro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 14:00

Wij hebben onze paarden op zaagsel staan. 1 baal a 25 kilo kost zo'n euro 7.
Nu zouden wij graag weten wat vlas kost en wat men voor koolzaadstro betaalt. Wel graag vermelden hoeveel kilo er in zit.
Wij hebben thuis minimaal 5 volwassen KWPN-ers staan en het nodige jonge spul. Wij kunnen dus afnemen in grote hoeveelheden. Als iemand hier prijzen van weet, hoor ik dat helemaal graag!

Is er verschil in zaagsel, vlas en koolzaadstro qua volume op de mestvaalt?

Alvast bedankt voor jullie bijdrage(n).

moos24

Re: (prijzen)vergelijk zaagsel/vlas/koolzaadstro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:28

Kijk op www.ecobodem.nl Even registreren en de prijzen staan er allemaal op. koolzaad, vlas, en ook hennep volgens mij. Erg aantrekkelijk moet ik zeggen.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:45

Wij betalen €6,25 (laatste keer bij bestelling van 25 pakken) per pak deze zijn evengroot als een pak krullen en gaan naar mijn idee wel langer mee.

Voordeel vind ik ten opzichten van stro (dat we voorheen hadden) dat je er niet zoveel goed vlas uithaalt.
Veelgehoorde nadelen zijn ; dat het niet mooi is als een paard op vlas staat ; dat paarden het eten (hier 1x last van gehad daarna ook niet meer)

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:51

ik betaal 8,25 voor houdvezel/krullen ik koop de balen altijd los.... vaak per 4 ofzo

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 22:16

Stro komt bij ons al jaren de stal niet meer in. Tenzij de leverancier gelijk een gratis mestvaalt verdubbeling meelevert Knipoog Zaagsel bevalt ons al heel lang erg goed, maar met de huidige prijzen wil ik toch iets verder kijken. Omdat wij altijd meerdere paarden op stal hebben, en dus in grote hoeveelheden af kunnen nemen, hoop ik een leuk bedrag te kunnen besparen.
Als ik de prijzen zo zie, scheelt het dus nagenoeg niets met zaagsel. Ook zijn de balen zo'n 5 kilo lichter dan zaagsel. Het voordeel zou dus moeten zitten in de grotere vochtopname, de snelle compostering.
Kan iemand mij vertellen of hij/zij deze verschillen tussen zaagsel en vlas/koolzaad daadwerkelijk heeft meegemaakt?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:43

Ik betaal bij ons op stal 5,50 voor een pak vlas. (Vier a vijf pakken voor een lege stal van 3,5 bij 3,5)
Ik hou de stallen dagelijks bij en ze liggen er echt mooi schoon en droog bij, niks geen vies uiterlijk.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 06:19

capraibex70 schreef:
Stro komt bij ons al jaren de stal niet meer in. Tenzij de leverancier gelijk een gratis mestvaalt verdubbeling meelevert Knipoog Zaagsel bevalt ons al heel lang erg goed, maar met de huidige prijzen wil ik toch iets verder kijken. Omdat wij altijd meerdere paarden op stal hebben, en dus in grote hoeveelheden af kunnen nemen, hoop ik een leuk bedrag te kunnen besparen.
Als ik de prijzen zo zie, scheelt het dus nagenoeg niets met zaagsel. Ook zijn de balen zo'n 5 kilo lichter dan zaagsel. Het voordeel zou dus moeten zitten in de grotere vochtopname, de snelle compostering.
Kan iemand mij vertellen of hij/zij deze verschillen tussen zaagsel en vlas/koolzaad daadwerkelijk heeft meegemaakt?

Heb je al op ecobodem.nl gekeken ? Gratis aan huis bezorgd, enecht niet duur vind ik.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:03

wij betalen 6 euro per pak vlas.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 15:10

Ik heb het nog maar kritisch bekeken en kom eigenlijk maar tot 1 conclusie: we houden het bij zaagsel. Het levert ons te weinig op om over te stappen naar een ander strooisel (vlas wordt gegeten, er zit minder in de balen). En da's jammer want wij hebben gister weer niet de jackpot gewonnen Knipoog