Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lontje schreef:Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het verwijderen. Ervan eten zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet, zeker niet als er nog genoeg gras te vinden is en in hoeverre de andere kruiskruiden giftig zijn durf ik niets over te zeggen
madamX schreef:Een aardig 'kruidentuintje' heb je; wat ik kan zien zwarte nachtschade, perzikkruid óf duizendknoop, moerasdroogbloem, bezemkruiskruid, klein kruiskruid, herderstasje, duizendblad.... Groeit er nog wel gras?
Zitten wel giftige exemplaren bij. Doodspuiten of handmatig verwijderen werkt op korte termijn, maar als je niets aan het weidebeheer doet komen deze planten terug.
steigert schreef:Het land is net geploegd en ingezaaid en het gras is nu goed genoeg om de paarden erop te doen... Alleen waar al die planten vandaan komen...??
111ramira schreef:Doe hiervoor handschoenen aan, ze lijken ook giftig te zijn voor mensen..
Sientje schreef:Corrigeer me als ik het fout heb. Maar juist dat ploegen vinden kruiskruiden en sommige onkruiden fijn, dus gaan ze zich daar dan juist vestigen. Ook heb ik me laten vertellen dat de zaden ook in de grond een tijdje houdbaar zijn, dus als je het gaat omwoelen, kunnen die weer boven komen. Alleen op een al bestaande dichte grasmat zullen de kruiskruiden het dus niet zo goed doen.