Ingezaaid land nu veel onkruid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Ingezaaid land nu veel onkruid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 12:43

Van het voorjaar is een gedeelte van de wei opgehoogd --de teeleerde is apart gehouden,grond eronderin en dan de teelaarde er weer op--
In laten zaaien door een loonwerker maar nu komt er op sommige stukken echt veel onkruid boven ontzettend veel blauwe neel en van die grondkruipers met roze bolletje's erop (weet de naam niet) en op'n ander stuk weer heel veel muurt. (wat de kippen zo lekker vinden)

Een paar week geleden heb ik het ingezaaide stuk gemaaid met'n tuintrekkertje Haha! op zich hielp dat wel maar het onkruid blijft toch eigenwijs doorzetten.
Ik kan het niet met'n grote trekker doen want die trekt het jonge gras eruit...

Vlak voor de herfts wil ik het laten maaien om te hooien en daarna komt er ook kalk overheen.
Voorjr 2009 weer kalk en miss nog wat messtof of gewoon mest erover heen.
Maar zou ik volg jr weer met dit onkruid probleem zitten of zou dan het gras al de overhand hebben??

Het is 0,35hectare wat opnieuw is ingezaaid,de paarden lopen daar nu niet.
Die komen er dit jr ook niet op.

Wat kan ik er tegen doen en hoe krijg ik'n mooi grasland?

Junior2019

Re: Ingezaaid land nu veel onkruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:48

Dav ik heb precies het zelfde probleem.Bij de buren zie ik een mooie wei en bij mij blauwe distel ,melk distel en nog iets wat ik niet weet wat het is.Ik heb al gespoten met mcpa.Gewoon met de rugspuit want met de tractor kan je er niet op.De palnd gaat dood de ene wel de andere niet maar er naast groeid weer een nieuwe.Ik baal hier ook zo van.Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.Misschien geduld..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:49

Wij hebben vorig jaar onze weide ingezaaid, er kwam toen ook voor de helft onkruid op. Dit hebben we 1 keer laten spuiten, en nu hebben we een prachtige weide!

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:12

Je moet inderdaad spuiten met mcpa omdat daar alleen het onkruid van dood gaat en niet het gras.Word ook gebruikt voor het graszaadhooi.Dit moet je wel goed bijhouden omdat onkruid heel veel zaait en dus overal op kan komen.Als het onkruid nog niet gekiemd is als jij gespoten hebt komen die wel op.Het werkt alleen op onkruid wat er al staat.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 13:32

Ik spuit idd liever niet omdat het gras er ook dood van gaat maar met mcpa dus niet.
Waar is dat te koop? Bij de welkoop ofzo?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:12

Ik heb het gekocht chv waar je ook kunstmest koopt.Als particulier kan je alleen 0,75 liter kopen voor meer heb je een spuitlicentie nodig.