Ik en mijn vader zijn vanplan om een jonge D-pony te kopen, ik leer hem dan volgend jaar op met begeleiding van Instructeur,
IK was nu al even aan het zoeken geweest. En ik heb een advertentie gezien van een 2 jarige welsh hengst. Zeer braaf beestje,
mooie bouw,papier ed. Maar ik twijfel over het ' hengst zijnde ' ... Ik heb thuis nog 2 merries lopen. Maar we hebben veel weiland wat allemaal aan elkaar grensd. We hebben wel een 'bekje' waar hij eigenlijk alleen uitkijkt over de bossen en over huizen. Dus nooit eigenlijk vandaar onze merries ziet lopen. Maar op stal komt hij dan wel naast merries te staan. De stal is tevens wel goed voorzien ( dikte panelen... ) . Ik zou hem graag dan zowieso toch nog een jaar langer hengst laten omdat hij dan toch wat 'sjiker' nog wordt. De weide is afgesloten me een houten omheining met schriklint voor en hoog genoeg .
Nog even wat info over het 'bekje' ...

(de verhoudingen kloppen niet)
Het 'groenevlek' gedeelte is ''het bekje'' ,maar het is ong. een halve ha,dus groot genoeg,kan evt nog in tukjes verdeeld worden.
het zwarte gedeelte,daar stan ons huis,en daarnaast saat de buurman zijn huis. Het groene kadertje is de piste,en de oranje vlek zijn de stallen. de overige kadertjes zijn andere weides van ons.
Dus als hij op de wei staat ziet hij normaal gezien niet echt andere paarden.
Maar is dit dan niet ''sieluug
''en,zijn er bepaalde dingen die ik nog moet weten ?
groetjes
.
.